Druk, druk, druk, druk... - Reisverslag uit San Bartolo, Peru van Anique Hoekstra - WaarBenJij.nu Druk, druk, druk, druk... - Reisverslag uit San Bartolo, Peru van Anique Hoekstra - WaarBenJij.nu

Druk, druk, druk, druk...

Door: Anique

Blijf op de hoogte en volg Anique

21 Januari 2013 | Peru, San Bartolo

Ja vakantie kun je het echt niet meer noemen... Van 's ochtends vroeg 6.30 tot 's nachts 02.00 in de veren. En vanmorgen moesten we zelfs om 4.30 op om vis te gaan halen in Lima... Mijn normale 7 of 8 uurtjes slaap per nacht zijn hier dus meer iets per week! Het probleem is dat er eigenlijk nauwelijks mensen zijn. Het grootste gedeelte van de tijd ben ik alleen met Luis. Carlos heeft het druk met allerlei andere dingen en is veel in Lima. Vrijwilligers van hier komen meestal niet opdagen en er zijn behalve mij geen andere buitenlandse vrijwilligers die hier net als ik op de basis verblijven. Gelukkig heeft Luis bijna nooit zin om naar zijn huis in Lima te gaan, hij verblijft liever tussen de zeeleeuwen :P.
Maar behalve het weinige slapen bevalt alles wel hier. De zeeleeuwen zijn echt leuk! Met name Bob is een schatje :) Alleen moet ie overal met z'n snufferd bij zijn en als je even niet oplet breekt ie uit. Behalve dat zijn gewicht nog niet helemaal op peil is, gaat het goed met 'm. Zoals het er nu naar uit ziet, kan hij binnen een week vrijgelaten worden. Hij moet eerst wel nog slagen voor de zwembadtest en tja Bob is niet echt de slimste zeeleeuw... Ik hoop dat het lukt om een filmpje van hem op deze site te plaatsen, dan kunnen jullie zelf zien waarom...
Met Laura ging het afgelopen week ineens heel slecht. Ze was bijna dood geweest, maar gelukkig hebben we haar kunnen redden. Nu lijkt het tenminste weer de goede kant op te gaan. Vandaag wilde ze voor het eerst ook weer zelfstandig eten. De afgelopen week hebben we haar de hele tijd met een tube moeten voeren. Niet erg gemakkelijk en heel veel werk! Dus heerlijk dat ze nu weer zelf wil eten! :D
De afgelopen week hadden we nog een andere huisgenoot, een pinguïn, maar die is helaas eergisteren overleden. Het ging eerst goed met hem, maar een koud badje op een warme dag kon het arme dier dat alleen nog maar veren en botten was, niet verdragen... Ik heb nog 2 uurtjes met 'm buiten in het zonnetje gezeten, maar het mocht niet baten. Gelukkig had ik 'm op aanraden van Carlos hierna weer teruggezet in z'n kennel, anders was weer een pinguïn in mijn handen gestorven.

Voor degenen die mijn berichtje gemist hebben: het aan ORCA gedoneerde geld is besteed aan medicijnen. Dit was hard nodig, want eigenlijk alles was op. Op deze manier hebben jullie ook bijgedragen aan Laura's redding! Dankjewel allemaal :D

De tijd vliegt voorbij als het zo druk is, maar ik heb wel al veel geleerd :D Zowel Carlos als Luis zijn erg tevreden over mij en willen me niet terug naar Nederland laten gaan... Zeker niet als we baby-zeeleeuwtjes krijgen, want dat betekent 8 of 9 maanden mama-zeeleeuw spelen!

Ok, bedtijd. Als je hier tijd hebt om te eten of te slapen, moet je daar zeker gebruik van maken....

groetjes

• 21 Januari 2013 - 11:12

Bert Hoekstra:

Heej lieve schat,

Ik snap het niet: ben jij zwanger dan?
    Van Carlos en/of Luis?
    Of misschien van Bob - ergens logischer als je baby-zeeleeuwtjes krijgt - maar die is toch nog veel te jong?
    En word ik dan opa van een of meerdere baby-zeeleeuwtjes?
    En mam oma?
    En weet je vriendje hier al van?
    Wordt trouwens wel heel lastig om zulke 'kleinkinderen' te bezoeken met mijn vliegangst. :-)
    Daar moet ik dan nog iets op zien te vinden.

Hoe dan ook, houd ons maar op de hoogte en heel veel sterkte!

Veel liefs en dikke knuffel,
    je vader