Chiclayo - Reisverslag uit Chiclayo, Peru van Anique Hoekstra - WaarBenJij.nu Chiclayo - Reisverslag uit Chiclayo, Peru van Anique Hoekstra - WaarBenJij.nu

Chiclayo

Door: Anique

Blijf op de hoogte en volg Anique

27 Februari 2016 | Peru, Chiclayo

Een dagje later uit Los Organos vertrokken, omdat de 25ste nog een kans was om walvishaaien te zien. Helaas is dat weer niet gelukt! Tja het blijft moeilijk, het gebied is zo groot. En we kunnen vlakbij ze geweest zijn zonder ook maar iets van ze te zien. Rossana denkt dat ze er wel waren, maar dat ze zich dieper onder water bevonden. Het zijn tenslotte gewoon vissen die niet naar de oppervlakte hoeven te komen om te ademen.

Gisterochtend in alle vroegte heb ik de bus naar Piura en vervolgens naar Chiclayo genomen. Eventjes naar San José geweest, gewoon om te checken, maar gelukkig niets van strandingen kunnen ontdekken. Ik ben wel veiligheidshalve niet verder gegaan dan zo'n 200m ten noorden en zuiden van San José, dus ja maar een erg klein gebied. Gisteravond had ik een gesprek met een leraar van de universiteit die me veel kon vertellen over het ecosysteem hier voor de kust van Lambayeque en de invloed van verschillende stromingen en temperaturen. Een nuttig gesprek dus om alles beter te begrijpen.
Dadelijk heb ik nog een gesprek met iemand en dan ga ik vanmiddag waarschijnlijk weer terug naar Los Organos.

Eerder deze week ben ik nog naar El Nuro geweest om het zwemmen met zeeschildpadden mee te maken. Ja de schildpadden waren super, maar de mensen verschrikkelijk!!! Ik begrijp nu helemaal Shaleyla's frustraties die al jarenlang probeert iets te veranderen. Het is absurd: een bende schreeuwende, trappende, vaak niet kunnen zwemmende toeristen mag in groepjes van 15 of 20 het water in voor een minuut of 10-15. Ze raken de schildpadden aan, trekken aan ze, hangen aan ze, schoppen ze en schreeuwen non-stop. En dan te bedenken dat het om bedreigde dieren gaat!!!! Totaal geen respect en de meesten gaat het alleen om de foto om die te kunnen delen op sociale media... Waanzin! Iets veranderen moet toch niet zo moeilijk zijn...

Dat was het weer even.

Groetjes!

Ps de foto's zijn vaag, omdat ik ze met m'n telefoon van het scherm van m'n camera gemaakt heb. Het is even voor het idee ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anique

¡Bienvenido! heey iedereen, toch maar 'n poging om jullie 'n beetje op de hoogte te houden van mijn reis door Zuid-Amerika. Ik benadruk 'n POGING, want misschien komt er weer helemaal niets van terecht en laat k slechts 1x in de 3 maanden iets van me horen... Maar goed, 20 okt vertrek ik samen met Lettie naar Santa Cruz, Bolivia om daar in de 'buurt' (als 'n 12u rijden met de bus) aan de rand van 't oerwoud vrijwilligerswerk te gaan doen in 'n soort van dierenopvang (voor de geïnteresseerden: intiwarayassi.org). Daarna ga ik, vooralsnog in m'n uppie, Bolivia, Peru, Chili en Argentinië verkennen.

Actief sinds 22 Sept. 2009
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 110256

Voorgaande reizen:

14 Januari 2017 - 20 Februari 2017

Peru otra vez!

26 Januari 2016 - 08 Maart 2016

Back to Peru!

08 Januari 2015 - 07 Februari 2015

Anique in Afrika

31 December 2013 - 05 April 2014

Anique a Peru 3

04 Januari 2013 - 02 April 2013

Anique a Peru2

02 Maart 2012 - 18 April 2012

Anique a Peru

25 Augustus 2010 - 10 Mei 2011

Nikie goes NZ

20 Oktober 2009 - 13 Mei 2010

Niquejuh en America del Sur

Landen bezocht: