De carey is vrij! - Reisverslag uit Los Organos, Peru van Anique Hoekstra - WaarBenJij.nu De carey is vrij! - Reisverslag uit Los Organos, Peru van Anique Hoekstra - WaarBenJij.nu

De carey is vrij!

Door: Anique

Blijf op de hoogte en volg Anique

13 Februari 2016 | Peru, Los Organos

Carey is de Spaanse benaming voor de Hawksbill. Die hebben we gister dus vrijgelaten! :D Nog steeds mager, maar verder was alles prima en omdat deze soort schildpadden heel specifiek eten (zeesponzen) besloten we dat het beter was hem/haar te laten gaan. En dat verliep prima! Vanaf de pier in een bootje, stukje de zee op, andere vrijwilligster en ik te water, schildpad te water, één twee duik en weg was hij/zij :)
De andere schildpad wilden we eigenlijk ook vrijlaten, maar we ontdekten dat hij/zij om de een of andere reden niet kan duiken. Hij/zij blijft gewoon maar een beetje dobberen... Misschien dat het met de wond te maken heeft, maar het is misschien logischer dat het hetzelfde is als de reden waarom de schildpad in eerste instantie strandde. Tot nu toe weten we nog niet wat het is...

Verder gister het bruisende nachtleven van Los Organos ontdekt ;)

Update:
Geen leuke... De groene zeeschildpad troffen we vanochtend dood aan :( :( We gaan dadelijk proberen te achterhalen waarom, maar naar alle waarschijnlijkheid is de wond toch dieper geweest dan we dachten en heeft het mes een long geraakt. We zullen zien... Arme schildpad...

• 14 Februari 2016 - 12:26

Bert Hoekstra:

Heej Niekske,

Wat triest dat de groene zeeschildpad het niet gered heeft. Arm beest inderdaad.
    Hopelijk vergaat het de 'Carey' een stuk beter. Mooi dat hij/zij (nb. is het zo moeilijk om de sekse te bepalen?) gewoon weer lekker in de oceaan kan rondzwemmen.

Het 'bruisende nachtleven van Los Organos' bestaat hoogstwaarschijnlijk uit een lokaal kroegje? :P
    Hoe dan ook, als je maar plezier hebt.

Je rept niet meer over spotten van walvishaaien.
    Is dat nu een tijdje niet aan de orde?
    En zijn er nog meer dieren in het centrum te verzorgen?

Wel, ik verneem het binnenkort wel weer, neem ik aan.

Veel liefs en een dikke knuffel,
    je vader