Ook deze keer weer in de krant! - Reisverslag uit Los Organos, Peru van Anique Hoekstra - WaarBenJij.nu Ook deze keer weer in de krant! - Reisverslag uit Los Organos, Peru van Anique Hoekstra - WaarBenJij.nu

Ook deze keer weer in de krant!

Door: Anique

Blijf op de hoogte en volg Anique

19 Februari 2016 | Peru, Los Organos

Ja het is weer gelukt, ook dit jaar sta ik weer met foto in verschillende Peruaanse kranten :D . Het verhaal van de Hawksbill zeeschildpad heeft het nieuws gehaald.

Verder gister slecht nieuws: in een vissersdorpje ten noorden van hier, Acapulco, werden in opdracht van een contactpersoon/handelaar de vinnen van een walvishaai binnengebracht. De visser(s) zouden hier 3000 dollar voor gekregen hebben. De 'opdrachtgever' (we hebben nog niet kunnen achterhalen wie het is) heeft de vissers gezegd de vinnen af te hakken en de rest van de walvishaai in zee te dumpen om problemen te voorkomen. Dit gebeuren is nog niet gebruikelijk in Peru, maar we zijn bang dat meer vissers het zullen gaan doen als ze weten hoeveel ze ermee kunnen verdienen. Omdat Rossana de eerste is in Peru die onderzoek doet naar walvishaaien en het dus ook nog niet lang bekend is dat deze haaien in Peru voorkomen, is er nog geen wet die hen beschermd. Dit moet zo snel mogelijk veranderen! Voor het te laat is... Vandaar dat we gister meteen het nieuws verspreid hebben en ik ook gelijk een petitie begonnen ben. Op dit moment al meer dan 800 handtekeningen! Zeer zeker niet slecht in minder dan 24 uur! Dankjewel voor degenen die al getekend hebben! Wil de rest ook tekenen, alsjeblieft?! Hier is de link:

Teken en deel aub zodat we zo snel mogelijk druk kunnen uitoefenen op de regering om het doden ed van walvishaaien strafbaar te maken!

Dankjewel!

• 22 Februari 2016 - 16:58

Bert Hoekstra:

Heej Niekske,

Goh, opnieuw in de krant!
    Is dat jouw armpje in het water? :P

Da's trouwens wel heel mooi, die media-aandacht!
    Dan heb je tenminste kans op verandering (verbetering).

Wel, we hebben gisteren geskypet, dus er valt nog niet veel nieuws te vertellen.
    Binnenkort maar weer.

Veel liefs en een dikke knuffel,
    je vader