Kan geen reacties plaatsen - Reisverslag uit Los Organos, Peru van Anique Hoekstra - WaarBenJij.nu Kan geen reacties plaatsen - Reisverslag uit Los Organos, Peru van Anique Hoekstra - WaarBenJij.nu

Kan geen reacties plaatsen

Door: Anique

Blijf op de hoogte en volg Anique

07 Februari 2016 | Peru, Los Organos

Helaas lukt het niet om reacties te plaatsen dus daarom doe ik het maar even zo. Deze is namens mijn vader:

Heej Niekske,
Genieten dus, tot zover. Mooi.
Wij zijn afgelopen zondag richting Nijmegen getrokken om de opening van de groepsexpositie bij Galerie Bart, met wederom erg mooie schilderijen van Stéphanie, bij te wonen.
Dat was erg gezellig.
Ook de locatie daar, het voormalige Honig-fabrieksterrein, was leuk. Er zitten nu allerlei cafeetjes, eetgelegenheden, een galerie, een klimhal (Michèle was bijna niet te houden :P ), etc.
Ik ben benieuwd wat je allemaal bij EcOceanica te doen krijgt. Heb je bijvoorbeeld al de zeeschildpadden aan het eten gekregen? :P
Heel veel liefs,
je vader

xxx papa

Hoi papa,

Wat vreemd dat het niet werkte, maar zoals je hebt gezien wilde het bij mij ook al niet helemaal lukken.
Fijn dat jullie een leuke dag in Nijmegen gehad hebben en dat Step weer mooie schilderijen gemaakt heeft.
Hier in ecOceanica alles prima, vandaag een drukke dag gehad met mijn eerste 2 patiënten die we van het strand opgepikt hebben. Twee verschillende soorten zeeschildpad waarvan één zeldzaam hier. Met deze gaat het echter niet zo goed, hij/zij is heel mager en heeft vrijwel geen kracht om ook maar iets te doen. De andere heeft geluk gehad dat iemand op het strand ingreep, want iemand anders was net bezig de levend gestrande schildpad met een mes van z'n schild los te snijden. Deze heeft dus een behoorlijk grote wond, maar is verder wel actief. Tot nu toe nog geen eten gegeven, alleen gehydrateerd. Morgen ga ik hopelijk mijn eerste walvishaai zien!

Groetjes aan iedereen!
Liefs,

Heej Niekske,

Hopelijk redden de twee schildpadden het wel.
Ongelofelijk dat iemand het schild van een levende schildpad wilde los snijden.
Ik vraag me onderhand genoeg af waarom mensen zo vaak sadistisch ten opzichte van dieren moeten optreden. Het kan geen onwetendheid (meer) zijn. Is het minachting, superioriteitsgevoel, psychopathie (gewetenloosheid), vorm van compensatiegedrag?
Hoe verder de mens zich ontwikkelt (nou ja), hoe ridiculer vaak zijn gedrag.
Afgelopen woensdag zag ik een documentaire waarin de trofeejacht weer eens aan bod kwam.
Wist je dat er tegenwoordig goudkleurige gnoes en zwarte giraffen gefokt worden om aan de vraag naar 'uitzonderlijk wild' voor de trofeejacht te voldoen. En dat er absurde bedragen voor neergeteld worden om dergelijke uitzonderlijke exemplaren te mogen neerknallen (vermoorden).
Complete waanzin.

Geweldig om walvishaaien te kunnen spotten.
Mag je dan ook het water in?
Ik verneem het binnenkort wel weer.

Heel veel groeten van oma en heel veel liefs van mij,
je vader

PS. Hopelijk wordt dit bericht wel gepubliceerd :P

Hoi papa en de rest,

Het lukt dus nog steeds niet om reacties te plaatsen.
De schildpadden zijn nog allebei in leven, bij beide wat vooruitgang, alhoewel de sterk verzwakte Hawksbill zeeschildpad nog steeds 95% van de tijd voor dood speelt. De andere, de groene zeeschildpad wordt daarentegen steeds actiever (voor een schildpad dan).
Gister met Rossana de hele dag met vissers mee geweest op zoek naar walvishaaien. Helaas hebben we er geen kunnen spotten. Ja papa, als we er eentje zien dan is het zo snel mogelijk het water in om data van de haai te verzamelen. Wel 2m afstand houden, want hoewel het goedmoedige planktoneters zijn, zijn ze wel groot en je wilt het niet riskeren dat je een klap van de staart krijgt. Hopelijk hebben we de volgende keer meer geluk! Rossana zegt dat ze ongeveer 30% van de keren dat ze gaat er eentje ziet.

Ok ik moet nu even naar de schildpad crème op de wond doen.

Groetjes,