Huayco! - Reisverslag uit Lima, Peru van Anique Hoekstra - WaarBenJij.nu Huayco! - Reisverslag uit Lima, Peru van Anique Hoekstra - WaarBenJij.nu

Huayco!

Door: Anique

Blijf op de hoogte en volg Anique

18 Januari 2017 | Peru, Lima

Jep het was een lange reis, jep goed geslapen zowel in het vliegtuig als op het vliegveld in Londen, jep veilig aangekomen in Lima en jep opgepikt door Romina. Tuurlijk nog moe van de lange reis, 22u naar bed gegaan en netjes 4u weer wakker. Tsja het is toch 6 uurtjes verschil met Nederland...

Maandag de hele dag doorgebracht in Miraflores: geld opnemen geregeld (jeej nog altijd 1 bank waarbij dat lukt! Voor andere reizigers naar Peru die dit lezen, dit is de BBVA Continental bank), simkaart van hier gekocht, inkamarkt geweest, beetje costa verde gezien, gegeten (tuurlijk Peruaanse kost) en tussendoor een paar rondjes Kennedypark gelopen waarbij ik iedere keer weer aanspraak had. Van alles waarin ik anders ben dan de meeste Peruanen denk ik toch dat het vooral de blauwe ogen zijn die het meeste indruk maken en dus zorgen voor die aanspraak. Op zich leuk natuurlijk en ik leer op die manier snel nieuwe mensen kennen. Carolina verbaast zich hier iedere keer over:"Altijd als ik met jou hier afspreek sta je te kletsen met een vreemde." Tja het gaat echt gewoon vanzelf...
's Avonds met Carolina afgesproken, zij werkt nu in Miraflores, samen naar het huis van haar vriend Carlos gegaan en daar tot mijn verrassing ook Lynn (uit Alaska) aangetroffen. Het was heel gezellig allemaal, veel gelachen, maar toch niet al te laat met de taxi terug naar Romina's huis gegaan.

Gister eerst met Carlos (van ORCA) afgesproken, een goed gesprek gehad waar ik erg blij om ben, de bus naar San Bartolo gepakt en daar Chino en Filippo weer gezien. Altijd fijn! Tuurlijk hoort daar ook Filippo's ijs en koffie bij ;) . 's Avonds nog een telefoontje van Carlos: "Anique, als je tijd en zin hebt zullen we dan een gewonde, gestrande zeeleeuw gaan oppikken?" "Uhm nu? Ik zit al in m'n pyjama..." "Nee als ie er nog is morgenochtend ofzo. " "Ok prima, dan heb ik toch nog geen andere plannen, laat maar wat weten!" We zullen zien dus vandaag...

Oh ja de plannen voor de jungle: de bustickets zijn geboekt voor donderdagavond... MAAR (ja daar gaan we weer...) er is een niet zo'n klein probleempje en het nieuws is er vol mee: huayco, oftewel een modderstroom die de doorgaande weg van Lima landinwaarts en naar het noorden onbegaanbaar heeft gemaakt... Misschien dat de weg snel min of meer in orde is en anders is het de zoveelste mislukte poging om met Romina naar Tingo Maria te gaan. Dan toch weer gestrand aan de kust!! Hoe is het toch mogelijk....

  • 18 Januari 2017 - 16:40

    Bert Hoekstra:

    Jep, ik ben ook blij dat alles goed is gegaan :P

    Maar wat is Huayco?


    Heel veel liefs en een dikke knuffel,
    je vader

  • 19 Januari 2017 - 02:36

    Anique Hoekstra:

    Oh door jouw opmerking zie ik dat maar iets meer dan de heft van het verslag geplaatst is... Ik zal proberen de rest er ook op te krijgen. Daarin heb ik uiteraard huayco uitgelegd

  • 19 Januari 2017 - 13:16

    Klaas:

    Leuk om je verslag even te lezen, je spaart onvergetelijke momenten en dat lukt je aardig

    Groetjes,

    Klaas

  • 20 Januari 2017 - 10:30

    Stéphanie:

    Hey Anique,
    Fijn dat je weer goed bent aangekomen! Is het gisteravond gelukt met de modderweg naar de jungle? Ik wens je in ieder geval weer een hele fijne tijd vol mooie ervaringen!

    Liefs!

Tags: Lima

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anique

¡Bienvenido! heey iedereen, toch maar 'n poging om jullie 'n beetje op de hoogte te houden van mijn reis door Zuid-Amerika. Ik benadruk 'n POGING, want misschien komt er weer helemaal niets van terecht en laat k slechts 1x in de 3 maanden iets van me horen... Maar goed, 20 okt vertrek ik samen met Lettie naar Santa Cruz, Bolivia om daar in de 'buurt' (als 'n 12u rijden met de bus) aan de rand van 't oerwoud vrijwilligerswerk te gaan doen in 'n soort van dierenopvang (voor de geïnteresseerden: intiwarayassi.org). Daarna ga ik, vooralsnog in m'n uppie, Bolivia, Peru, Chili en Argentinië verkennen.

Actief sinds 22 Sept. 2009
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 109902

Voorgaande reizen:

14 Januari 2017 - 20 Februari 2017

Peru otra vez!

26 Januari 2016 - 08 Maart 2016

Back to Peru!

08 Januari 2015 - 07 Februari 2015

Anique in Afrika

31 December 2013 - 05 April 2014

Anique a Peru 3

04 Januari 2013 - 02 April 2013

Anique a Peru2

02 Maart 2012 - 18 April 2012

Anique a Peru

25 Augustus 2010 - 10 Mei 2011

Nikie goes NZ

20 Oktober 2009 - 13 Mei 2010

Niquejuh en America del Sur

Landen bezocht: