Toch nog ´n aardbeving... (kje) - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Anique Hoekstra - WaarBenJij.nu Toch nog ´n aardbeving... (kje) - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Anique Hoekstra - WaarBenJij.nu

Toch nog ´n aardbeving... (kje)

Door: Anique

Blijf op de hoogte en volg Anique

30 Maart 2010 | Argentinië, Mendoza

Heey!
Rustig maar mama, papa en step, k kom heus wel terug hoor :). Nog ff geduld...

Dan toch na 4 dagen wachten de Villarrica beklommen (niet nog een keer voor niets om 3.30u opgestaan gelukkig!). Deze keer vertrokken we trouwens ook wat later, om 7u. Met volledige uitrusting een lekkere ochtendklim (1400m hoogteverschil , maar in slakketempo... De gids was een enorme kletskous die elke 10m stopte om de condities hogerop met collega´s te bespreken, met als gevolg dat we als 1 van de laatsten de top bereikten en de pech hadden snel weer naar beneden te moeten, omdat we middenin een onweerswolk zaten... (mijn haar stond probleemloos rechtop en k kon het horen knetteren :S ). En de vulkaan blies veel meer rookwolken uit dan normaal :S... Ja, je voelt je heel veilig op dat moment op 1 van de meest actieve vulkanen van Chili :)! Maar het was de moeite waard! )Net als de bodyrafting die we 2 dagen eerder gedaan hadden)

Van Pucon een lange busrit naar Mendoza, of eigenlijk Uspallata, omdat we toch nog ff de hoogste berg van het westerlijk halfrond (de Aconcagua) wilden zien. (Alleen bekijken van een afstandje, de top is een te langdurende en te kostbare onderneming, min. 2 weken en 2500 US dollar.) In Uspallata zijn we (= nog steeds Lior en ik) een dagje langer gebleven omdat k me niet lekker voelde. (Nu is alles weer ok, hoor;)) En hier heb k dan eindelijk ´s nachts, rustig slapend in het tentje onder de perenbomen, toch nog een aardbevinkje mogen voelen (slechts een kracht van 4,?? op de schaal van Richter en geen idee waar het epicentrum was deze keer).
Gister in Mendoza uiteraard een wijntour gedaan. Maar niet te veel gedronken hoor ;), schotje absint tussendoor... :)

Vanavond staat er weer een lange busrit op het programma, terug naar Salta waar het afscheid nemen wordt van Argentina...

liefs, xxx

Ps Monique, Björn, Sven nog en alvast gefeliciteerd met jullie verjaardag

• 30 Maart 2010 - 20:09

Mama:

Niekje wat gaat het ineens snel! Ik had niet gedacht dat je het gestelde doel van 1 april in Peru zijn zou halen maar dat gaat min of meer lukken. Ben wel blij dat je van die vulkaan weg bent als ik dat zo lees (en van dat onweer, jouw haren recht overeind !, Michèle zal steeds minder van jou begrijpen als ze dit leest).
    Verder hoop ik van harte dat de regentijd nu zo'n beetje voorbij is in Peru (en de overstromingen,want die waren er laatst weer).
    Nadat we ook al een aantal mooie lentedagen hebben gehad is het nu hier weer koud en regenachtig, nederlands paasweer zullen we maar zeggen.Ik neem aan dat je van Pasen ook wel wat mee zult krijgen in Peru. We zullen hier in ieder geval een "eitje op je koppen" a.s. zondag.
    Ik ben nu trouwens wel echt aan het aftellen tot je weer hier bent (nog maar 6 weken, helaas voor jou denk ik).
    Lieve schat, een heel goed vervolg van de reis, veel liefs en tot snel. Groetjes mama.

• 30 Maart 2010 - 23:23

Bert Hoekstra:

Heej Niekske,

Vulkanen, aardbevingen doen me niets (geloof ik), maar onweer boven op de berg, daar heb ik 't toch niet zo op. Gelukkig had je alleen wat last van statische elektriciteit! Hoewel, als jouw lange stijle haren er zelfs probleemloos rechtop van gaan staan... :-)
    Weet je trouwens wel zeker dat het een aardbevinkje was? Waren het geen vallende peren? :-)
    Van die nieuwe overstromingen in Peru waar mama over rept, heb ik niets terug kunnen vinden in het (internet)nieuws. Waarschijnlijk vielen die dan wel mee en zul je er ook niet zo veel last van hebben, vermoed ik.

En dan nog het gebruikelijke wereldnieuws:
    Een echtpaar is uit zijn huis in Zwickau in het oosten van Duitsland gezet, omdat het met teveel lawaai de liefde bedreef. De frequentie en meer dan normale geluidssterkte tijdens de seks waren in het hele complex waar te nemen en niet meer af te doen als normale geluidsoverlast. Schaamteloos, zou ik zeggen, dat doe je toch niet...., mensen om zoiets onbenulligs uit hun huis zetten :-).
    Een afwasser van een restaurant in Frankrijk is veroordeeld tot een maand voorwaardelijke gevangenisstraf en een boete van 1000 euro, omdat hij een drol gedraaid heeft in een salade. Het gerecht heeft de klant nooit bereikt, omdat de chef een 'misselijkmakende geur' signaleerde en de salade onderschepte. Nader onderzoek wees uit dat het inderdaad om een menselijke drol ging. De afwasser werd opgetrommeld door de rechtbank van Lorient vanwege ‘het in gevaar brengen van de gezondheid door vervalsing van voedingswaren’. Dat van die vervalsing snap ik niet helemaal. Die drol was toch origineel? :-)
    's Werelds slimste man weigert een beloning van een miljoen dollar voor het oplossen van een van de moeilijkste wiskundepuzzels ooit. Het raadsel van Poincaré is eindelijk na ruim honderd jaar opgelost, door Grigory Perelman. Via internet stuurde de man uit Sint-Petersburg de oplossing en dat leverde hem de bijnaam ‘slimste mens ter wereld’ op. (nb. Vreemd, dat hij deze bijnaam kreeg omdat hij de oplossing via internet stuurde; stel dat hij zo dom was geweest om de oplossing via de post te versturen :-) ). Perelman leeft als kluizenaar in een flat vol kakkerlaken, vertelde een van de buren aan de site. Mathematical Institution loofde een prijs van een miljoen dollar uit. Toen zij op de stoep stonden om de cheque af te geven, wimpelde de slimme kluizenaar de prijs toch af. Perelman: “Ik heb alles al wat mijn hartje begeert.” Toch mooi hè, zo'n tevreden dierenliefhebber :-).
    Twee Duitse begrafenisondernemers zijn tot gevangenisstraffen veroordeeld wegens het vermoorden van een collega. De twee lieten het slachtoffer onder een valse naam cremeren. Zeker een geval van "moordende concurrentie" :-).
    Een Happy Meal kan één jaar bewaard blijven en is dan nog steeds goed. Dat ontdekte de Amerikaanse Joann Bruso. Als experiment zette Bruso een Happy Meal een jaar lang in een open kast. De maaltijd bleek voldoende conserveringsmiddelen te bevatten om na 365 dagen nog altijd eetbaar te zijn. “Ik had meerdere malen het raam gewoon open staan, maar vliegen en andere insecten negeerden de maaltijd”, zegt Bruso. Wat mij verontrust, is niet die hoeveelheid conserveringsmiddelen, maar het gedrag van die vliegen :-).
    Een 60-jarige vrouw uit Amerika heeft een torenhoge schadeclaim toegewezen gekregen omdat haar echtgenoot zich schuldig had gemaakt aan overspel. Maar niet haar man, maar de minnares moet de claim van negen miljoen dollar ophoesten. Deze uitspraak is mogelijk dankzij een oude wet die nog geldig is in de Amerikaanse staat North Carolina. Die wet bepaalt dat een vrouw recht heeft op een schadevergoeding als iemand haar man ‘steelt’. Je mag natuurlijk niet slecht denken, maar stel dat het echtpaar van tevoren van deze wet op de hoogte was.... kan toch? :-).
    Vier Duitse bejaarden zijn tot celstraffen veroordeeld omdat zij hun financieel adviseur wegens wanprestaties hadden gegijzeld. De twee echtparen dwongen de man grote bedragen naar hun rekeningen over te maken om zo iets terug te zien van hun geld. De bende bejaarden had de beleggingsadviseur overvallen, vastgebonden, ontvoerd en gevangen gehouden. Jemig, wat een oud tuig, zeg. En dat criminele gedrag vertonen ze waarschijnlijk alleen maar voor het verlies van wat schamel, zuurverdiend pensioengeld. Ze kunnen toch ook gewoon (door)werken voor de kost :-).
    De 5 extra vingers en zes extra tenen waarmee de 6-jarige Li Jinpeng uit China werd geboren, zijn operatief verwijderd. Na een vijf uur durende ingreep, kan Li weer normaal over straat zonder nagestaard te worden. Toch jammer ergens. Denk eens aan al die 'uitdagingen': handschoenen en teensokken, uitdrukkingen/gezegden, muziekinstrumenten, versjes ("naar bed, naar bed", zei Duimelot, etc.), tientallige stelsel, etc. :-)

Nou meiske, nog zes weken vakantie vieren voor jou en werken voor mij :-).
    Hopelijk zie je nog vele schitterende oorden met heel mooi weer. Blijf in ieder geval genieten.

Heel veel liefs en een dikke knuffel,
    je vader

• 04 April 2010 - 07:27

Mama:

"zalig pasen" Niki

• 04 April 2010 - 08:52

Bert Hoekstra:

Ook van mij (maar dan tevens vrolijk :-)).

• 04 April 2010 - 11:45

Stéphanie:

en ook van mij ;) xx

• 04 April 2010 - 23:10

Anique:

dankjulliewel! en jullie uiteraard ook ´n zalig en vrolijk Pasen!! xxx