Ushuaia - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Anique Hoekstra - WaarBenJij.nu Ushuaia - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Anique Hoekstra - WaarBenJij.nu

Ushuaia

Door: Anique

Blijf op de hoogte en volg Anique

10 Januari 2010 | Argentinië, Ushuaia

Heheey!

Ben blij dat de cadeautjes aangekomen zijn en dat jullie ze leuk vinden :) Sorry papa, dat ´t de reis niet helemaal overleefd heeft... Maar je kunt goed plakken :D.
Wauw zoveel sneeuw?!? Jammer dat k dat moet missen... Heb zelf hier inmiddels ook m'n eerste sneeuw voor 2010 gezien. ´t is best koud hier ja, en regenachtig, mja. k sta wel lekker met m'n tentje op de camping! en als dat te koud wordt, vlucht k gewoon naar 't hostel van 'n vriend (jep weer iemand van Villa Tunari, k blijf ze maar tegenkomen... een van de junglezangers) om op te warmen. Hoewel er ook een keuken enz op de camping is.
Ow en wens me heel veel succes: k ga proberen een ´lift´ naar Antarctica te krijgen... :) Misschien dat iemand zo gek is om me mee te nemen, je weet maar nooit :)! En anders misschien tot Puerto Williams zodat k op z'n minst daar 'n paar dagen rond kan trekken (de overtocht van een uur schijnt absurd duur te zijn). Maar Antarctica zou geweldig zijn!!! Hoe langer k hier ben, hoe meer k wens daarheen te gaan, al die verhalen van mensen hier die net terugkomen... (maar tickets zijn zóóó duur, min. 3000 US dollar voor 11 dagen...) Achja.

xxx

• 10 Januari 2010 - 00:06

Bert Hoekstra:

Heej lieve schat,

't Is alwéér laat. Het zal dus wederom geen lang verhaal worden, vrees ik.
    De foto's bij je vorige verhaal vond ik weer erg leuk.
    Die kou daar zul je toch wel makkelijk kunnen trotseren met jouw uitrusting :-) ? Jammer van die regen trouwens.
    Ik wil je natuurlijk wel succes wensen met het krijgen van die 'lift' naar Antarctica (doe dat ook bij dezen), maar er zal toch zeker niemand zo gek zijn om minimaal $ 3000,- voor jouw reisje te betalen. Hoewel, dat is maar iets meer dan € 2100,-. Zoveel is dat dus ook weer niet en je weet inderdaad maar nooit :-). Kun je anders niet aanmonsteren op zo'n cruiseschip, als hulp in het restaurant? Je hebt toch voldoende ervaring bij Kiko opgedaan, lijkt me.
    Heb je dat stel uit Villa Tunari, dat via het westen van Argentinië naar Ushuaia zou trekken, nog ontmoet?
    En als je telefonisch bereikbaar bent ....
    Morgen, of eigenlijk later op deze zondag na een goede nachtrust, zal ik je wel weer op de hoogte brengen van verschillende nieuwsfeiten/roddels. Tot dan.

Heel veel liefs en een dikke kus,
    je vader

• 10 Januari 2010 - 07:52

Mama:

Goh Niki, nu begin je zelf "warm te draaien" voor Antarctica. Wat hoop ik voor je dat dat op een meer betaalbare manier lukt. Ik las net papa's verhaal en die denkt, net als ik eerder, ook aan proberen als "bemanningslid". Ik ga nog harder voor je duimen dan laatst voor de orca's.
    MIsschien kan je samen met de "zanger" een leuk "duo" vormen waarbij jij piano speelt!
    Verder hoop ik dat het weer snel wat opknapt. Vuurland heeft echter een van de meest wisselvalligste weerpatonen op aarde, waarbij er toch wel dagelijks neerslag in een of andere vorm naar beneden komt.(ik heb van verschillende reizigers de verslagen gelezen: hartstikke mooi maar koud en vaak nat
    Schat, we zijn weer heel benieuw naar het vervolg. Liefs, mama

• 10 Januari 2010 - 08:46

Lin:

Hee wereldreizigster!

Goed om je verhalen te lezen! Ambitieus trouwens om te proberen naar antarctica te gaan, zou mij te koud zijn brrrrr ;)

Zie trouwens dat je vandaag over precies 100 dagen terug bent..... net niet op tijd voor je verjaardag dus...? Nouja dat halen we hoe dan ook in. Nu eerst nog maar eens genieten in Zuid-Amerika!

Liefs

• 10 Januari 2010 - 12:19

Bert Hoekstra:

Hey meiske,

Het was mij ook al opgevallen: nog honderd dagen te gaan!

Mama heeft gelijk. Als ik jou was, zou ik die tocht naar Antarctica toch maken. Zo'n kans krijg je misschien nooit meer. Immers, je bent er nu zo dichtbij (relatief :-)), je weet niet wat de precieze invloed van de opwarming van de aarde de komende jaren op de Zuidpool zal zijn en er zijn berichten dat men het aantal toeristen in die contreien aan banden wil gaan leggen (waardoor cruises in de toekomst beslist niet goedkoper gaan worden). Het is een hoop geld, maar je moet ook bedenken: "het is slechts geld". In het leven zijn (mooie) ervaringen gelukkig nog steeds een stuk belangrijker. Doen dus!!!

En dan nog wat 'nieuwsberichten':

In Groningen, Friesland, Drenthe en Noord-Holland is nog altijd sprake van sneeuwjacht, waardoor sneeuwduinen ontstaan en het zicht slecht is. De dijk tussen Enkhuizen en Lelystad is afgesloten wegens sneeuwval. In het midden en zuiden van het land zijn de wegen verraderlijk glad door ijzel, waarschuwden het KNMI en de VerkeersInformatieDienst.

De Belgische minister Daerden had deze week in de Senaat gesproken in een kennelijk dronken staat. Giechelend en lijzig sprak hij over zijn plannen om de pensioenen betaalbaar te houden: ''Ik presenteer eerst een groenboek en daarna een witboek. Hi hi.''
    Premier Yves Leterme heeft de minister ingepeperd dat meer respect en waardigheid nodig is bij een optreden in het parlement. Minister Daerden ontkent zelf dat hij dronken was. De Waal zegt dat de indruk wellicht ontstond omdat hij Nederlands moest spreken. ''En dan zegt men dat ik dronken ben. Om je dood te lachen'', reageerde hij.

OTTAWA - Een Canadese jongen is zaterdag gered door zijn hond, toen een poema hem aanviel. De hond herstelt van haar verwondingen en de jongen bleef ongedeerd. (In de buurt van Vancouver in 2007 heeft een heldhaftige Canadees na een worsteling met een poema een 12-jarige jongen uit de bek van het beest weten te redden).
    En wij maar denken dat je met een grote kat aan het wandelen was... :-)

MEXICO-STAD - Een traditionele Mexicaanse saus, de mole, een mix van kruiden en pepers, alsook bepaalde pepermuntjes worden door een aantal scanners op luchthavens aangezien voor explosieven.
    Als jij dus met het vliegtuig reist.... :-)

LONDEN - Wetenschappers beweren dat ze het eerste overtuigende bewijs in handen hebben dat Neanderthalers 50.000 jaar geleden 'bodypaint' droegen. Neanderthalers mengden en bewaarden hun make-up in schelpen.

Door een administratieve fout van een ziekenhuis in Delfzijl heeft een blank lesbisch stel een baby gekregen met een donkere huidskleur.
    Oeps!!!

In België maakte een vroege trein van Hasselt naar Brussel-Zuid donderdag een extra lange plasstop in het station van Aarschot.
    (Dat is pas klantvriendelijk!)

Een 19-jarige automobiliste uit het Groningse Bellingwolde die een uitgegleden man te hulp wilde schieten, heeft het slachtoffer per ongeluk aangereden.

Een Mexicaanse man heeft bewezen dat gedrag uit het verleden de beste voorspeller is voor toekomstig gedrag. In tien jaar tijd is hij zeshonderd keer in de gevangenis beland, steeds wegens dronkenschap of verstoring van de openbare orde. Hij vestigt daarmee een record.
    Voer voor psychologen?

Een Chinees provinciaal winkelcentrum opent op korte termijn een parkeergarage met bredere gangen en meer licht. Alleen vrouwen mogen er hun boodschappenwagentje neerzetten. Per parkeervak zijn drie extra lichten aangebracht, zodat het zicht in de garage van het Wanxiang Tiancheng winkelcentrum optimaal is. Daarnaast is het gebouw aangekleed met gekleurde lampjes (roze en paars) en zijn de wanden bedekt met ‘schattige decoratie-cartoons’. Beiden steken lekker af tegen de kraakwit gemaakte muren. “Speciaal voor de vrouwen zijn de parkeerplekken breder gemaakt, omdat zij met name in parkeergarages brokken schijnen te maken”. Om die reden zullen er ook vrouwelijke gidsen voor handen zijn, die de dames kunnen helpen hun autootje zonder schade weg te zetten.
    Dat is pas vrouwvriendelijk!!! :-)

WENEN - Een Oostenrijker dacht slim te zijn door de bevroren radiateur van zijn auto te ontdooien met een straalkachel. Een enorme explosie volgde. De auto vloog in brand. Ook de garage brandde af. Het huis raakte zwaar beschadigd.

De politie in het Nieuw-Zeelandse stadje Whangamata heeft op 7 december twee mannen aangehouden die 's nachts in hun blootje een fietstochtje maakten. Het tweetal mocht zijn tochtje vervolgen na een waarschuwing: doe een helm op!

De temperatuur op de koudste plek van onze planeet (onderzoeksstation Vostok op de Zuidpool) kan onder specifieke omstandigheden dalen tot rond de -100 graden Celsius. Dat hebben Britse wetenschappers berekend.
    Advies: mocht je die tocht naar de Zuidpool gaan maken, trek dan wat warms aan :-).

De vrouwelijke reuzenpadden kunnen hun lichaam opblazen tot een groter formaat. Dat verdedigingsmechanisme gebruiken ze bijv. als ze worden aangevallen door roofdieren. Maar wetenschappers hebben ontdekt dat de vrouwtjespadden zichzelf ook vaak ‘oppompen’ als ze worden benaderd door een kleiner mannetje dat hen niet aanstaat. Het mannetje kan dan zijn poten niet om het lichaam van het vrouwtje houden en is dus ook niet in staat om met haar te paren. Op deze manier kunnen de vrouwtjespadden hun seksuele partners nauwkeurig selecteren op formaat.
    Idee i.g.v. lastige kleine mannetjes?

Zuid-Koreaan mag niet scheiden om gebrek aan seks.
    Tja... zijn niet veel Koreanen klein van stuk?

Mannen zijn eenduidiger in hun opwinding dan vrouwen: als een man zich in zijn hoofd opgewonden voelt, is de kans groot dat zijn kruis zich daar onmiddellijk bijvoegt. Bij vrouwen ligt dit een stuk gecompliceerder. Hiervoor is 40 jaar aan internationaal onderzoeksmateriaal over het seksuele gedrag bij mensen bestudeerd.
    Nog wat voer voor psychologen: bovenstaand wisten we toch al lang, waarom dan nog 40 jaar onderzoek plegen? :-)

Heel veel liefs en een dikke knuffel (ook van Stoetel),
    je vader

• 10 Januari 2010 - 16:35

Chris:

DOEN dat Antarctica als je de kans krijgt!!!! Meer hoef ik niet te zeggen :)

• 11 Januari 2010 - 12:35

Klaas:

Wist niet dat je zo diep zou zakken (Antarctica).
    Gelukkig Nieuwjaar nog en de beste wensen voor Antarctica. Hoop dat het gaat lukken. Misschien kun je mee met een Japanse walvisvaarder. Zie je in ieder geval walvissen....
    Nieuws: Je vader werkt bij de lokale pers geloof ik.
    Je twee zusjes gaan mij helpen met tekeningen/illustraties voor een nieuw boekje. "Egeltje&Blonnie".

Veel liefs en let op struikrovers en bandieten

XXX, Klaas