Puerto Pirámides - Reisverslag uit Puerto Pirámides, Argentinië van Anique Hoekstra - WaarBenJij.nu Puerto Pirámides - Reisverslag uit Puerto Pirámides, Argentinië van Anique Hoekstra - WaarBenJij.nu

Puerto Pirámides

Door: Anique

Blijf op de hoogte en volg Anique

03 Januari 2010 | Argentinië, Puerto Pirámides

Hola:) !!
Vrijwel iedereen die ´k ken heeft ´n mindere ervaring in Buenos Aires... en ja 'k was al dolgelukkig dat gedurende mijn 8 dagen in BA niets gebeurd was: geen diefstal, berovingen, bedreigingen of ongelukken in het verkeer, niets. Maar k was dan ook voorzichtig: niet alleen in straten lopen die niet helemaal pluis zijn, of als 't moet dan met mannelijk gezelschap, niet met te veel waardevolle dingen rondlopen, proberen rond te lopen vol overtuiging dat je precies weet waar je bent, extra goed op je spullen letten in metro´s enz, en taxichauffeurs zoveel mogelijk gepast betalen voor het geval ze zonder wisselgeld te geven wegrijden... Ok, dat alles geen probleem, totdat op het laatste moment ´n probleem opdook waar ´k geen moment bij stilgestaan had... Op ´t busstation, dus precies voor vertrek... ´k wachtte en wachtte totdat eindelijk op het scherm verscheen van welk perron mijn bus zou vertrekken, maar het kwam maar niet op het scherm. Ok goed, om 5 voor 7 (terwijl mijn bus om 7u zou vertrekken) toch maar es gevraagd welke bus k moest hebben. Geen probleem, zei de meneer, wacht nog maar 5 minuten. Hmm, ´t zal wel, misschien heeft de bus vertraging en over het algemeen kwam de info pas laat op het scherm (als ´n 10 min vantevoren). Na nog es 10 min. weer gevraagd: tja de bus is vertrokken... ohoowww.... Wat nu?? ´n hoop blabla in ´t spaans, maar uiteindelijk dacht k eruit op te maken dat er nog een mogelijkheid was de bus in te halen, omdat ie ook nog stopte bij een ander busstation aan de andere kant van BA en de meneer aan wie k ´t gevraagd had kon me er wel heen brengen. Natuurlijk (achteraf) voor veel te veel geld... Maar dankzij ´t zootje in m'n tas en de gewoonte om m'n geld op zeker 3 verschillende plekken te hebben rondslingeren kon k ´m uiteindelijk niet veel meer dan omgerekend 30 euro en 'n paar dollars geven... (voor ruim 'n half uur in de taxi is dat nog altijd goedkoper dan in NL, dus zo erg was ´t nu ook weer niet) En k had m'n bus gehaald :)! Mja, wel gemeen, want k heb 't sterke vermoeden dat er opzet in het spel was om me vooral niet op tijd (precies 1 minuut te laat) te zeggen welke bus k moest hebben... Achja, daar leer je weer van... Volgende keer gewoon meer verschillende mensen om info vragen en niet alleen de als buschauffeurs uitziende meneertjes in overhemden...
Ok, todo bien!! k ben waar k wilde zijn: Puerto Pirámides (´n dorpje vlakbij, als ´n 100 km, Puerto Madryn), om hopelijk zeeleeuwen, zeeolifanten, pinguïns en orca´s te zien. De walvissen zijn helaas net vertrokken... Maar goed, k heb ook al walvissen in NZ gezien. Nu hoop k vooral heel hard op orca´s!!! (aub, met z`n allen duimen voor morgen...) Zeeleeuwen heb k inmiddels al gezien.
En k sta met m´n tentje op de camping :)! ´t is niet geheel wat k verwachtte, maar goed. ´t is zon, zee, strand en alleen maar heel veel Argentijnen, geen gringo´s! In BA was het moeilijk om niet-gringo café´s te vinden, maar hier ben k onverwachts midden tussen vakantievierende, tot diep in de nacht feestvierende (of eigenlijk de hele nacht door vierende:S) Argentijnen beland... Al met al is de camping ´t best te vergelijken met ´n festivalcamping aan ´t strand. Maar ´k zou mezelf niet zijn als ´k niet aan de wandel gegaan was en ´n heus privéstrandje gevonden had (om toch even aan de menigte te ontsnappen...:) ). Nja goed, aansluiting vinden hier is moeilijk (taalbarriere), maar k amuseer me tot nu toe prima :D! en morgen de tour, duim, duim, duim...

hasta luego!
xxx

  • 03 Januari 2010 - 21:50

    Bert Hoekstra:

    Heej Niekske,

    Zo zie je maar weer, ze nemen je op de meest onverwachte manieren en momenten toch een keer te pakken. Je hebt inderdaad nog geluk gehad dat het maar om zo'n ruim 30 euro ging.
    Die taalbarrière snap ik trouwens niet helemaal: je had toch Spaans geleerd? :-)
    Ondanks alleen maar Argentijnen om je heen hoop ik, dat je je toch goed weet te vermaken. En ik zal voor je duimen dat je orca's mag gaan zien.
    Wees voorzichtig :-).

    Heel veel liefs en de gebruikelijke knuffel,
    je vader

  • 04 Januari 2010 - 07:51

    Mama:

    En mama duimt mee want de beelden van orca's (die zich op het strand werpen) zijn wel de meest spectaculaire beelden die ik ken. Spannend hoor, we zijn hier ook heel benieuwd hoe het verloopt. Tot snel! Veel liefs.

  • 04 Januari 2010 - 09:30

    Sammy:

    Toch maar weer eens een berichtje van mij :P Super mooie foto's!

    En ik duim vandaag voor je! Hup hup orca's!

    x

  • 04 Januari 2010 - 14:10

    Desiree:

    Ey meis,

    ik duim ook voor je dat je vandaag veel orca's mag zien:). En spectaculaire beelden van ze op foto kunt krijgen.

    Zo zie je maar weer, dat ook de nette mensen niet te vertrouwen zijn. Maar die ervaring heb je ook weer meegenomen en met 30 euro ben je er gelukkig nog goed vanaf gekomen. Is maar goed dat je zo'n rommeltje in je tas had,:) haha!

    Rutger en ik hebben een huisje op het oog, echt een super leuk huisje:)!
    Half vrij staand, het ligt in de Vrangendael en een super grote en mooie tuin, ruime woonkamer en nog veel meer positieve dingen! Morgen komt de hypotheek adviseur nog eens om het financiele plaatje op papier te gaan zetten.
    Ik hou je op de hoogte over verder verloop ervan;)!

    Tot snel meis,

    Veel lief Deeske

  • 04 Januari 2010 - 18:29

    :

    Anique!
    Ik kwam je moeder laatst in de stad tegen en ze vertelde me dat je in Bolivia zat en dat je een waarbenjij.nu hebt. En ik heb hem gevonden:) Vet hoor! Wat een mooie foto's! Echt prachtig! En je ziet er goed uit. Je zult er wel van alles meemaken! En zo te lezen moet je goed opletten daar.
    Zelf ga ik over een paar dagen naar zweden. Ik heb ook een waarbenjij.nu gemaakt;)
    Geniet van de mooie momenten en laat je niet gek maken door vervelende buschauffeutjes:P.
    Groetjes Milouke je oude basisschoolvriendinnetje.

  • 04 Januari 2010 - 21:32

    Bert Hoekstra:

    Ennuh, heeft al dat geduim en zo nog geholpen? Heb je vandaag orca's kunnen 'spotten'? Ik ben heel erg nieuwsgierig, dus ... :-).

    x, je vader

  • 06 Januari 2010 - 16:40

    Mama:

    Niek, de kerstcadeautjes zijn gearriveerd! Net op een moment dat Stèphanie hier onverwachts was, en die was nieuwsgierig ! het kon niet snel genoeg uitgepakt worden.En wat zijn ze leuk, ik bewonder de mensen die het zo op deze manier gemaakt hebben. We moeten het een en ander nog eerlijk verdelen maar dat zal wel lukken.
    Jammer trouwens van de orca's die je gemist hebt, ben wel benieuwd welke andere beesten je wel gezien hebt. Je gaat nu wel heel erg snel naar het zuiden. Vergeet Antarctica niet als je de kans hebt. Niki, een hele dikke knuffel, hartstikke bedankt voor alles en tot snel. Veel liefs van Ben en mama.


  • 06 Januari 2010 - 16:40

    Mama:

    Niek, de kerstcadeautjes zijn gearriveerd! Net op een moment dat Stèphanie hier onverwachts was, en die was nieuwsgierig ! het kon niet snel genoeg uitgepakt worden.En wat zijn ze leuk, ik bewonder de mensen die het zo op deze manier gemaakt hebben. We moeten het een en ander nog eerlijk verdelen maar dat zal wel lukken.
    Jammer trouwens van de orca's die je gemist hebt, ben wel benieuwd welke andere beesten je wel gezien hebt. Je gaat nu wel heel erg snel naar het zuiden. Vergeet Antarctica niet als je de kans hebt. Niki, een hele dikke knuffel, hartstikke bedankt voor alles en tot snel. Veel liefs van Ben en mama.


  • 06 Januari 2010 - 18:51

    Bert Van Wee:

    Hoi Anique,

    Op de valreep (6 januari mag nog net): een gelukkig, gezond, en inspirerend 2010!

    Wat een prachtige foto's allemaal! En tja, dergeljke ervaringen krijgt welhaast iedereen die wat langer in Zuid-Amerika rondrijst, maar toch vervelend.

    Was de kavialunch lekker? Ik Vietnam heb ik eens slang gegeten. Smaakte prima. Maar ik heb dan ook geen slang als huisdier.

    Zaterdag gaan Margriet en ik bij je moeder langs, en dan zien we je vader ook.

    Groetjes van peetoom Bert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Puerto Pirámides

Niquejuh en America del Sur

Recente Reisverslagen:

14 Mei 2010

De thuiskomst

10 Mei 2010

Terugreis is begonnen...

02 Mei 2010

Terug in Bolivia :)

28 April 2010

Machu Picchu

22 April 2010

Mijn verjaardag
Anique

¡Bienvenido! heey iedereen, toch maar 'n poging om jullie 'n beetje op de hoogte te houden van mijn reis door Zuid-Amerika. Ik benadruk 'n POGING, want misschien komt er weer helemaal niets van terecht en laat k slechts 1x in de 3 maanden iets van me horen... Maar goed, 20 okt vertrek ik samen met Lettie naar Santa Cruz, Bolivia om daar in de 'buurt' (als 'n 12u rijden met de bus) aan de rand van 't oerwoud vrijwilligerswerk te gaan doen in 'n soort van dierenopvang (voor de geïnteresseerden: intiwarayassi.org). Daarna ga ik, vooralsnog in m'n uppie, Bolivia, Peru, Chili en Argentinië verkennen.

Actief sinds 22 Sept. 2009
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 110645

Voorgaande reizen:

14 Januari 2017 - 20 Februari 2017

Peru otra vez!

26 Januari 2016 - 08 Maart 2016

Back to Peru!

08 Januari 2015 - 07 Februari 2015

Anique in Afrika

31 December 2013 - 05 April 2014

Anique a Peru 3

04 Januari 2013 - 02 April 2013

Anique a Peru2

02 Maart 2012 - 18 April 2012

Anique a Peru

25 Augustus 2010 - 10 Mei 2011

Nikie goes NZ

20 Oktober 2009 - 13 Mei 2010

Niquejuh en America del Sur

Landen bezocht: