Expeditie naar het noorden - Reisverslag uit San Bartolo, Peru van Anique Hoekstra - WaarBenJij.nu Expeditie naar het noorden - Reisverslag uit San Bartolo, Peru van Anique Hoekstra - WaarBenJij.nu

Expeditie naar het noorden

Door: Anique

Blijf op de hoogte en volg Anique

19 Maart 2014 | Peru, San Bartolo

Ik zal alles later misschien nog wel uitgebreider vertellen, maar nu even kort, want ik zit in de bus.

Afgelopen vrijdag tot nu waren we in het noorden. Allereerst Mancora en omgeving, waar we het strand afgespeurd hebben tussen Mancora en Organos, 7 uur paard gereden hebben op het strand (en ja dat heb ik helemaal overleefd zonder ervaring :P) en met een visser de zee opgegaan zijn om levende dolfijnen te zien en te bestuderen (wat gelukt is, jeeeej :D).
Vervolgens een bliksembezoekje aan Paita voor onderwatergeluidsopnames en toen naar San José, het hoofddoel van de missie. Deze keer niet meer met een fancy 4 * 4 zoals in 2012 toen we strandden in de lagune en in het zand, maar gewoon met een vriendelijke visser in een soort van motorkar. En dat ging prima! 2 dagen zonder vast komen te zitten :P Helaas hebben we weer te maken met een massale stranding, even groot of zelfs groter dan 2 jaar geleden :(. Daarover later meer...

Ok, nu de terugreis, terug naar Ron en Chino. Hopelijk is alles goed met ze!

besitos