jeeeeey :D - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Anique Hoekstra - WaarBenJij.nu jeeeeey :D - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Anique Hoekstra - WaarBenJij.nu

jeeeeey :D

Door: Anique

Blijf op de hoogte en volg Anique

30 November 2010 | Nieuw Zeeland, Auckland

... 3 maanden in NZ
... 3 maanden samen met Jama
... nog een paar dagen en dan is mam hier
... jullie de eerste sneeuw, ik de eerste keer zwemmen in ons zwembad, eindelijk
... eerste Mcdonald's feestje, met uitbundig dansende managers :P
... bijna Sinterklaas (over de Skype)
... 400 dollar op de spaarrekening
... en het is ZOMER!!!

  • 29 November 2010 - 21:37

    Bert Hoekstra:

    Heej meiske,

    Eerst de rectificatie: het is nog geen zomer daar. Net zo min als dat het al winter hier zou zijn. ;-)
    Tja, het is inderdaad alweer drie maanden geleden dat we je op het vliegtuig naar NZ zetten. Wat gaat de tijd toch snel. Nog ff en je bent alweer terug :-).
    Vandaag hebben 'mam' en ik een unicum meegemaakt, alhoewel het geen prettige ervaring was. Op de terugweg van Maastricht naar Sittard, na een bezoekje aan eerst tante Gerry en daarna tante Jeannette en oom Bèr (van wie je overigens de hartelijk groeten moet hebben), kwamen we in een ellendig lange file terecht. Over het hele land gemeten was de totale lengte circa 900 km, de langste file in de avondspits ooit. En wij maakten daar deel van uit. Wauw. We hebben ongeveer twee uur en een kwartier over de terugrit gedaan. Onze langzaamste tijd ooit. En dat allemaal vanwege een paar sneeuwvlokjes (hooguit 2 à 3 cm over de hele dag gerekend)! Maar goed, we zijn uiteindelijk heelhuids thuisgekomen.
    Mam heeft de koffers al gepakt, nog slechts één kilootje te veel (de koffers, bedoel ik :-) ), nog slechts twee nachtjes slapen, en dan komt ze eraan! Beware! :-)
    Komende vrijdagavond is het Sinterklaasfeest in Apeldoorn, met als alles goed gaat oma erbij. En dan zaterdagavond (voor mam en jou zondagochtend) Sinterklaas via Skype. Ik ben benieuwd... :-) jeeeeey

    Heel veel liefs en een dikke knuffel,
    je vader

  • 29 November 2010 - 22:29

    Anique:

    jaja vader, officieel nog niet, dat weet ik wel. Maar 't voelt als zomer met dat zonnige, warme weer hier, net als dat het bij jullie waarschijnlijk al als winter voelt met sneeuw en vrieskou :P

  • 30 November 2010 - 06:00

    Mama:

    Hoi Niekske, wat een mooie foto's. Mama heft er zin in. Moet ik mijn duikbril eigenlijk wel meenemen of blijft het water daar toch te koud voor? Als het geen zin heeft kan die in ieder geval uit de te zware koffer, anders dan toch maar geen sinterklaascadeautje!
    Tot zo, mama.

  • 30 November 2010 - 09:33

    Bert Hoekstra:

    Ha Niekske,
    stiekem een heleboel mooie foto's erbij zetten, hè. Gisteravond zag ik er slechts drie! :-)
    Aangezien het volgens mij heel lastig is om op je handen staand op de foto te komen met gebruik van de timer, neem ik aan dat Jama in ieder geval een deel van de prachtige foto's heeft genomen. Daar heeft ie dus ook talent voor. Vertel hem maar, dat ik onder de indruk ben :-).

    Dikke zoen,
    je vader

  • 30 November 2010 - 22:01

    Greta:

    Hoi Anique,
    Bedankt voor je kaart.Heb je mooi geregeld,kwam precies op de goede dag.
    Leuke verrassing!
    Heb net afscheid genomen van je moeder,ze komt er nu zo aan,eerst nog ff een stukje vliegen.....

    xxgreta

  • 01 December 2010 - 05:21

    Mama:

    Het is zo ver! 1 december en alles gaat zo van start. Vanochtend voorlopig de laatste keer door de hond beneden wakkergeblaft (om5.15), dus nu heb ik nog wel ruimde tijd om alles op m'n gemak te doen. Gisterenavond moesten de koffers nog heringedeeld worden omdat de verhouding inchequebagage-handbagage heel anders was dan we dachten. Er mag 30 kilo in de grote koffer, dat haal ik nog niet maar hij is welzodanig zwaar dat ik hem niet van z'n plek krijg. Papa moet h'm hier boven komen komen ophalen en alles samen met mij alleveren op het station waar vervolgens Ben de eer krijgt om het gevaarte naar schiphol te verplaatsen (samen met de trein uiteraard). Bereid Jama dus maar voor.
    Verder is het hier steenkoud, ik kan me geen grotere overgang voostellen nu.
    Niki, tot heel heel snel!

  • 01 December 2010 - 07:36

    Anique:

    Hahaha, nou succes d'r mee :D
    Een hele goede reis!! Hopelijk valt 't allemaal mee en gaat de tijd 'n beetje snel voorbij... Hier wacht je het zonnetje bij zo'n 23 graden :)

  • 02 December 2010 - 13:01

    Michèle:

    Heej Anique,

    bahbah, ik heb ook zin om te zwemmen! Ook al is het koud, zul je minder bevriezen dan hier:) Nog fijne dagen! Ik spreek je zaterdag! Groetjes aan mama!

    Liefs

  • 03 December 2010 - 14:58

    Klaas:

    Hoi Anique,
    De heldere dagen voor kerst zijn voor jullie begonnen. Maak het knus en gezellig en groet Carène van me (was net een dag te laat om afscheid te nemen). Fijne feestdagen gewenst en een fantastische jaarwisseling...

    Complimenten ook voor de mooie foto`s (juweeltjes). Groetjes en de spreuk voor deze maand:
    Al is het zo duister als de Nacht
    Voor jou schijnt altijd een ster met glitter en glanzende pracht

    Groetjes en een dikke zoen voor jullie allemaal XX en X mama

  • 04 December 2010 - 09:17

    Bianca Hoekstra:

    Hoi Anique,

    Wij hebben sint er alweer op zitten en ja hoor Gerard had weer je vader (ik geloof voor de vierde keer achter elkaar), maar het belangrijkste is dat het gezellig was. Je vader heeft zich opgeofferd om bij oma te slapen terwijl oma er ook was. Voor oma was het een proef nachtje om te kijken hoe het zou gaan.
    Ik vind het wel stoer van je moeder hoor dat ze in haar uppie de lange reis heeft ondernomen en erg leuk voor jou.
    Doe ze maar de hartelijke groeten en heel veel plezier met (skype) sinterklaas avond.
    Lieve groetjes van ons

  • 04 December 2010 - 19:58

    Greta:

    hoi,
    zie niks nieuws hier,maar je voelt 'm al aankomen...ik ben heel benieuwd of je moeder goed is aangekomen en hoe jullie het maken! Ik heb geen emailadres van jou,dus probeer ik het zo.
    mijn email is;gretavanlexmond@home.nl
    Ik hoop natuurlijk,dat jullie allemaal happy zijn daar aan de andere kant van de wereld..En voor carene:ik mis je,maar bovenal hoop ik dat je in NZ kan genieten en vind wat je zo hard nodig hebt....... Wens jullie fijne dagen samen .

    veel liefs uit een nog steeds Sittard in de sneeuw.

    Greta

  • 05 December 2010 - 21:55

    Greta:

    Vol verwachting klopt mijn hart.Zal Sinterklaas mij een berichtje uit NZ sturen of is ie me vergeten...........

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anique

¡Bienvenido! heey iedereen, toch maar 'n poging om jullie 'n beetje op de hoogte te houden van mijn reis door Zuid-Amerika. Ik benadruk 'n POGING, want misschien komt er weer helemaal niets van terecht en laat k slechts 1x in de 3 maanden iets van me horen... Maar goed, 20 okt vertrek ik samen met Lettie naar Santa Cruz, Bolivia om daar in de 'buurt' (als 'n 12u rijden met de bus) aan de rand van 't oerwoud vrijwilligerswerk te gaan doen in 'n soort van dierenopvang (voor de geïnteresseerden: intiwarayassi.org). Daarna ga ik, vooralsnog in m'n uppie, Bolivia, Peru, Chili en Argentinië verkennen.

Actief sinds 22 Sept. 2009
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 110256

Voorgaande reizen:

14 Januari 2017 - 20 Februari 2017

Peru otra vez!

26 Januari 2016 - 08 Maart 2016

Back to Peru!

08 Januari 2015 - 07 Februari 2015

Anique in Afrika

31 December 2013 - 05 April 2014

Anique a Peru 3

04 Januari 2013 - 02 April 2013

Anique a Peru2

02 Maart 2012 - 18 April 2012

Anique a Peru

25 Augustus 2010 - 10 Mei 2011

Nikie goes NZ

20 Oktober 2009 - 13 Mei 2010

Niquejuh en America del Sur

Landen bezocht: