Te paard! - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Anique Hoekstra - WaarBenJij.nu Te paard! - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Anique Hoekstra - WaarBenJij.nu

Te paard!

Door: Anique

Blijf op de hoogte en volg Anique

12 Februari 2010 | Chili, Santiago de Chile

Heey iedereen, alles goed?
Leuk van jullie te horen, kiko collega´s! en Sasch, ja is raar, 4 maanden al en k ken Thijs niet eens... Papa, weer bedankt voor de belangrijkste nieuwsfeiten ;). Mama, geen zorgen! De nieuwe camera doet ´t dus k kan jullie nog steeds voorzien van nieuwe bergfoto´s :D. Step, helaas een dagje te laat, maar van harte gefeliciteerd! Leuke dag gehad?? of ga je ´t dit weekend pas vieren? k had zelf gister met jouw verjaardag een geweldige dag. Ja wauw, ´t was een van de beste dagen in Zuid-Amerika tot nu toe! Niki ging op een stralende dag per paard de bergen in:D. 3u op het paard, dan een uurtje heen en terug lopen naar het uitzichtspunt op Cerro Castillo (en het bijbehorende intens blauwe meer) en toen terug naar het dorp op het paard. Geweldig! en mama, mijn paard was het oudste paard van de groep (4 personen en de gaucho), dus geen zorgen;), k ben er niet vanaf gevlogen! en met de spierpijn vandaag valt het reuze mee...

Vervolg van de route: nog een beetje Chili en dan weer Argentinië richting Bariloche.
Op dit moment ben k met een groepje Israeliërs.

Fijne Carnaval! k ga ´t missen...

xxx

  • 12 Februari 2010 - 16:02

    Lin:

    Heyyy! Nou ben ik eindelijk weer eens de eerste om te reageren! Wat een pech, met je camera, maar gelukkig weer een nieuwe!
    Ziet er weer geweldig uit, geniet ervan! (carnaval is dit jaar toch veel te koud ;P)

    liefs lin

  • 12 Februari 2010 - 20:26

    Mama:

    Goh Niek wat leuk dat het tochtje te paard er van gekomen is en dat het je beviel. En wat een mooie foto's,je blijft alsmaar ongelooflijk prachtige bergen zien. Zeg jij nu ook de hele dag "oh wat mooi" (zoals mama) of begint het te wennen dat je telkens weer in zo'n omgeving bent. Ik vind het super dat je dit allemaal ziet.
    Sneeuw hebben we hier trouwens nog steeds volop. Het begint iedere keer opnieuw en het noordoosten van Nederland is vanaf midden december niet meer sneeuwvrij geweest en dat is echt wel uniek. Ik vind dit wel leuk maar ik hoef ook niet zoals veel anderen hier in alle vroegte doorheen (met de bijbehorende gladheid en files). Nou lieve schat, ik hoop dat er nog meer tochtjes te paard naar bijzondere plekjes voor jou inzitten want het blijft toch een leuke manier om je voort te bewegen (als je er op blijft zitten). Tot snel, 'n dikke knuffel en veel liefs, mama.

  • 13 Februari 2010 - 09:16

    Stéphanie:

    Heeeeeeeej :D

    Vet van dat paard!! Kan je ook al draven en galloperen en zo?

    Dank je voor de felicitaties :). m'n verjaardag was echt helemaal super!! Was sochtends nog in sittard en daar was mama gekomen en daarna naar het station, waar jozefien en lori al in de trein zaten. (En de conducteurs hebben zelfs met z'n allen voor me gezongen). Maar ja daarna in Roermond kwam linda erbij. En toen zijn we naar arnhem gegaan. Daar ff de stad in geweest en toen kwam lieke al. En we hebben gewoon lekker taart gegeten en zo. En laura en veerle zijn ook nog gekomen en die zijn de hele avond/ nacht gebleven, dus dat was wel allemaal heel gezellig :D.

    En savonds kwam de klas ook nog. En t was echt super gezellig!! En ik krijg een fiets van ze!! :D

    Alleen alles was zo smerig geworden he.. Zijn maar snachts met z'n allen bij rik gaan slapen, omdat het zo vies was op mijn kamer. Echt de hele vloer was bezaaid met tabak van de waterpijp en iedereen liep er met z'n vieze sneeuwschoene doorheen enzo. En heb zelfs nog appeltaart op de muren terug gevonden :S. Het was echt een grote ramp haha. dus gistermorge lekker met z'n allen kunne poetse..

    En daarna terug naar sittard voor carnaval!! D:D

    Maar volgend jaar moet je toch maar niet meer weg zijn met zo'n dingen. Want ik mis je stiekem toch wel erg.

    Weet je wat trouwens vet is. Heb een microfoon gekrege en papa heeft nog een hele versterkerset en zo. Dus als je terugkomt kunnen we straatartiest of zo worden!! D. Dat is wel vet toch!
    Maar alle cadeautjes waren echt super leuk. Kleren, bongo's, tassen, kettinkje, verfspullen en zo, m'n kaartje voor alicia keys, die fiets dan, echt van alles! :D

    Maar schat ik wens je daar weer heel veel plezier!!

    Dikke kus (k)

  • 14 Februari 2010 - 00:25

    Bert Hoekstra:

    Heej lieve schat,

    Schitterend !!!
    Oud of nieuw fototoestel, dat maakt blijkbaar helemaal niets uit. De natuur daar laat zich gewoonweg heel goed op de gevoelige plaat vastleggen (of ligt het aan de fotograaf?). Wat een mooi gebied, zeg. En zo te zien ben jij nog steeds geweldig aan het genieten :-).
    Bariloche, de chocoladestad van Argentinië. Dan zal Step waarschijnlijk een beetje jaloers worden :-). Maar jij zal wel meer voor de omgeving daar naar toe gaan, neem ik aan, het Nationaal park Nahuel Huapi (het Argentijnse Lake District). Tja, dan ben je al weer aardig noordwaarts aan het gaan. Als je Vuurland meerekent, zit je zowat halverwege Chili/Argentinië.
    De Olympische Winterspelen in Vancouver zijn begonnen. Als ik dit typ is de 5 km schaatsen voor heren verreden en heeft Sven Kramer GOUD gewonnen. Heeft ie 't toch maar waar gemaakt. Knap.
    Ik heb met de winterse omstandigheden hier in Nederland nog geen Carnavalskriebels gekregen. Misschien komen die nog. Nou ja, anders heb ik lekker een paar dagen vrij.

    Hopelijk tot gauw. Blijf in elk geval genieten.

    Heel veel liefs en een dikke knuffel,
    je vader

  • 15 Februari 2010 - 15:34

    Deeske:

    Ey meis,

    Geweldig die foto's allemaal. Wat leuk dat je te paard de bergen in bent gegaan, echt iets voor jou:)!
    Nog 2,5 maand(ongeveer)en dan ben je weer terug:), ik heb je gemist met carnaval;)!
    Tegen die tijd dat jij terug bent zitten rutger en ik waarschijnlijk in ons nieuwe huisje, jahh we hebben dat huisje aan de vrangendael gekocht:)!

    Verder wil ik je nog ff zeggen dat ik het knap vindt hoe je steeds maar weer in staat bent om ons op de hoogte te houden van je avonturen daar:).

    Wiefke ik wens je nog veel plezier daar en tot gauw!!

    Dikk kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Chili, Santiago de Chile

Niquejuh en America del Sur

Recente Reisverslagen:

14 Mei 2010

De thuiskomst

10 Mei 2010

Terugreis is begonnen...

02 Mei 2010

Terug in Bolivia :)

28 April 2010

Machu Picchu

22 April 2010

Mijn verjaardag
Anique

¡Bienvenido! heey iedereen, toch maar 'n poging om jullie 'n beetje op de hoogte te houden van mijn reis door Zuid-Amerika. Ik benadruk 'n POGING, want misschien komt er weer helemaal niets van terecht en laat k slechts 1x in de 3 maanden iets van me horen... Maar goed, 20 okt vertrek ik samen met Lettie naar Santa Cruz, Bolivia om daar in de 'buurt' (als 'n 12u rijden met de bus) aan de rand van 't oerwoud vrijwilligerswerk te gaan doen in 'n soort van dierenopvang (voor de geïnteresseerden: intiwarayassi.org). Daarna ga ik, vooralsnog in m'n uppie, Bolivia, Peru, Chili en Argentinië verkennen.

Actief sinds 22 Sept. 2009
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 110124

Voorgaande reizen:

14 Januari 2017 - 20 Februari 2017

Peru otra vez!

26 Januari 2016 - 08 Maart 2016

Back to Peru!

08 Januari 2015 - 07 Februari 2015

Anique in Afrika

31 December 2013 - 05 April 2014

Anique a Peru 3

04 Januari 2013 - 02 April 2013

Anique a Peru2

02 Maart 2012 - 18 April 2012

Anique a Peru

25 Augustus 2010 - 10 Mei 2011

Nikie goes NZ

20 Oktober 2009 - 13 Mei 2010

Niquejuh en America del Sur

Landen bezocht: