Iguazu - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Anique Hoekstra - WaarBenJij.nu Iguazu - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Anique Hoekstra - WaarBenJij.nu

Iguazu

Door: Anique

Blijf op de hoogte en volg Anique

21 December 2009 | Argentinië, Buenos Aires

Heeheey! weer vanuit de jungle.. Iguazu is echt een ongelofelijke ervaring, zoveel water, zoveel moois te zien en ook ff lekker badderen. Onbeschrijflijk, dus hopelijk zie de foto's... (voor zover die 't kunnen vastleggen dan) (hmmm, dus niet, USB werkt weer niet, dan komen de foto's wel als k in BA ben....)
En papa, mama, k was weer niet alleen. Slechts een half uurtje in Salta, terwijl k op de bus wachtte, das alles. Morgen gaan we de Braziliaanse kant van de watervallen verkennen (is wel minder te doen dan aan de Argentijnse kant, mja nu k toch hier ben) en dan 's avonds door naar BA.
Geniet van de sneeuw! Hier is het meer spring-in-het-zwembad weer.

xxx

Oh Libbe, je weet 't waarschijnlijk al wel, maar k kwam Dani heel onverwachts midden in Salta tegen vrijdagavond. Echt grappig!

• 22 December 2009 - 09:27

Bert Hoekstra:

Hey lieve schat,

Dat samen reizen loopt dus op de een of andere manier heel mooi. Met wie was je nu weer samen? (Je begrijpt, als vader moet ik je dat wel vragen :-)).
    Ik ben heel benieuwd naar de foto's van Iguazu.
    Voor ik het vergeet, je moet de groeten en zo hebben van oma.
    Hier in Sittard heeft het behoorlijk gesneeuwd. Sjel en Alfons hebben een enorme sneeuwpop (meer dan 2m hoog) achter in de tuin neergezet (nee, de sneeuw kwam van het veldje - zo veel ligt er nu ook weer niet:-)). Maar schaatsen in het Stadspark lukte toch nog niet. Het openbaar vervoer lag hier een aantal dagen voor een groot deel stil. Overigens dooit het momenteel.
    Verder zijn we hier bezig met de voorbereidingen op Kerstmis. Ik hoop dat dat voor jou in BA een onvergetelijke ervaring (in positieve zin natuurlijk) gaat worden.
    Met het 'beestenspul' gaat het goed. Er komen nu ook vogelvriendjes langs om van pinda's en mezenbollen te eten. En gek genoeg denkt een merel dat ie ook zo behendig als de mezen is (hoewel 't hem aardig lukt om op de dunne draadjes te blijven zitten).
    Dan nog wat nieuwsfeitjes:
    Je hebt interesse voor voetbal opgevat, hè :-), nou de Argentijnse stervoetballer Lionel Messi is verkozen tot beste voetballer ter wereld.
    Volgens een nieuw bevel van de Amerikaanse legeraanvoerder in Noord-Irak is het verboden voor vrouwelijke militairen om tijdens hun missie zwanger te worden. (ik wist niet eens dat sex wel geoorloofd was). Nou, raken die Amerikaanse meiden wel zwanger dan kunnen ze altijd nog naar Colombia gestuurd worden, want De Colombiaanse guerrillabeweging FARC beschikt over een kamp waar meisjes verplicht abortussen moeten ondergaan.
    Zeker drie dorpjes in de buurt van de Filipijnse vulkaan Mayon zijn maandag bedekt door as. (en dat is pas het begin).
    Een dierenverzorgster in een dierentuin in de Duitse plaats Aschersleben is zaterdag ernstig gewond geraakt toen ze werd gegrepen door een tijger. Tjé, heb jij mazzel gehad met Gato.
    En een hond heeft twee doden op z'n geweten: Twee broers zijn verdronken bij het redden van een hond uit een ijskoud meer in het noorden van Californië.
    De populariteit van Silvio Berlusconi is weer toegenomen nadat hij een een week geleden bij een aanval met de Dom van Milaan gewond was geraakt. (getver).

Heel veel liefs en een dikke knuffel,
    je vader

• 23 December 2009 - 08:28

Mama :

Hoi lieve Niekske, wat verloopt het allemaal voorspoedig. Je zult inmiddels BA wel bereikt hebben als ik dit schrijf. Ik ben heel benieuwd hoe het is om in zo'n stad kerst mee te maken. We zullen je wel missen hier (klein beetje!). Toch een lege plek aan de kersttafel, we zijn maar met z'n zevenen dit jaar (Michèle, Stéphanie, Sascha, Thijs, Bart, Ben en ik. Alfons en Klaas konden helaas niet. Ben kookt dus mama heeft het gemakkelijk. Het is de grote vraag of we weer eens een witte kerst meemaken na zo'n dertig jaar Het was in ieder geval al fijn om weer sneeuw gezien en gevoeld te hebben de laatste week. Jij zal je portie nog volop krijgen als je de Andes in gaat (met je plannen om over de 6000 meter te gaan!). Lieve schat, dan rest mij nu nog om je hele fijne, warme, gezellige, bijzonder, leuke gezellige kerstdagen toe te wensen. Leer de tango dansen als je daar toch bent, tot snel en heel veel liefs van mama.

• 23 December 2009 - 21:37

Mark:

Hele fijne feestdagen daar!! Zal wel iets anders zijn dan hier he?

Dikke X