Weer weg - Reisverslag uit Cuenca, Spanje van Anique Hoekstra - WaarBenJij.nu Weer weg - Reisverslag uit Cuenca, Spanje van Anique Hoekstra - WaarBenJij.nu

Weer weg

Door: Anique

Blijf op de hoogte en volg Anique

03 Maart 2012 | Spanje, Cuenca

Jep, weg ben ik weer. Weg van Kiko, weg van de post, weg van papa en mama die weer eens een dochter naar het vliegveld konden brengen, weg van 't grote, lekkere bed, weg van de pieties (maar ook weg zijn de pieties, Ginnie leg aub geen ei bij Ben) en weg van Vriendje :( Snif,snif.
Maar nu bij Zusje in Cuenca, waar de ZON schijnt.

Gister startte de reis. Afscheid in Charleroi, 'n korte vlucht naar Madrid die heel voorspoedig verliep en eenmaal geland: ruim 20 minuten wachten op de sluis om uit het vliegtuig te kunnen komen :S . 't is onderweg, unos minutos... jaja...
De bagage uit het vliegtuig halen was waarschijnlijk al net zo lastig, want dit duurde ook nog eens een half uur. Uiteindelijk kon ik tegen 13u de metro gaan zoeken (terwijl we al om 11.40u geland waren), maar omdat ik van beneden naar boven, weer naar beneden en 20 min. lopen gestuurd werd, besloot ik toch maar gewoon bovengronds te gaan met de bus die precies voor m'n neus stond. Een keertje overstappen en ik kwam moeiteloos aan bij het busstation vanwaar ik de bus naar Cuenca kon nemen. Zo had gelijk ook nog wat van Madrid gezien. Om 20 voor 5 was ik al in Cuenca waar Step natuurlijk nog niet was, omdat die mij om 17u verwachtte. Even wachten dus, en ondertussen was het kletterdekletter op het dak van het busstation... Tja, ze zeggen dat het nooit regent in Cuenca. Nou, vanaf de eerste minuut dat k hier ben, kan ik dus zeggen: dit is NIET waar!
Iets voor vijven was 't zusje daar, jeeeej :D . Verder die dag niet meer zoveel gedaan, deels vanwege het weer, deels omdat we gewoon moe waren.
Lekker op de bank geslapen (in Steps gigantisch grote kamer met dat enorm grote en stabiele bed ;), paste het toch niet helemaal...) en vanmorgen wakker geworden met het zonnetje, dat zo afentoe door de wolken heen prikt. Ontbijten: ik gelukkig met de muesli die zij voor mij gehaald heeft en zij dolgelukkig met de hagelslag die ik voor haar meegenomen heb :D :D
Dadelijk gaan we waarschijnlijk naar Jesus op de berg.

groetjes,
xxx

  • 03 Maart 2012 - 12:50

    Bianca Hoekstra:

    Hey meiden, wat gezellig zo bij elkaar.
    Ik wens jullie een hele leuke tijd samen.

    Lieve groetjes, Bianca

  • 03 Maart 2012 - 14:59

    Mama:

    En ja hoor, WaarBenJij werkte nog dus mam is op de hoogte van je eerste verslag. Zo te zien is het weer allemaal goed gekomen ondanks het regenbegin en hebben jullie het gezellig samen.
    De pietjes maken het goed maar Ben heeft ze gisterenavond en vanochtend wel moeten vangen omdat ze de "godin van het woud" verkiezen boven jouw prachtige ingenieuze takkenknutselwerk bovenop de kooi. Hopelijk veranderen ze weer van gedachten.
    Nog een paar fijne, zonnige dagen in Cuenca, veel liefs en groetjes (ook aan Stéphanie) van mama.

  • 06 Maart 2012 - 14:14

    Lin:

    Heey anique! Heerlijk weer een tijdje naar het buitenland, en Peru nog wel! Ga je nog naar Machu Pichu'? en het Titicacameer? en alle andere leuke dingen?
    Erg benieuwd om te horen hoe het daar is! Veel plezier iig, tot snel!

    Liefs Lin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Cuenca

Anique a Peru

Recente Reisverslagen:

12 April 2012

Absurde dagen in het noorden...

04 April 2012

We zijn wereldnieuws!

31 Maart 2012

Zoveel nieuws!

13 Maart 2012

Geen water, geen internet, geen zeeleeuw...

10 Maart 2012

ORCA
Anique

¡Bienvenido! heey iedereen, toch maar 'n poging om jullie 'n beetje op de hoogte te houden van mijn reis door Zuid-Amerika. Ik benadruk 'n POGING, want misschien komt er weer helemaal niets van terecht en laat k slechts 1x in de 3 maanden iets van me horen... Maar goed, 20 okt vertrek ik samen met Lettie naar Santa Cruz, Bolivia om daar in de 'buurt' (als 'n 12u rijden met de bus) aan de rand van 't oerwoud vrijwilligerswerk te gaan doen in 'n soort van dierenopvang (voor de geïnteresseerden: intiwarayassi.org). Daarna ga ik, vooralsnog in m'n uppie, Bolivia, Peru, Chili en Argentinië verkennen.

Actief sinds 22 Sept. 2009
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 110064

Voorgaande reizen:

14 Januari 2017 - 20 Februari 2017

Peru otra vez!

26 Januari 2016 - 08 Maart 2016

Back to Peru!

08 Januari 2015 - 07 Februari 2015

Anique in Afrika

31 December 2013 - 05 April 2014

Anique a Peru 3

04 Januari 2013 - 02 April 2013

Anique a Peru2

02 Maart 2012 - 18 April 2012

Anique a Peru

25 Augustus 2010 - 10 Mei 2011

Nikie goes NZ

20 Oktober 2009 - 13 Mei 2010

Niquejuh en America del Sur

Landen bezocht: