Machu Picchu - Reisverslag uit Cusco, Peru van Anique Hoekstra - WaarBenJij.nu Machu Picchu - Reisverslag uit Cusco, Peru van Anique Hoekstra - WaarBenJij.nu

Machu Picchu

Door: Anique

Blijf op de hoogte en volg Anique

28 April 2010 | Peru, Cusco

Na 4 dagen wandelen naar Aguas Calientes (dorp vlakbij Machu Picchu) door de bergen (Salkantay) en de jungle, met de ´kabelbaan´ over de rivier en een lange weg omhoog in de vroege ochtend van de Machu Picchu-dag naar dit wereldwonder, dan toch eindelijk: Machu Picchu!!!! in de regen... Maar ´t was nog steeds indrukwekkend en de hele toer was een succes: leuke groep, aardige gids, goed eten, alles goed verzorgd (behalve dan dat ze me vergeten waren te vertellen dat je een dag zelf met al je spullen moest sjouwen en k dus alleen een plastic zak had ipv mijn rugzak...) en de andere dagen was het weer wel ok:)
ow, nog maar 2 weekjes...
xxx

Ps oom Ber nog gefeliciteerd!

• 28 April 2010 - 21:23

John:

Don't forget my ceviche! ;)

Chauuuu

• 28 April 2010 - 23:02

Bert Hoekstra:

Heej lieve Anique,

Machu Picchu is inderdaad indrukwekkend en terecht een 'wereldwonder'. Jammer van die regen zeg :-(. Maar soms kun je dat weertype beter hebben voor de foto's dan felle zon ;-).
    Twee weekjes nog, de tijd gaat nu (ogenschijnlijk) razendsnel. We kijken er wel erg naar uit om je weer te zien en we komen je (natuurlijk) ook met ons allen ophalen van Schiphol :-).
    Het is hier nu 01.00 uur en ik ga slapen. Bovendien wil Sjel nog even 'computeren'. Binnenkort schotel ik je de 'nieuwsberichten' wel weer voor.

Heel veel liefs en een dikke knuffel,
    je vader

• 29 April 2010 - 06:10

Lin:

Hey niqueje!

In één woord: wauw! Ik wil ook!

Geniet er nog van de laatste 2 weekjes1

xxx lin

• 30 April 2010 - 07:55

Mama:

Zoals papa al schrijft, Machu Picchu is inderdaad indrukwekkend. Ik vind het op de foto's zelfs heel onwerkelijk uitzien. Het is absoluut de moeite waard dat je daarvoor later terugkomt want dat had je niet mogen missen.
    En nu zijn we allemaal aan het aftellen alhoewel jij dat met een ander gevoel doet als wij maar dat kan ik heel goed begrijpen. Ik weet trouwens niet wat je plannen nu zijn, via het Titicacameer terug naar Bolivia om daar de (laatste en hoogste) berg te beklimmen of heb je nog meer plannen in Peru ? In ieder geval, tot snel, dat kan ik nu wel schrijven. Schat, weer heel veel liefs van mama

• 30 April 2010 - 18:05

Anique:

pfff strike...
    Nee mam, k had geen verdere plannen meer in Peru (tenminste niet voor deze keer dat k hier ben) en wilde eigenlijk meteen door naar Bolivia (Copacabana en Isla del Sol, Titicacameer), maar ergens tussen hier in Puno en Bolivia besloten ze te gaan staken... en dat ze dat woord in het Engels kennen betekent denk ik dat het niet de eerste keer is... Maar goed, morgen zou alles weer normaal moeten zijn. He verdorie, had k toch 'n dag langer in Cusco kunnen blijven en Ayahuasca of San Pedro kunnen proberen... k had namelijk net mijn 'sjamaan' gevonden... Ach ja, blijft dat voor 'n volgende keer...
    Trouwens papa, wie is 'met z'n allen'?? x

• 30 April 2010 - 18:09

Anique:

Ow, fijne koninginnedag btw!!! hoop dat 't dit jaar gewoon 'n gezellige boel is!

• 30 April 2010 - 21:57

Bert Hoekstra:

Heej meiske,

'Met z'n allen' is mama, zussen en ik. Als het goed is kun jij dan nog net met je bagage in de auto erbij :-).
    Ik lees enkele 'vreemde' kreten: strike, sjamaan. Tja, met dat staken heb je wel pech, net nu je nog zoveel wilt zien in die korte tijd. Van die sjamaan moet je later nog maar eens uitleggen.

Koninginnedag is dit jaar zonder al te grote incidenten verlopen. Enkele dagen geleden was er al een man opgepakt die de koningin wilde vermoorden en vandaag was het treinverkeer bij CS Amsterdam ontregeld, omdat er twee keer aan een noodrem werd getrokken en mensen vervolgens op het spoor gingen lopen (malloten allemaal) ;-). Verder heeft het geregend, waren de temperaturen circa 10 graden lager dan gisteren en werd/wordt er door de vuilnismannen in de vier grote steden gestaakt, maar verder hebben weer heel veel mensen genoten van het jaarlijkse oranjefeest. Hier in Sittard stelde dat overigens traditiegetrouw niet veel voor :-(.
    Gelukkig komt er nog een feestdag aan: 5 mei Bevrijdingsdag.

Ik wil je nog een waarschuwing van de beroemde wetenschapper Stephen Hawking doorgeven:
    'Zoek geen contact met buitenaardse wezens'. Echt Niekske, doe dit dan ook niet :-)
    En dan was er nog een bizar ongeluk in Duitsland. Een 47-jarige man raakte met zijn auto van de weg in de plaats Wiehl, ten oosten van Keulen. Hij schoot door een weiland en een hek en kwam tot stilstand tegen een boom op een begraafplaats. De man mankeerde niks en dus was er niets aan de hand, zou je zeggen :-). Maar door de klap kon de man zijn autodeur niet meer openkrijgen. Hij gaf volgens de politie met zijn rug een duw tegen het portier aan de passagierskant. Daarbij zette de man zo veel kracht, dat hij uit de auto viel. Met zijn achterhoofd klapte hij op de rand van een grafsteen. Daarbij raakte de man zo zwaar gewond, dat hij stierf :-(.
    Morgen volgt meer nieuws ;-).

Heel veel liefs en een dikke zoen,
    je vader

• 30 April 2010 - 22:37