Regen... zucht.... - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Anique Hoekstra - WaarBenJij.nu Regen... zucht.... - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Anique Hoekstra - WaarBenJij.nu

Regen... zucht....

Door: Anique

Blijf op de hoogte en volg Anique

20 December 2010 | Nieuw Zeeland, Auckland

Tja, had k vrolijk m'n met Sinterklaas gekregen lijntje met kerstknijpertjes opgehangen en ja hiep hoi, zaterdag lag inderdaad de eerste kerstkaart in de brievenbus :D :D Maar dan kijk je wat erop staat: Carène Pleumeekers... :S Ja zeg, wat is dat nou? Zondag natuurlijk (ook in NZ) geen post, maar gelukkig vandaag is er nog eentje bezorgd, nu wel voor ons :D , dankje papa! (Je kaart hangt nu gezellig -met gedicht- aan je lijntje :P)

Verder lijkt het op dit moment of ik weer in de jungle in Bolivia ben: de regen valt hier met bakken uit de lucht en het is warm. Dus met andere woorden, 't is ontzettend vochtig en de was doet er weer zo'n 3 dagen over om 'n beetje droog te worden. MAAR vrijdag wordt het beter! Hopelijk met kerst dus goed weer, wat maakt dat Jama's beste vriend bij wie die met kerst en oud&nieuw zou zijn, het hele weekend gaat skydiven, Jama pas maandag richting hem vertrekt, ik dus niet alleen ben met kerst en dat we misschien dan gaan kamperen :D !!

Met mama gaat verder alles goed. Drie dagen geleden belde ze met het nieuws dat het de hele week zou gaan regenen en dat ze geen idee had wat ze nu moest doen. Vandaag belde ze echter dat ze haar rondje enigszins andersom gaat doen en dat ze nu in Dunedin zit waar het stralend weer is. Gelukkig!! Ze vindt het wel raar om zo lang alleen te zijn en ze mist iedereen... Ja reizen kan eenzaam zijn als je je ervaringen met niemand kan delen (en je dus niemand kunt vertellen hoe mooi het allemaal is :P ).

Jama en ik zitten ondertussen vol spanning te wachten op de immigratiedienst. Als z'n visum niet verlengd wordt, moet ie 11 januari het land uit. Waarschijnlijk wordt het echter wel verlengd, maar dan willen we halverwege februari zo'n beetje richting zuidereiland om daar fruit te gaan plukken/inpakken om meer geld te kunnen sparen om, ja ja echt, terug naar Nederland te komen!!! 2 weken NL, 2 weken Tsjechië, paar maandjes Noorwegen en dan, tenzij we in Noorwegen een bestaan weten op te bouwen, na de zomer weer naar Nederland. Dus familie, jullie zijn gewaarschuwd!! En Jama heeft een helemaal 'happy family' beeld van ons dus wel even leuk meespelen :P Hij is al heel ijverig Nederlands aan het leren :D 'Mooi, mooi, hoe gaat het?, goed!' Met mijn Tsjechs schiet het nog altijd niet op, omdat het echt tonggymnastiek is om de r en de z tegelijkertijd uit te spreken, iets wat in 80% van de woorden lijkt voor te komen... Achja, we gaan waarschijnlijk toch nooit in Tsjechië wonen.

Iedereen alvast een heel fijne, gezellige WITTE kerst toegewenst!!!

Liefs, xxx

• 21 December 2010 - 11:06

Bert Hoekstra:

Lieve Anique,

Sneeuw... zucht....

Tja, het lijkt hier Noorwegen wel... :-)
    Zo veel sneeuw ligt er, maar het is nog volstrekt onduidelijk of we wel/niet een witte kerst krijgen.
    Nou ja, we zullen wel zien, we hebben er toch geen invloed op.

Ik ben blij dat het nog steeds goed gaat met mam.
    Weet je toevallig of ze ook met zeeleeuwen en/of dolfijnen gaat zwemmen?
    't Zou haar goed doen, denk ik.

Spannende weken dus voor Jama en jou.
    Ik ben benieuwd wat 2011 allemaal voor jullie in petto heeft.
    Het is in ieder geval al heel mooi, dat je niet alleen bent met Kerst ;-).

Dankjewel voor de waarschuwing.
    Hoewel het voor Jama beslist veel lastiger zal zijn om aan ons te wennen dan andersom.
    Want dat 'happy family' beeld zal toch wel wat bijgesteld moeten worden, zo goed zijn onze acteerprestaties nu ook weer niet :-).

Binnenkort volgen nog wat nieuwsberichten (deze staan in de planning).
    Tot dan...

Groetjes aan mam en Jama.
    Heel veel liefs en een dikke knuffel,
    je vader

• 21 December 2010 - 21:06

Greta:

Hoi Anique,

Je kunt dit berichtje niet met een knijpertje vasthangen aan je x-maslijntje.
    Maar ik wil jou en Jama een heel mooi Kerstfeest toe wensen en een goede roetsj.......naar 2011. Ik hoop dat jullie dan een plekje kunnen vinden,ergens op deze aardbol,waar jullie samen gelukkig kunnen zijn.
    Wie weet eten wij hier straks een kiwi of appel,die jullie geplukt hebben....
    Verder ben ik blij met de schaarse berichten van/over je moeder Carene.
    Wil je haar heel veel liefs overbrengen van mij, ik mis haar ook,maar als ze het maar goed heeft,dat telt. En heel erg bedankt voor de kaart,leuke verrassing
    Kan ik nog iets betekenen in het Jama-familieverhaal.Een plotseling opgedoken tante of zo (grapje).

Ben benieuwd naar de nieuwsberichten.....

Volg ook het nieuws,veel over de sneeuw en de verrassende impact deze heeft in ons landje.
    Enorme kilometers file,problemen op de vliegvelden en spoorwegen. Bussen en regiotaxi's die niet rijden.
    Ouderen die niet naar buiten durven/kunnen en hun voorraadkast nu leeg eten.

Verder een ware kinderpornohype,binnen de kinderopvang in navolging op de RK kerk....triest.

Het wereldnieuws laat ik over aan je vader,die is daar erg goed in.

En voor ieder die hier leest: Merry X-mass and a happy new year!

Tot weer en het allerbeste,uit Sittard

Groetjes, Greta

• 22 December 2010 - 10:37

Bert Hoekstra:

HIJ IS ER !!!
    De verjaardagskalender van Klaas en Stéphanie.
    Dus snel...

O ja Niekske, je vader heeft er al één voor jou gekocht :-).
    (voor als je weer terug bent in Nederland).

• 24 December 2010 - 08:14

Bianca Hoekstra:

Lieve Anique,
    Als je naar Apeldoorn komt zal jij eens zien hoe goed tante kan acteren, dat komt helemaal goed.
    Wat spannend voor jullie of Jama kan blijven of niet en wat onverwachts dat jullie al zo snel naar Nederland komen. Maar voor nu wens ik jullie hele fijne dagen toe en de groetjes aan Carene. Liefs Bianca