Jippie!! EINDELIJK internet :D :D :D - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Anique Hoekstra - WaarBenJij.nu Jippie!! EINDELIJK internet :D :D :D - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Anique Hoekstra - WaarBenJij.nu

Jippie!! EINDELIJK internet :D :D :D

Door: Anique

Blijf op de hoogte en volg Anique

01 Oktober 2010 | Nieuw Zeeland, Auckland

Ja, ´t is zover: sinds gisterochtend hebben we dan toch met anderhalve week vertraging omdat het modem maar niet arriveerde, de postbode het niet af kon leveren vanwege onze toegangspoort, we het in het depot in Zuid-Auckland moesten ophalen, de verbinding stopte bij het algemene punt van het complex en iemand langs moest komen om de verbinding met ons appartement te maken, maar de beheerder er niet was, enz enz.... INTERNET!

Dus, eindelijk weer verbonden met de wereld en daarmee ook weer een online sociaal leven :P
Verder nog nieuws? uhm, ja deze week was het weer weer wat beter, het voelt nu al echt als voorjaar, maar de week daarvoor werd NZ geteisterd door een zware storm, waardoor (meer naar het zuiden) elektriciteitsmasten het begaven en er onverwachts veel sneeuwval was die ervoor zorgde dat helaas duizenden pasgeboren lammetjes het niet overleefd hebben... snif... :(
Oh en we leven hier inmiddels al 11 uur verder in jullie toekomst: sinds afgelopen weekend is het zomertijd!
De goedkope supermarkt heb ik ook gevonden, alleen... k moet toch wat aan m´n Chinees gaan doen, want op meer dan de helft van de producten staan alleen Chinese (tenminste ik denk dat het Chinees is) tekens. En om nu voor alles om een vertaling te gaan vragen...In de andere supermarkt, die hier 200m vandaan is, vond ik tot mijn grote verbazing in de afdeling ´international food´ Hollandse koffiekoeken, speculaasjes en euroshopper knakworsten... Ja zeg, is dat nu het beste wat Nederland te bieden heeft? Waarom nu niet bijvoorbeeld Venz of De Ruijter hagelslag, Gelderse rookworst, of Monatoetjes? Ze hebben natuurlijk wel ook Dutch-style cheese en Dutch-style bread, maar dat smaakt toch niet echt Nederlands... Tot grote teleurstelling van Jama bevond er zich geen enkel Tsjechs voedsel, hehe :P
Pff en de manager van de McDonald´s lachte me uit toen k zei dat k op de fiets naar ´t werk ging... Ja hallo, ´t is zo´n 10 minuten fietsen (nee, k werk niet in de Mcdonald´s op de hoek van de straat, maar eentje verder :P) en daarvoor ga k toch geen auto aanschaffen? Alleen die ontzettend charmante helm die je hier als fietser altijd op moet...

Ok dat was ´t weer ff,

xxx

Ps Tante en oma heel hartelijk bedankt voor jullie kaarten, dat was een erg leuke verrassing!!!

• 30 September 2010 - 22:49

Bert Hoekstra:

Heej Niekske,

Kort maar krachtig: Jippie!! EINDELIJK internet :-) :-) :-).
    Wat moet ik nog meer schrijven? Door het skypen had je me alweer op de hoogte gesteld van al je wederwaardigheden.

Binnenkort... ('t is nu al laat - 11 uur tijdsverschil, hè).

Heel veel liefs en zo,
    je vader

• 01 Oktober 2010 - 08:47

Monique:

Hey Aniqueje!!

Wat hebben jullie een leuk appartement! En eet je nu ook veel Mac flurries bij de MAC ;)?

xxx

• 02 Oktober 2010 - 07:20

Mama:

Hoi Niek,

Het ziet er allemaal heel leuk en netjes uit.Jama kan echt goed schoonmaken! Mam is helemaal gerustgesteld over jullie woonplek.
    En heel fijn dat er weer internet is, we zijn er nu best wel gewend aan geraakt dat je vaak wat van je laat horen.
    Gisteren ben ik afscheid gaan nemen op het werk. Ik dacht dat het afgelopen was per 1 oktober. Dat bleek niet zo te zijn, nl. pas 1 januari. Dus ben ik nog steeds in dienst van TNT.
    Had ik al bijna alles opgeruimd en weggegooid, en dat was niet zo slim geweest.
    Verder gaat het naast het "gewone gelazer" met de gezondheid helaas ook niet beter met de achillespees. Het daarop aanwezige "ei"wil maar niet slinken en langer lopen of bergop en afgaan gaat niet goed. Dit is nog een reden dat ik voorlopig niet naar NZ kan komen helaas.
    Schat, heel veel succes met je koffie en muffins, ik hoop dat het werk bij Mac jegoed blijft bevallen en dat er toch nog tijd voor jullie samen overblijft met al die gekke werktijden die jullie nu alletwee hebben.
    Heel veel liefs, mama.

• 02 Oktober 2010 - 22:38

Anique:

Nou mam, thuis ben ik verantwoordelijk voor het schoonmaakwerk! Tenminste tot nu toe...
    En hahaha, dus nog steeds niet van TNT af!! Kun je in januari nog ´n keertje afscheid gaan nemen :P