Pinguïns - Reisverslag uit Plettenberg Bay, Zuid-Afrika van Anique Hoekstra - WaarBenJij.nu Pinguïns - Reisverslag uit Plettenberg Bay, Zuid-Afrika van Anique Hoekstra - WaarBenJij.nu

Pinguïns

Door: Anique

Blijf op de hoogte en volg Anique

15 Januari 2015 | Zuid-Afrika, Plettenberg Bay

Ik hoopte op een paar pinguïns hier. Nou die wens kwam in vervulling: op dit moment hebben we er 8! 3 permanente gasten en 5 in rehab. Afrikaanse pinguïns hebben een iets minder lief karakter dan Humboldt pinguïns, zijn wat feller en pikken meer, maar ze zijn nog steeds grappig en, vooral de baby die we hier hebben, super schattig. Veruit de liefste is Gilbert. Hoe hij hier is gekomen weet niemand. Het is namelijk geen Afrikaanse pinguïn, maar een rockhopper! Hij moet dan ook hier blijven, ten eerste omdat de weg naar zijn thuis wel erg ver is en ten tweede omdat hij hier bepaalde parasieten kan hebben opgelopen waar zijn soortgenoten misschien niet tegen kunnen. Gilbert houdt vooral van aandacht. Hij komt naast je staan om lekker geaaid en gekroeld te worden. Hij is de maanden die hij hier is alleen een beetje dik geworden, dus nu is hij op dieet en gaat hij iedere namiddag met ons een ommetje maken. Waggel, waggel, hop, hop. Echt GEWELDIG! Ik hoop dat ik snel een filmpje hiervan kan maken om met jullie te delen. Onderweg is er ook nog even een conversatie met de kaketoe: 'Honk!' 'hello boy?'

Verder...
De eend en de aalscholver hebben het helaas niet gered :( , de rotsduif die zichzelf vrijgelaten heeft lijkt het goed te maken (we hebben 'm vandaag gezien), de adelaar is vrijgelaten (filmpje staat online: https://www.youtube.com/watch?v=GKwo02eBeAM ) en met de andere baby's, de vleermuis en de springbok, gaat het prima. We hebben behalve pinguïns ook nog 2 andere nieuwe patiënten: een jonge zeemeeuw en een uiterst magere caracal (een soort lynx) die waarschijnlijk ziek is van een beet van een teek. Vandaag hadden we er ook nog bijna een pelsrob bij gehad. Hij had een schotwond, maar leek daar aardig tegen te kunnen. Hij was in ieder geval gewoon vis aan het vangen.

Vandaag heb ik ook voor het eerst in de zee gezwommen :). We waren wat eerder klaar en het was een ontzettend warme dag, dus 's avonds nam Cheryl me mee naar een strand dichtbij. Heerlijk! en het water was warm :)

• 16 Januari 2015 - 00:00

Bert Hoekstra:

Heej Niekske,

De Afrikaanse pinguïns zien er leuk uit, maar de Rockhopper oogt toch nog wel iets leuker :D
    Jammer van de eend (stonk misschien toch wel niet voor niets zo erg?) en de aalscholver :-(

Geen haaien tegengekomen bij het zwemmen?

Heel veel liefs,
    je vader

• 17 Januari 2015 - 16:48

Klaas :

Wat een klein vleermuisje (schattig),
    Succes, hoop snel een filmpje te kunnen zien.

Groetjes,

• 17 Januari 2015 - 20:08

Anique:

Ja Klaas, hij was echt heel schattig. Zo klein, zo kwetsbaar...
    Een koude nacht, de kruik die ik 'm gegeven had, was niet genoeg. Vanmorgen vond ik 'm. Levend, maar zo koud. Ik hield 'm tegen me aan, gaf 'm een nieuwe kruik. Het kleine lichaampje bleef koud, de warmte kwam te laat....
    Rust vredig lieve Gordon... Ik ben dankbaar voor de dagen dat ik je heb kunnen bewonderen, je in mijn hand heb kunnen houden, voor je heb kunnen zorgen en van je heb kunnen leren.

De moeilijke, verdrietige momenten van dit werk....