Weer 'n aardbeving! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Anique Hoekstra - WaarBenJij.nu Weer 'n aardbeving! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Anique Hoekstra - WaarBenJij.nu

Weer 'n aardbeving!

Door: Anique

Blijf op de hoogte en volg Anique

23 Februari 2011 | Nieuw Zeeland, Auckland

Christchurch ligt weer in puin..., doden, gewonden en ingestorte gebouwen in 't hartje van de stad. Ze zeggen 'NZ's darkest day'.

Bij ons in Auckland gaat alles z'n gewone gangetje. Alhoewel, niet lang meer. Afgelopen vrijdag kwam eindelijk een brief van immigratie. Nog geen definitief antwoord, maar met de toch wel heel duidelijke voorspelling dat Jama z'n visum niet krijgt. Waarschijnlijk ontvangt hij over een week het uiteindelijke besluit en dan is het alles hier annuleren en een vlucht naar Nederland boeken. Eind maart ben ik dus vrijwel zeker thuis :D ! Mam, bereid je huisje d'r maar op voor :P
Toch ook wel droevig om alles wat we hier hebben opgebouwd al weer zo snel achter te moeten laten... Jama's auto staat al te koop.

Toen Jama de brief ontving, was ik net 2 dagen van huis. Ik had vrijdag en zaterdag vrij en het zou prachtig weer worden, dus ik had zin om erop uit te gaan. Aan de westkust van Auckland is een vierdaagse wandeltocht die langs alle stranden daar gaat. Ik besloot hiervan een deel te doen. Jama moest vrijdagavond nog werken dus ik ging alleen. Hij kon me wel wegbrengen en ophalen en zo zaten we uiteindelijk zaterdagavond, gelukkig samen te zijn, maar met een beetje droevige gevoel, te kijken naar de mensen op ons favoriete strand en de verandering van de kleuren in de lucht terwijl de zon onderging: misschien wel voor de laatste keer... Ik had geweldige spierpijn en pijn in m'n voeten, maar de tocht was prachtig geweest en ik had twee goede dagen gehad. Blij dat ik dat nog gedaan heb :D

Jama is nu heel hard Nederlands aan het leren...

Tot snel!
xxx

  • 22 Februari 2011 - 13:03

    Mama:

    Hoi schat,
    Net van John gehoord over een nieuwe vreselijke aardbeving in Christchurch. Beelden op TV gezien, weer niet voor te stellen dat dit allemaal echt is. Wat ben ik opgelucht dat jullie in Auckland wonen en niet in de buurt van Christchurch. Vreselijk voor alle mensen daar. Na wat er allemaal in Australië is gebeurd krijgt NZ weer zo'n klap. Het houdt maar niet op.
    Je hebt wel weer hele mooie foto's gemaakt van je wandeltocht. Voor mij ook heel herkenbaar en heel apart om al die mooie stranden/baaien nu ook van bovenaf te kunnen zien.
    Tja en dan moet mam maar eens snel ruimte gaan maken want het gaat nu echt heel snel. Eerste optie is Ben zijn schuur zoveel mogelijk ïnpikken", niet echt netjes, is verplaatsen van het probleem (te veel spullen waarvan ik nu eenmaal moeilijk afstand van kan doen). Het positieve is dat Ben nu wel een keer zijn dozen moet uitpakken en uitzoeken, mag ook wel na vier jaren.
    Schat laat het nog even weten als jullie de definitieve uitslag hebben gekregen. Heel veel groeten en sterkte met alles.
    Lieft, mama

  • 22 Februari 2011 - 20:43

    Sammy:

    He Anique! Mooie foto's inderdaad! Ik dacht vandaag inderdaad ook gelijk aan jou! Wist niet meer precies waar jij zat, maar gelukkig niet in de buurt.
    Jammer voor Jama, maar misschien weer tot snel!

    Groetjes x,
    Sam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anique

¡Bienvenido! heey iedereen, toch maar 'n poging om jullie 'n beetje op de hoogte te houden van mijn reis door Zuid-Amerika. Ik benadruk 'n POGING, want misschien komt er weer helemaal niets van terecht en laat k slechts 1x in de 3 maanden iets van me horen... Maar goed, 20 okt vertrek ik samen met Lettie naar Santa Cruz, Bolivia om daar in de 'buurt' (als 'n 12u rijden met de bus) aan de rand van 't oerwoud vrijwilligerswerk te gaan doen in 'n soort van dierenopvang (voor de geïnteresseerden: intiwarayassi.org). Daarna ga ik, vooralsnog in m'n uppie, Bolivia, Peru, Chili en Argentinië verkennen.

Actief sinds 22 Sept. 2009
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 110200

Voorgaande reizen:

14 Januari 2017 - 20 Februari 2017

Peru otra vez!

26 Januari 2016 - 08 Maart 2016

Back to Peru!

08 Januari 2015 - 07 Februari 2015

Anique in Afrika

31 December 2013 - 05 April 2014

Anique a Peru 3

04 Januari 2013 - 02 April 2013

Anique a Peru2

02 Maart 2012 - 18 April 2012

Anique a Peru

25 Augustus 2010 - 10 Mei 2011

Nikie goes NZ

20 Oktober 2009 - 13 Mei 2010

Niquejuh en America del Sur

Landen bezocht: