Op de terugreis - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Anique Hoekstra - WaarBenJij.nu Op de terugreis - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Anique Hoekstra - WaarBenJij.nu

Op de terugreis

Door: Anique

Blijf op de hoogte en volg Anique

06 April 2014 | Spanje, Madrid

Vanuit een van de vele Starbucks in Madrid... Aan m'n 4de ontbijt vanwege een lange zoektocht naar een plek met functionerende wc en internetverbinding :P

De avond voor vertrek was een hele rare avond. Carlos en ik kwamen terug uit Lima en Aly was er opeens heel slecht aan toe. We hebben haar meteen behandeld, alles gedaan wat we konden, maar het was te laat. Net toen we klaar waren was ze ineens weg... Arme Aly :(... Wat was er gebeurd? De necropsie gaf meteen een duidelijk antwoord: baarmoederhalskanker met uitzaaiingen naar o.a. de longen... Weer een geval van kanker... :( Ze was dus een terminale patiënt, niets dat we hadden kunnen doen. Maar dit was niet het enige wat we vonden: in haar maag was een sok die alles blokkeerde! Ze was vergiftigd, iets dat we al dachten als oorzaak van haar stranding. Een van de manieren waarop vissers hier de zeeleeuwen proberen te vergiftigen is door rattengif in een sok in een vis te doen en dit aan de zeeleeuwen te geven. De dosis gif was niet hoog genoeg om Aly te doden, maar de sok zorgde voor een verstopping in haar maag waar geen vis meer door kon. We vonden alle vis die we haar gegeven hadden terug in haar maag! Weer een verschrikkelijke waarheid die boven tafel komt!

Meteen na de necropsie naar een verjaardagsfeest. Dit was gezellig en ik heb iedereen gedag kunnen zeggen. Daarna van 01:30 tot 15:00 spullen ingepakt en alle foto's en filmpjes van 3 maanden aan Carlos gegeven. Anderhalf uur geslapen en toen naar het vliegveld. Neergeploft in het vliegtuig en bijna de hele vlucht geslapen (wat niet zo gek is :P)

Nu dus in Madrid. Nog een paar uurtjes en dan door naar Brussel. Bijna thuis!
Het zit er weer op...

liefs, xxx

• 06 April 2014 - 23:42

Klaas:

Heftig wat mensen uitvreten om zichzelf te bedruipen (zo jammer...).
    Wel blij om je weer te zien natuurlijk (welkom!).