Dode dolfijnen in het noorden van Peru - Reisverslag uit San Bartolo, Peru van Anique Hoekstra - WaarBenJij.nu Dode dolfijnen in het noorden van Peru - Reisverslag uit San Bartolo, Peru van Anique Hoekstra - WaarBenJij.nu

Dode dolfijnen in het noorden van Peru

Door: Anique

Blijf op de hoogte en volg Anique

06 Februari 2014 | Peru, San Bartolo

Ok, ORCA is weer wereldwijd in het nieuws! En we hebben nog niet eens echt iets gedaan :P
Net als 2 jaar geleden toen ik voor de eerste keer hier was, beginnen er weer dode dolfijnen aan te spoelen in het noorden van Peru en net als 2 jaar geleden zijn de oliemaatschappijen weer seismisch onderzoek aan het doen om olie en gas op te sporen. Goh wat toevallig!?
Na ons bezoekje aan San José, wat meer een routinebezoekje was, gewoon om te kijken hoe alles ervoor stond en om onze connecties daar weer eens te zien, was er een paar dagen later ineens een persbericht (paniekreactie van de regering!) over 500 dode dolfijnen in het noorden met als waarschijnlijke doodsoorzaak het binnengekregen hebben van giftige algen. Juist ja, tuurlijk :P Dat nieuws ging de hele wereld over en in Nederland maakte het RTLnieuws er zelfs van dat de dolfijnen de giftige algen hebben gegeten!? GEGETEN!! Zoals ik al op fb schreef: Uhm, juist ja... sinds wanneer zijn dolfijnen vegetariërs...? Of hebben ze ineens hun vismenu een beetje uitgebreid met groentjes? Een hoop onzin dus!
In de Britse telegraph kwam na een mailtje van Carlos een realistischer bericht betreffende de dolfijnen en nu bereikt dit langzaamaan meer landen, hoewel de meeste kranten nog steeds het algenverhaal melden en ook de doodsoorzaak van de dolfijnen 2012 nog steeds als een 'mysterie' zien. ACOUSTIC IMPACT PEOPLE! Hallo, dat zeiden we 2 jaar geleden en dat gaan we nu weer zeggen nadat we de ontplofte gehoorsbeentjes en organen met bubbels verzameld hebben. Waarschijnlijk gaan we dus snel weer naar het noorden om onderzoek te doen.
Samen met de uitspraken van Carlos gaan ook mijn foto's de wereld over :) Alleen zonder mijn naam.

Dit is de link naar de Britse telegraph: http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/southamerica/peru/10618536/Scientists-baffled-after-400-dead-dolphins-wash-up-on-Perus-beaches-p.html

Met Ronda gaat het nog altijd de goede kant op. Haar ademhaling is beter en sinds gisterochtend eet ze weer helemaal normaal. Jeeeeeej :D

X