Gelukkig Nieuwjaar vanuit San Bartolo! - Reisverslag uit San Bartolo, Peru van Anique Hoekstra - WaarBenJij.nu Gelukkig Nieuwjaar vanuit San Bartolo! - Reisverslag uit San Bartolo, Peru van Anique Hoekstra - WaarBenJij.nu

Gelukkig Nieuwjaar vanuit San Bartolo!

Door: Anique

Blijf op de hoogte en volg Anique

31 December 2013 | Peru, San Bartolo

Jep, ik ben weer aangekomen in San Bartolo. Het was weer een rare reis. Papa komt me ophalen, we rijden weg, de auto maakt rare geluiden en ruikt alsof ie zich ieder moment kan opblazen, op naar Ben, Ben wakker gemaakt, auto omgeruild, Jama rijdt bijna met maar 'n halve mij weg, toch heelhuids in de auto en op tijd in Brussel aangekomen :P Oh jee, overbookings, Anique op de standby lijst, wordt dan maar in de business class gezet naar Madrid. Ok, niet erg :)
Gelijk in Madrid naar de balie van AirEuropa om te vragen of er van Madrid naar Lima ook 'overbookings' zijn, maar nee er zijn zelfs nog plekken vrij. Ok, geen probleem dus, totdat ik later ga inchecken... Mevrouw, u staat op de standby lijst, waarom is dat? Heeft u uw ticket nog niet betaald ofzo? Ik weet niet zeker of u wel kunt reizen vanavond... Wat?! Is niet mijn schuld, ze hebben me in Brussel op die lijst gezet, ik moet naar Lima vanavond!... Ok, ok, ik zal het met mijn baas bespreken... Even later: Is goed, u heeft een stoel. Jeej :D Denk dat mijn blonde haar ook wel geholpen heeft :P
Verder zonder problemen en deze keer zonder vertraging in Lima aangekomen. Vanochtend vrolijk door de steward begroet met 'goeiemorgen, wat wil je drinken?' Huh, ben ik dan toch in het verkeerde vliegtuig gestapt?!
In Lima opgehaald door Carlos zelf in eigen auto, hoi hoi. Langs verschillende pinautomaten gereden, want in San Bartolo zijn de pinautomaten meestal leeg met drukke dagen in de zomer. Vrijwel alle banken geprobeerd, tevergeefs, en toen bedacht: oh ow vergeten de instellingen voor de bankpas om te zetten naar wereldwijd... Dat inmiddels ook weer geregeld.
Warm onthaald op de basis door mijn vriendinnen Mina en Caro en haar vriend Carlos. Gebarbecued en nu ijsjes eten (verplicht want hier is wifi en het internet doet het weer eens niet op de basis). Vanavond weer barbecuen en dan feesten natuurlijk!

Oh ja en wat neem je natuurlijk niet mee als je 3 maanden aan zee zit?
Juist ja, je bikini... :P Maar schijnbaar is de zonnestraling heel intens deze zomer, veel hoger dan normaal, dus Carlos bood al aan om gewoon een wetsuit te dragen als ik wil gaan zwemmen :P.

Dat was het even voor nu.
Iedereen een goeie roetsj en gelukkig nieuwjaar!

X Anique

  • 01 Januari 2014 - 01:17

    Bert Hoekstra:

    Heej Niekske,

    Ik ben blij dat je goed bent aangekomen :-)
    Hier is het 'al lang' 2014 :P
    Gelukkig nieuwjaar dus !!!

    Mijn auto is ondertussen alweer gemaakt. Het probleem zat in de combinatie nieuwe startmotor en (verouderde) elektrische schakeling, die daar niet helemaal geschikt voor was. Het rare geluid was het telkens opnieuw 'opstarten' van de startmotor en de rook/stank uit de stuurkolom kwam van een overbelaste stekker richting contactslot (of zoiets).
    In de garage is die verbinding er tussenuit gehaald en een 'omleiding' gemaakt.
    Als ik nu de auto wil starten moet ik eerst de startonderbreker activeren, dan het sleuteltje in het contact omdraaien (deze kan nu niet meer in de hoogste stand staan) en tenslotte een nieuw aangebracht knopje indrukken :-)
    Een tamelijk technisch verhaaltje en je weet dat techniek een iets zwakkere kant van mij is, dus of het 100% klopt ???.... :-)

    O ja, toen Jama en ik uit de garage in Brussel wilden wegrijden .... wilde de auto niet starten.
    Jama draaide de sleutel in het stuurcontact, maar er gebeurde niets.
    Nogmaals proberen .... niets.
    Ik zei: "You are kidding, right?"
    Hij: "No no, I am not kidding".
    Nog een keer proberen.... er gebeurde nog steeds niets.
    Nogmaals.... eindelijk !!!
    Later vertelde mama dat die auto die kuren wel meer had.
    Je moet het maar weten .... :-)

    Het vuurwerklawaai is hier nu gestopt, ik ga naar bed.
    Veel plezier in San Bartolo !!!

    Veel liefs en groetjes,
    je vader

  • 01 Januari 2014 - 10:14

    Carène Pleumeekers:

    Een heel gelukkig 2014 lieve Anique!

    Wat een reis, hoe kan het toch allemaal zo samenvallen. De hele dag uiteraard benieuwd hoe het allemaal zou aflopen met die overboeking. Omdat we niets meer hoorden gingen we er wel vanuit dat je toch onderweg naar Lima was. Na jouw verhaal nu wel heel opgelucht dat je, met geld, in San Bartolo zit.
    Een super nieuwjaarsfeest vanavond. We horen wel hoe dat verlopen is.
    Alle liefs van mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, San Bartolo

Anique

¡Bienvenido! heey iedereen, toch maar 'n poging om jullie 'n beetje op de hoogte te houden van mijn reis door Zuid-Amerika. Ik benadruk 'n POGING, want misschien komt er weer helemaal niets van terecht en laat k slechts 1x in de 3 maanden iets van me horen... Maar goed, 20 okt vertrek ik samen met Lettie naar Santa Cruz, Bolivia om daar in de 'buurt' (als 'n 12u rijden met de bus) aan de rand van 't oerwoud vrijwilligerswerk te gaan doen in 'n soort van dierenopvang (voor de geïnteresseerden: intiwarayassi.org). Daarna ga ik, vooralsnog in m'n uppie, Bolivia, Peru, Chili en Argentinië verkennen.

Actief sinds 22 Sept. 2009
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 109896

Voorgaande reizen:

14 Januari 2017 - 20 Februari 2017

Peru otra vez!

26 Januari 2016 - 08 Maart 2016

Back to Peru!

08 Januari 2015 - 07 Februari 2015

Anique in Afrika

31 December 2013 - 05 April 2014

Anique a Peru 3

04 Januari 2013 - 02 April 2013

Anique a Peru2

02 Maart 2012 - 18 April 2012

Anique a Peru

25 Augustus 2010 - 10 Mei 2011

Nikie goes NZ

20 Oktober 2009 - 13 Mei 2010

Niquejuh en America del Sur

Landen bezocht: