Zoveel nieuws! - Reisverslag uit San Bartolo, Peru van Anique Hoekstra - WaarBenJij.nu Zoveel nieuws! - Reisverslag uit San Bartolo, Peru van Anique Hoekstra - WaarBenJij.nu

Zoveel nieuws!

Door: Anique

Blijf op de hoogte en volg Anique

31 Maart 2012 | Peru, San Bartolo

Ok waar moet ik beginnen...

2 weken geleden hadden we een pinguin. Iemand bracht de pinguin naar de basis, maar hij was in zo´n slechte conditie, dat ie een paar uur later stierf...
Een week later hadden we een telefoontje voor een zeeleeuw die gewond was. Helaas was deze zeeleeuw wel erg groot, te groot om mee te nemen naar de basis. Vorige week zaterdag kregen we weer een telefoontje voor dezelfde zeeleeuw. Deze keer gingen we er met z´n 10en heen en hebben 'm ter plekke geholpen. Jeeej groot succes!!! Helaas heeft een of andere idioot ´m een paar dagen later om het leven gebracht... Arme, arme zeeleeuw...
Diezelfde zaterdag begon heel rustig, maar veranderde al snel in het begin van een drukke week. In de afgelopen maanden zijn in het noorden van Peru namelijk zo´n 1500 dolfijnen aangespoeld. We wilden wel naar het noorden gaan, maar toen Carlos die zaterdagochtend een telefoontje kreeg van een bekende Amerikaan die meteen naar Peru wou komen om alles te filmen, veranderde het van ´we gaan binnenkort naar het noorden´ in ´we gaan nu naar het noorden´ en dus zaten we zondagavond al in de bus op weg naar Chiclayo.
Dinsdag zijn we over het strand een heel stuk naar het noorden gereden en wat we zagen was inderdaad een groot drama. Dode dolfijn, dode dolfijn, dode baby dolfijn... Die dag telden we 610 dode dolfijnen... Waaronder ook pasgeboren babydolfijntjes, snif snif...
Nu is het uitzoeken wat er aan de hand is. Waarschijnlijk gaan we na Pasen ook nog een keertje terug, nu met de milieupolitie om het reservaat in te kunnen.
Ah, m'n tijd is bijna op... hopelijk snel meer.
Het blijft allemaal spannend!
Morgen ga ik eindelijk ook levende, gezonde dieren zien :D Dan gaan we namelijk met de boot zeeleeuwen kijken (en fotograferen).

Tot snel!
Hopelijk is alles goed met iedereen!

besitos...

• 04 April 2012 - 07:59

Bert Hoekstra:

Heej Niekske,
    Hoe was je trip op zee naar de zeeleeuwen?
    Krijgen we hier nog een fotoreportage van te zien?
    Ik merk het wel, hè. :-)

Veel liefs,
    je vader

• 04 April 2012 - 23:06

Jos:

hoi Anique

Leuk je reisverhalen weer te lezen. Je maakt weer heel wat mee. Doe je best voor t redden van deze zeedieren. Maar alleen al 610 dode dolfijnen dat is wel heeeee...l erg veel. Ik wens je nog een heel fijn verblijf, geniet ervan grz jos