De laatste maand... - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Anique Hoekstra - WaarBenJij.nu De laatste maand... - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Anique Hoekstra - WaarBenJij.nu

De laatste maand...

Door: Anique

Blijf op de hoogte en volg Anique

11 April 2011 | Nieuw Zeeland, Auckland

Ja inderdaad papa, k heb eerst het aanbod om manager van McCafé te worden vriendelijk moeten afslaan en een week later iedereen nog veel meer moeten teleurstellen door aan te kondigen dat ik vertrek, net op de dag dat m'n manager me vertelde dat ik tot medewerker van de maand verkozen was... En nu hangt m'n foto mooi aan de muur van McDonald's te pronken :P. Oooohhhh heb k eindelijk uitzicht op een fantastische carrière, gooi ik 'm gelijk overboord :P :P.
De klanten hebben nu al medelijden met zichzelf met het vooruitzicht op iedere keer mislukte koffie gemaakt door een van de twee nieuwe, hopeloze domoren (sorry, dit zal k niet snel van iemand zeggen, maar 't is echt erg :S ) bij wie ze hun bestelling 10 keer moeten herhalen en dan een half uur later nog het verkeerde geserveerd krijgen. Maar d'r is misschien wel een lichtpuntje: de kans is groot dat ze ongevraagd veel korting krijgen aangezien beiden niet kunnen rekenen en het presteren om een klant die 7,50 moet betalen en dit ook exact betaalt, 5 dollar wisselgeld te geven... :S :P Tja... Nog 3 weken.... En dan is het VAKANTIE!!!
Verder gaat alles wel z'n gangetje. Sinds Jama's auto verkocht is, zijn de weekenden wel saaier en zitten we echt vast in de grote stad (het enige park op loopafstand is de begraafplaats :S, vanwaar je echter wel mooi uitzicht hebt over Auckland inclusief het centrum met Skytower, maar ja, om daar nu iedere keer heen te gaan :S)

Het aftellen is echt begonnen...
Over een maand ben ik weer in NL!!!

liefs, xxx

• 11 April 2011 - 08:49

Heej lieve schat.

Jippie!
    Gelukkig - vind ik - is het aftellen begonnen :-)
    Natuurlijk heel jammer van die carrièremogelijkheden bij McDonald's, maar wellicht krijg je soortgelijke kansen in de horeca ook in Nederland (Kiko?).

Overigens zul je wel je Nederlands weer wat moeten ophalen, hoor. M.n. de werkwoordsvervoegingen van 'betalen' zul je je weer eigen moeten maken ;-).

Heel binnenkort (want ik heb niet zo veel tijd meer voor je terugkomst) plaats ik nog wat nieuwsberichten ;-).

Groeten aan Jama,
    heel veel liefs en een dikke knuffel,

• 11 April 2011 - 09:01

OOOW, gemeen!
    Je hebt de taalfout ("een klant ... exact betaald") al verbeterd! :-)

Mooie foto's trouwens. Of moet ik zeggen, wat is Nieuw-Zeeland toch mooi ;-).
    Ik mis trouwens de foto van jou bij McDonald's. Waar blijft die?

• 11 April 2011 - 09:06

Heimwee !!!
    Als ik al die mooie foto's zie en de rust weer ervaar die de verlaten stranden uitstralen.
    Ik hoop dat je nog hele mooie kan toevoegen van jullie laatste weekje in NZ.
    Gelukkig is het hier ook heel mooi als jullie arriveren. De natuur loopt helemaal uit (door het prachtige weer dat we momenteel hebben) en het zal weer helemaal groen en fleurig zijn als jullie thuiskomen.
    Verder niet zoveel nieuws, alles gaat z'n gewone gangetje. Tot snel, liefs mama.

• 11 April 2011 - 10:27

Hehe, ja papa, had k snel door :P Zelfs zonder jouw hulp :P
    Nee, ik had het verslag snel geplaatst voordat ik met mama ging skypen en na dat gesprek (jaja weer een heel uur ;) --> mama en ik zijn ook goed bezig) heb ik 't pas nagelezen en de foto's geplaatst.

De foto's zijn nog van mijn laatste fietstripje naar de westkust.

xxx

• 17 April 2011 - 07:17

Mama:

Jama, van harte gefeliciteerd met je verjaardag !
    Een knuffel en heel veel groeten van mama.

• 18 April 2011 - 19:38

Mama:

Ja Niekje, nou ben jij aan de beurt:
    Heel hartelijk gefeliciteerd met jouw verjaardag. Na papa's bericht is het wel duidelijk dat het je vijfentwintigste is. Dat ze mooi voor je mogen zingen bij Mac Donalds, dat je een beetje relaxte dag mag hebben en dat Jama en jij elkaar vandaag toch nog even kunnen zien.
    Heel veel liefs en een dikke knuffel van mama.

• 19 April 2011 - 11:44

Klaas:

Gefeliciteerd met je verjaardag (ook Jama natuurlijk),
    Jammer dat je cariere zulk een bruut einde kent... Maar ook succes kent een schaduwzijde. In mijn geval werk ik zo tot tevredenheid dat ik mezelf uit de markt heb geprijst. Ben namelijk te duur geworden om nog langer in te huren. Ik kreeg het voorstel om 3 euro van mijn bruto loon in te leveren zodat ik mezelf weer aantrekkelijk zou maken voor het bedrijfsleven... Ik vond het een goed voorstel, mits ze het binnen hun eigen organisatie ook zouden doorvoeren (te beginnen bij de baas). Helaas afgeketst dit voorstel... hihihi. Misschien iets wat het vermelden waard is: Van een paar verhaaltjes van mij wordt een animatie filmpje en waarschijnlijk een serie gemaakt voor TV (L1 om te beginnen). Leuk nieuws toch! Ik ga me verheugen om jullie weer te zien hier in dit warme en droge kikkerlandje. Het gaat richting 27 graden de komende dagen (heeft wel iets weg van de zomer). Geniet van het land de natuur en elkaar...
    Tot ziens maar weer,
    Klaas

Het is niet wat het lijkt... Ik heb niet echt een buik... Mijn hoofd wordt al maar groter. M`n billen dijen uit. Toch zie ik er nog top uit. heb fans al bij de vleet.Maar durf mij nooit te zeggen: 'Je hebt een dikke reet"!

• 21 April 2011 - 07:41

Anique:

Dankjewel papa, mama en Klaas! Klaas ook gefeliciteerd met je verhaaltjes :D.
    En ja voor wie 't nog niet helemaal geloofde... --> check de laatste foto ;) xxx

• 22 April 2011 - 11:20

Heej Niekske,

Met die foto van jou als 'medewerker van de maand' ben ik inderdaad pas echt overtuigd :-).

En dan nu deel 4 (jaja, ik weet het, maar deel 3 met de ‘spijtoptanten’ e.d. vond ik nu - aan het eind van je verblijf in NZ - wat minder gepast; je zou eens spijt kunnen krijgen van je beslissing! :-), vandaar) van de nieuwsberichten…
    Hoewel het ‘nieuws’ begrijpelijkerwijs ook af en toe al wat ouder is.
    Ik wilde eigenlijk beginnen met iets anders, maar eerst nog even een klein vervolg op deel 2 over uit de lucht vallende beesten .

Duizenden Amerikaanse zeearenden hadden in Canada (politieke en/of economische vluchtelingen? ;-) ) moeite om de winter door te komen. Door voedselgebrek waren sommige vogels zo uitgeput dat ze spontaan uit de lucht vielen of obstakels niet meer wisten te ontwijken tijdens het vliegen :-(. Volgens natuurbeschermers vielen de enorme vogels soms zomaar uit de boom (toch zijn zeearenden in de verste verte geen familie van Cherry, naar dat ik weet). Dierenartsen die de vogels vingen, hoefden daar geen moeite voor te doen: ''Je loopt er naartoe en pakt ze op'', aldus een dierenarts. In de herfst trekken normaliter veel zalmen naar Canada om daar eitjes te leggen. De adelaars eten hun buikje dan meestal vol, zodat ze de winter door kunnen komen. Afgelopen jaar was er echter veel minder zalm dan anders, wat heeft geleid tot een ware hongersnood onder de vogels (dus toch economische vluchtelingen? :-) ). De zeearenden weken nu uit naar steden en vuilnisbelten. Volgens een medewerker van een lokale dierenopvang werden op een dag maar liefst dertienhonderd Amerikaanse zeearenden aangetroffen op een vuilnisbelt. ''Mensen dumpen daar vergiftigde dieren en die worden door de adelaars opgegeten. De dieren zijn al sterk vermagerd, maar een groot deel raakt ook vergiftigd'', aldus de man. De Amerikaanse zeearend staat afgebeeld op het zegel van de president van de Verenigde Staten (jep, dus toch politieke vluchtelingen :-) ). En gelukkig is het nu weer voorjaar! ;-)
    Tamelijk bizar. De gymles van een Schotse basisschool moest worden afgebroken nadat het opeens wormen begon te regenen. De schoolkinderen moesten er eerst om lachen :-), maar toen de wormen bleven komen, werd er toch naar dekking gezocht. Samen met hun leraar wilden de kinderen beginnen aan een potje voetbal. “Ik hoorde opeens bonkende geluiden op de grond”, vertelde leraar. Op dat moment waren er al twintig wormen gevallen en ze bleven maar komen. “De andere gymleraren (tjeetje, hoeveel gymleraren telt zo'n basisschool wel niet?) wilden het eerst niet geloven en moesten er om lachen, totdat ze zelf zagen dat er tientallen op het sportveld lagen.” De wormen kunnen niet door iemand van een gebouw gegooid zijn, omdat de school te ver van het sportveld staat. Ook geloofde de leraar niet in een vreemd weersverschijnsel, omdat het een heldere dag was. Een woordvoerder van Met Office, de Engelse KNMI, zei echter dat het best mogelijk kon zijn. “Alhoewel een raar verschijnsel, kunnen de wormen met de wind zijn meegevoerd.”
    Persoonlijk denk ik dat het volgende gebeurd is. De Amerikaanse zeearenden wilden de zalmen een poets bakken door de wormen mee uit vliegen te nemen. De zalmen hadden hierdoor geen eten, stierven massaal, waardoor de zeearenden op hun beurt minder voedsel (zalm) konden vangen. Door de hieruit voortvloeiende verzwakking moesten ze vervolgens de wormen laten vallen, etc. Gewoon het aloude liedje van 'wie een kuil graaft voor een ander, ...' of 'eigen schuld, dikke bult'.
    Zou kunnen, toch. :-)

Wetenschappers hebben onderzoek gedaan naar de helende werkzaamheden van eenentwintig verschillende planten en kruidenextracten. Alle geteste planten bleken, in verschillende niveaus, een positieve bijdrage aan de gezondheid te leveren. De opvallendste ontdekking van dit onderzoek was dat de ingrediënten van witte thee helpen bij het voorkomen en genezen van kanker, reuma, artritis en rimpels. Het onderzoek heeft aangetoond dat witte thee antiverouderingseffecten heeft en een hoge mate van anti-oxidanten bevat, die kanker en hart-, en vaat ziekten kunnen voorkomen. Witte thee maakt de huid ook jonger. Uit het onderzoek bleek namelijk dat de aanwezigheid van plantextracten die de structuur van de huid verstevigen en herstellen, in witte thee zeer hoog is. Deze stoffen worden elastine en collageen genoemd. Elastine ondersteunt de natuurlijke elasticiteit van het lichaam, waardoor de longen, bloedvaten, en de huid beter kunnen functioneren. De onderzoekers staan versteld van dit resultaat. "We hebben slechts met een zeer kleine dosis getest, veel minder dan je in een gemiddelde kop thee tegenkomt". Naast witte thee hebben roosextract, granaatappel en groene thee ook een positief effect op de gezondheid en het uiterlijk. Jeh, voortaan geen koffie (sorry Niekske :-) ) maar thee drinken!
    Lukt het je niet met thee, dan kun je natuurlijk altijd nog overstappen op... vogelpoep. Jakkes?
    Van stierensperma tot vleesetende visjes, vrouwen doen soms rare dingen om mooier te worden. De gezichtsbehandeling met poep van de nachtegaal is niet nieuw, maar wordt steeds populairder. Steeds meer vrouwen geloven aan een gezichtsbehandeling met de poep van de nachtegaal van het Japanse eiland Kyushu. Victoria Beckham zou Victoria Beckham niet zijn als zij er niet als de kippen bij was toen de werking van het goedje net ontdekt werd. Zij en haar man (zie je wel, David is een mietje) zijn dan ook al tijden fan. In de New Yorkse Shizuka Spa noemen ze het de Bird Poop Facial, in Londen hebben ze het een wat romantischer naam meegegeven en heet het de Geisha Facial (what's in a name). De vogelpoep als ingrediënt van het masker zou het gezicht een gezonde gloed meegeven. De ontlasting van de nachtegaal wordt gemixt met rijst en water en na het opbrengen gedroogd onder UV-lampen. Het goedje is niet goedkoop, een gemiddelde behandeling kost zo'n 160 euro. De gezichtsbehandeling zou werken door een enzym dat de dode huidcellen op de bovenste laag van de huid afbreekt. Dus; "joepie de poepie" :-).
    Waar poep sowieso niet allemaal goed voor is. Nou, bijvoorbeeld tegen opwarming van de aarde. :-)
    Walvissen zouden wel eens dé oplossing kunnen zijn in de strijd tegen de opwarming van de aarde. Volgens Australische wetenschappers werkt walvispoep als een soort kunstmest voor de oppervlakte van de zee, waardoor CO2 goed opgenomen kan worden. De uitwerpselen van de walvissen zijn rijk aan ijzer, waar planten gek op zijn. Algen die tussen de planten aan de oppervlakte leven, hebben daardoor goede leefomstandigheden. De algen maken zuurstof door koolstofdioxide uit de lucht te halen. Die stof wordt door wetenschappers gezien als de oorzaak van de opwarming van de aarde. In walvispoep zit tien keer zoveel ijzer als in gewoon water. :-) Hoeveel walvissen en hoeveel uitwerpselen er nodig zijn om de temperatuur te laten zakken in de Australische wateren, hebben de onderzoekers niet uitgerekend.
    Ook koeien blijken, naast de enorme luchtvervuiling door - jawel - scheten, toch ook nog nut te hebben in de strijd tegen de luchtvervuiling. Wetenschappers hebben namelijk in de pens van koeien microben ontdekt die plantaardig materiaal omzetten naar suikers. Door deze ontdekking zou de massaproductie van biobrandstof niet langer milieuonvriendelijk zijn. De microben in de eerste maag van de koe, de pens, zijn in staat de stoffen cellulose en hemicellulose in gras om te zetten naar suikermoleculen. Dit proces is cruciaal in de aanmaak van biobrandstoffen. Cellulose en hemicellulose staan bekend als moeilijk te verwerken stoffen. Twee Amerikaanse instituten aan het Amerikaanse ministerie van Energie zijn nu bezig het proces in de pens van de koe na te bootsen, om zo biobrandstoffen te creëren (krijgen we dan straks ook kunstkoeien?). Er is in het verleden veel kritiek geweest op de massaproductie van biobrandstoffen. Onder andere het toevoegen van algen of maïs in de ontwikkeling zou niet milieuvriendelijk zijn. Door middel van de ontdekte microben zou plantaardig afval zoals gras beter te verwerken zijn, waardoor er een nieuwe impuls zou ontstaan in de massaproductie van biobrandstoffen. En daar kunnen we ons autootje weer goed van laten rijden :-).

Nu iets heel anders. In de Verenigde Staten is een postbode gearresteerd. De man die besloot de post naakt te bezorgen, is enkele dagen later opgepakt voor obsceen en wellustig gedrag. :-( Volgens het politierapport wilde de postbode met zijn opmerkelijke daad een medewerkster van een advocatenkantoor opbeuren. De man verklaarde tegenover de politie dat de vrouw bij een eerdere bezorgronde ‘gestresst’ op hem was overgekomen (ze had zeker geen thee gedronken). Toen de vrouw de naakte postbode opmerkte, draaide ze zich om, stak haar hand uit en zei: “Geef me de post en maak dat je wegkomt.” (Ze moet wel heel erg gestresst zijn geweest :-) ). Daarop verontschuldigde de bezorger zich, stapte het kantoor uit en kleedde zich weer aan. De postbode vertelde de politie later dat hij direct had beseft dat hij de vrouw van streek had gemaakt en zich ‘slecht en dom voelde’.
    Tja Niekske, postbodes...
    Het kan ook anders in de relatie met de politie. In Groningen heeft een naakte man een agent gebeten, die hem wilde boeien. De man was ''flink geflipt'' nadat hij drugs had gebruikt. Hij schreeuwde de hele buurt bij elkaar, gooide glazen stuk en rende naakt door de straat. Agenten wilden hem kalmeren, maar daar was de Groninger niet van gediend. De agent hoefde niet naar een ziekenhuis. :-)
    Wat is er toch aan de hand in Groningen?
    Het zal je maar gebeuren: je buurvrouw komt bij jou de ramen lappen... poedelnaakt. De vrouw heeft naakt zowel haar eigen ramen als die van haar buren gelapt. Blijkbaar was de vrouw verward onder invloed van drank en mogelijk ook drugs. En dan maar beweren dat "er niets boven Groningen gaat!" Toch Niekse, ik moet er niet aan denken dat Silvia hier bij mij de ramen gaat doen... :-)
    Ook in Geleen kunnen ze er echter wat van. Wildwest- en maffiataferelen!!! :-)
    De politie heeft na een wilde achtervolging door het centrum van Geleen de 19-jarige bestuurder van een auto aangehouden. De Rotterdammer had levensgevaarlijke capriolen uitgehaald om uit handen van de politie te blijven, waarbij een man en een klein kind bijna onder de auto kwamen. Agenten wilden de auto controleren, maar de man negeerde het stopteken en ging ervandoor. Hij reed hard door de binnenstad, negeerde rode verkeerslichten en scheurde met hoge snelheid over de parkeerplaats van een fastfoodrestaurant (hé, McDonald's ?). De politie kon de bestuurder in de buurt van een nabijgelegen crematorium (toeval?) oppakken. Zijn rijbewijs is ingevorderd. Hij wordt verdacht van poging tot doodslag.
    En op een parkeerplaats in Geleen heeft zich een explosie in een geparkeerde auto voorgedaan. Daarbij raakte de voorkant van de auto zwaar beschadigd, maakte de politie bekend. Ook auto's die in de buurt geparkeerd stonden liepen schade op. Niemand raakte gewond. Volgens een woordvoerder van de politie was met opzet een explosief aan de auto geplaatst. De explosie veroorzaakte volgens de woordvoerder een grote commotie in de woonwijk, die door de luide knal gewekt was. Gelukkig ging het niet om een mestontploffing :-).
    Want het zal je maar gebeuren. Je staat in de keuken je ontbijt te maken, je hoort een klap en ... je ramen zitten helemaal onder de varkensmest. Dat gebeurde in Keulen. Een tankwagen met 20 ton mest ontplofte en vervuilde de hele buurt. Ik vermoed dat je even wat minder trek had daarna :-).

En dan het Britse koningshuis.
    De firma Guandong Enterprises heeft een wel heel bijzonder souvenir ontworpen ter gelegenheid van het huwelijk van prins William. Op een mok is niet William, maar zijn jongere broer Harry te zien naast Kate Middleton (Oeps - foutje, even Apeldoorn bellen :-) ). Het 'paar' is samen afgebeeld, omringd door versieringen. Onder Harry's afbeelding staat de naam van zijn broer. De beker is via een website te bestellen voor 9,99 pond, exclusief verzendkosten. "Deze mok is bedoeld als aandenken voor het huwelijk tussen prins William en Kate Middleton", staat op de site. Volgens het bedrijf is het product maar in beperkte oplage beschikbaar. "Bestel nu om teleurstelling te voorkomen." Ik vraag me af, zouden er nog mensen zijn die zo'n mok willen kopen? Och, wie weet, het Britse koningshuis wel. :-)
    Het huwelijk van de Britse prins William en Kate Middleton belooft een mediaspektakel van de eerste orde te worden. Wereldwijd zullen ongeveer 2 miljard mensen het evenement volgen via tv-zenders. Londen, de stad waar het huwelijk op 29 april wordt voltrokken, verwacht grote aantallen belangstellenden. Het stadsbestuur plaatst twee enorme tv-schermen in Trafalgar Square en in Hyde Park, zodat deze mensen niets hoeven te missen van de ceremonie.
    ''Het koninklijk huwelijk wordt echt een gedenkwaardige gebeurtenis'', zei burgemeester Boris Johnson van de hoofdstad van Groot-Brittannië donderdag. ''We willen iedereen de gelegenheid bieden om mee te doen aan het feest.''
    Langs de route van Buckingham Palace naar Westminster Abbey zullen tienduizenden mensen zich vergapen aan William, Kate en hun families. Het paar heeft 1900 mensen uitgenodigd voor de huwelijksceremonie in de beroemde kerk in het centrum van Londen (maar dus niet de Obamaatjes).
    En nu maar hopen dat Kate William toch nog inruilt voor Harry, zodat de mokken goed verkocht kunnen worden! :-)
    Zo'n huwelijk is wel leuk en aardig en je kunt er met allerlei prullaria (zoals mokken) nog wel een centje aan verdienen, maar ik ga toch voor het grote geld: ik ga de onderbroekjes van Kate verzamelen. Neenee, niet omdat ik fetisjist ben of anderszins toegeef aan zekere perversiteiten. Lees eerst maar eens het volgende voordat je (ver)oordeelt...:-)
    Het is binnenkort mogelijk de onderbroek van Queen Elizabeth II te kopen. De slip, die een man uit de Amerikaanse staat Florida veertig jaar in zijn bezit had, wordt geveild. De Koninklijke onderbroek zou afkomstig zijn van een beroemde rokkenjager uit Miami, namelijk ‘Baron’ Joseph de Bicske Dobronyi. De man zou beter bekend zijn onder de naam Sepy. Het verhaal gaat dat Sepy de onderbroek van een vriend kreeg. De onbekende vriend vond de onderbroek, nadat deze was achtergelaten in het privévliegtuig van de koningin, toen zij Chili bezocht in 1968. Florida heeft, na het overlijden van Sepy in juni eerder dit jaar, besloten de jaren ’60 slip veilen. In 2008 werd er ook al een Koninklijke onderbroek geveild, namelijk die van Queen Victoria. Deze slip bracht bijna 6.200 euro op (zie je wel :-) ). Hetzelfde veilinghuis zal nu ook het erfgoed van Queen Elizabeth II veilen en hoopt dat deze vondst net zoveel oplevert.
    Onderbroeken van beroemdheden zijn sowieso een lukratieve handel. Een zijden onderbroek die Napoleon Bonaparte heeft gedragen tijdens zijn ballingschap op Sint Helena, is indertijd in Frankrijk geveild voor 31.250 euro. De ivoorkleurige onderbroek, waarop een N onder een kroon is geborduurd, was eerder geschat op 15.000 tot 20.000 euro. Dat bedoel ik dus :-).
    Het is dus niet zo gek om nu al de onderbroekjes van Kate proberen te bemachtigen. Deze zullen over een aantal jaren flink wat kunnen opbrengen. En misschien valt het lot een handje te helpen door Kate over een tijdje in een auto door Parijs op te jagen...

Tot slot heel goed nieuws voor de fans van Goede Tijden, Slechte Tijden. De soapserie blijft in ieder geval tot en met 2015 op de buis.

Zo, uiteindelijk toch nog wat (beloofde) nieuwsberichten voordat het internet bij jullie wordt afgesloten (over 40 minuten?) :-)

Veel liefs en een dikke knuffel,

• 22 April 2011 - 11:43

Bert Hoekstra:

Oow, voor wat betreft dat verzamelen van die onderbroekjes: waarom niet ook die van Camilla?, vraag je je wellicht af. Nou Niekske, er zijn grenzen... :P

x je vader

• 24 April 2011 - 07:13

Mama:

"zalig Pasen" Anique en Jama.
    Het mooie droge weer houdt hier maar aan, dus het paasontbijt kan buiten plaatsvinden.. Hopelijk hebben jullie nog een hele mooie najaarsweek als jullie gaan kamperen.
    Mamam zou het trouwens leuk vinden als je nog wat meer foto's zou maken van de plek, omgeving waar je nu woont en werkt al is dat niet bepaald spectaculair.
    Verder ben ik heel hard met jullie aan het aftellen.
    Veel liefs en groeten van mama.

• 25 April 2011 - 07:16

Heej Niquejuh,

Veel te laat, maar toch gemeend:
    Vrolijk Pasen!!!
    :-) :-) :-) :-) :-)
    Ook voor Jama natuurlijk.

Veel liefs en een dikke knuffel,

• 25 April 2011 - 21:39

Anique:

Ja dank jullie wel :D Jullie ook vrolijk pasen natuurlijk!! (Heel veel te laat, maar toch ook zeker gemeend ;) ) Papa, dankjewel voor de uitgebreide nieuwsberichten. Nu kan k weer even vooruit :D
    't weer is hier nu niet zo best: regen, regen, regen... Hopelijk is 't volgende week beter!!! xxx

• 27 April 2011 - 12:17

Bianca Hoekstra:

Heey lieve Anique,
    Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag, beetje laat doordat wij zelf op vakantie waren maar....... wel heel erg gemeend.
    Ik begrijp uit de reacties dat Jama ook jarig is geweest dus ook de felicitaties voor hem.
    Lieve groetjes van ons