Arm Stoeteltje.... - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Anique Hoekstra - WaarBenJij.nu Arm Stoeteltje.... - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Anique Hoekstra - WaarBenJij.nu

Arm Stoeteltje....

Door: Anique

Blijf op de hoogte en volg Anique

10 Maart 2010 | Argentinië, Buenos Aires

:( :( :( ... ow, arm sjattie, k had ´m graag nog ´n keertje geknuffeld... hij heeft toch wel nog ´n mooi plekkie in de voortuin bij de anderen hè? (en nee je hoeft ´m niet in de diepvries te stoppen tot k terugben)

Hier is ´t nog steeds prachtig!!! 2 nachten boven op de berg geslapen met geweldige uitzicht, met name de zonsondergangen waren spectaculair! Vandaag is de laatste dag in Bariloche (k geloof dat 't na bijna 3 weken wel es tijd wordt om te vertrekken), morgenochtend gaan we (= Lior en ik) ondanks de recente aardbeving en de chaos naar Chili (Osorno). Daar in de buurt eerst een paar dagen naar een meer (wachten op goed weer) en dan een vierdaagse tocht rondom en op een aantal vulkanen (hopelijk ´n goed idee nu de aardkorst zo onrustig is...) Maar Parque Nacional Puyehue is naar horen zeggen open (itt tot de grote toeristische trekpleister de vulkaan Villarrica iets ten noorden van hier) en als iets in Chili open is, is het naar alle waarschijnlijkheid veilig genoeg... Hopelijk geen naschokken meer (k heb ´t zelf niet gevoeld met al de boemboemmuziek van het festival, maar er zijn verschillende mensen hier in Bariloche die zeggen dat ze de hevige aardschok van 8.8 tot hier gevoeld hebben) en hopelijk valt de chaos in Chili mee en verbetert de situatie snel, zodat k wel de dingen kan doen die k graag wil doen nu k hier ben... Maar papa, k denk wel na voordat k ergens heen ga hoor! (ow en je hebt toch echt wel mijn foto´s die k gestuurd heb veilig daar, want geloof ´t of niet, de 16GB memorystick is bijna vol...te veel foto´s en nog 2 maanden te gaan...)

dat was ´t weer,
liefs, x

• 10 Maart 2010 - 21:58

Bert Hoekstra:

Heej lieve schat,

Ik wilde eigenlijk naar bed gaan, maar dan toch nog even een korte reactie.
    Tja, die Stoetel ligt inderdaad bij de anderen, op een mooi, herkenbaar plekkie in de voortuin en dus niet in de vriezer (hoewel ik dat natuurlijk wel ff overwogen heb :-)).
    Schitterende foto's weer, zeg. Wat dat betreft ben je maar een bofkont, dat je al dat moois mag zien.
    Je foto's zijn veiliggesteld, maar dat is relatief, want ook hier kunnen zich natuurlijk calamiteiten voordoen.
    Osorno ligt volgens mij nog iets ten zuiden van de gebieden die afgeraden worden, maar wees evengoed voorzichtig. Tot gauw.

Heel veel liefs en zo,
    je vader

• 11 Maart 2010 - 02:28

John B.:

wow!

cerro & zonsopgang could go on a calendar! awesome awesome pics, anique! i'm very impressed!!! you have a great eye!

i'm in Arequipa right now for a few short days. my cousin passed away in a most unfortunate mishap. the funeral was today & i go back to the NLs on mondag.

the city is beautiful and the food is delicious.

i've been thinking about you a lot since i've been here, i wish i could be your tour guide but you'll have to find your own tour guide. I've been able to visit with Viviana & Pilar, and hopefully you'll be able to meet them soon.

groets,
    john

• 11 Maart 2010 - 13:07

Mama:

Wat mooi!, wat mooi!, wat mooi! Zoveel bergen, gletschers en weer iedere keer anders, daar krijg je nooit genoeg van, jou kennende. En de vulkaan die je nu gaat bezoeken is ook bepaald niet de minste wat ik daar over lees. Heel fijn dat Lior weer met je meereist naar Chili. Ik ben wel heel benieuwd hoe de situatie daar is, het is toch wel heel spannend dat je nu naar Chili gaat, dus Niekske als het mogelijk is, laat snel iets van je horen dan zijn we toch meer gerustgesteld.
    We zijn allemaal wel ontdaan dat er geen stoeteltje meer is. Papa heeft echt zijn best gedaan om hem in leven te houden totdat jij er weer was en qua eten heeft hij hele goede laatste weken gehad want hij kreeg alles wat hij lekker vond (bij voorkeur andijvie). Hij is trouwens hartstikke mooi wit onder de grond gegaan want Michèle had hem net in bad gedaan. Het Pietje is trouwens ook nu niet onder de indruk dat zijn metgezel niet meer is. Net als bij het verdwijnen van zijn broertje kwettert hij er lustig op los en lijkt het hem geen lor te boeien. Misschien is hij wel opgelucht dat hij eindelijk het rijk alleen heeft en geen concurrentie meer heeft. Ik hoop in ieder geval echt dat hij 13 mei haalt, anders is het wel heel hard (voor jou en papa!). Hij ziet al maanden slecht uit maar hij lijkt daar niet onder te lijden(het pietje dan wel te verstaan).
    Nou Niki, weer een hele goede, veilige reis, nog vele mooie plekjes die je mag zien en fotograferen en tot snel. Heel veel liefs en een dikke knuffel van mama.

• 13 Maart 2010 - 17:21

Bert Hoekstra:

Heej Niekske,

Nou, de aarde is nog niet bepaald rustig te noemen. In Turkije hebben ze kort geleden eveneens een aardbeving te verwerken gekregen en in Chili was er afgelopen donderdag weer een beving met een kracht van ongeveer 7,2 op de schaal van Richter (misschien dat je deze wèl gevoeld hebt?). Het epicentrum van deze beving lag ook voor de kust van Chili, maar nu bij de centrale regio Libertador O'Higgins, iets meer dan 100 kilometer van de hoofdstad Santiago en de grote stad Valparaiso. Er zijn nog geen berichten over schade en slachtoffers. De wederopbouw na de zware aardbeving in Chili gaat naar schatting 30 miljard dollar (21,7 miljard euro) kosten. De verwoestende aardbeving van eind februari heeft de Chileense stad Concepción meer dan drie meter naar het westen verplaatst. Dit blijkt uit metingen met gps-apparatuur, zo meldden Amerikaanse wetenschappers afgelopen maandag. De op een na grootste stad van Chili ligt nu 3,04 meter westelijker dan voor de aardbeving op 27 februari, die een kracht had van 8,8 op de schaal van Richter en aan meer dan 450 mensen het leven heeft gekost. De hoofdstad Santiago is 27,7 centimeter naar het westen opgeschoven, de Argentijnse hoofdstad Buenos Aires bijna 4 centimeter.
    Ik hoop trouwens niet dat we hier in Nederland (Sittard) op korte termijn een aardbeving moeten gaan meemaken. Stel je voor dat mijn voortuintje openscheurt en al die lijken worden blootgelegd ..... :-)

Andere nieuwsberichten:
    In Nederland is de RK-kerk, na onder anderen de VS, Duitsland en Ierland, nu ook in opspraak i.v.m. zo'n 600 meldingen van kindermisbruik door (in totaal circa 137) paters, broeders en nonnen. Tja, helemaal onverwacht komt dit nieuws natuurlijk niet :-(.
    Een 92-jarige vrouw in Sydney (Australië) wordt ervan verdacht haar 98-jarige echtgenoot te hebben vermoord. Hij leek herhaaldelijk op het hoofd te zijn geslagen. Zou hij misschien een paterverleden hebben? :-)
    In New York is een fout geparkeerde lijkwagen weggesleept met een lijk erin. De directeur van het uitvaartbedrijf vindt de gang van zaken 'schokkend' en 'angstaanjagend'. Hij kreeg de auto met het lijk na anderhalf uur terug. De kosten voor het wegslepen - 185 dollar (134 euro) - zijn kwijtgescholden. Maar de boete voor het fout parkeren - 115 dollar (84 euro) - moet het uitvaartbedrijf betalen. Ik dacht dat dit soort dingen alleen in films voorkwam :-).
    Na eerdere nieuwsberichten over oudste vrouwen ter wereld van 125 jaar (zie mijn reactie op "Pff, kapotte camera stuurt plannen in de war..") is er nu weer een nieuwe oudste ter wereld: De oudste vrouw ter wereld is Antisa Khvichava en is 129 jaar oud. Ze komt uit Sachino, Georgië. Hoe oud zal de volgende zijn? Misschien kunnen we daar een weddenschap over afsluiten :-).
    In Brussel heeft een 48-jarige rolstoelgebruiker geprobeerd een nachtwinkel te overvallen. De man bedreigde de winkelier met een mes. De uitbater van winkel was niet onder de indruk en duwde de man met zijn rolstoel naar buiten. Dit kan volgens mij alleen in België gebeuren :-).
    In de Verenigde Staten is een rel ontstaan omdat warenhuisketen Walmart zwarte barbiepoppen voor minder geld verkoopt dan blanke barbiepoppen. In de staat Louisiana in het zuiden van de VS, waar zwarten nog geregeld met racisme worden geconfronteerd, verkoopt Walmart de zwarte barbiepop Theresa voor 3 dollar en de blanke barbiepop Ballerina voor 5,93 dollar. En dit kan alleen nog maar in de VS plaatsvinden :-).
    Een chirurg uit New Jersey heeft het achterwerk van zes vrouwen verminkt. De vrouwen klopten bij hem aan om hun billen voller te maken maar kregen er uiteindelijk een maanlandschap voor terug. Nou, een maanlandschap kan heel mooi zijn hoor :-).
    Een Amerikaanse vrouw, woonachtig in Florida, heeft een botsing veroorzaakt omdat zij haar bikinilijn zat bij te werken terwijl ze autoreed. De vrouw en haar bijrijder raakten hierbij lichtgewond. Dat multi-tasken van vrouwen gaat klaarblijkelijk niet iedereen goed af :-).
    De 1,8 miljoen honden die in Nederland rondlopen, produceren per jaar gezamenlijk zo'n 145 miljoen kilo poep. Voor het opslaan van deze hoeveelheid hondendrollen zouden 730.000 grijze klikobakken nodig zijn van 240 liter elk. Als de containers op een rij zouden worden gezet, zou er een slinger ontstaan van Amsterdam naar Parijs. Wauw, dan moet ik toch maar geen hond aanschaffen. En hoe zou het eigenlijk met caviakeutels zijn? :-)
    De politie van de Amerikaanse staat New Jersey heeft een gezin bevolen een vrouwelijke, rondborstige sneeuwpop (naar het voorbeeld van de Venus van Milo) kleren aan te trekken nadat een buur had geklaagd over haar naaktheid. 'No nudity!' is voor veel Amerikanen een belangrijke stelregel in het openbare leven. Ha, nee maar wel de kat in het donker knijpen; ze zijn zóóóóó hypocriet! :-)

Nou meiske, dit was het dan weer voor deze keer.
    Ik wens je wederom heel veel moois toe.
    Geniet ervan.
    Mama en je zussen hebben komende vrijdag St-Joep; daar kijken ze heel erg naar uit :-).

Heel veel liefs en een dikke knuffel,
    je vader

• 14 Maart 2010 - 20:38

Anique:

Todo bien! geen zorgen:) en k heb de aardbeving weer gemist...

• 18 Maart 2010 - 15:30

Klaas:

Hallo Niekje,

Heb je verhalen en de foto`s bekeken (prachtig).
    En de bezorgde, leuke en minder leuke berichten gelezen. Je hebt geweldige vrienden en Familie. Wens je veel plezier en prachtige avonturen en beelden. Wist je dat een zee-pok een piemel heeft die 25 maal de lengte heeft van hem zelf, Handig hoef je de deur niet meer uit en is niemand meer veilig voor me...
    Heb een nieuwe vriendin (Ria) uit Amersfoort. Jammer dat ik te kort schiet en toch moet reizen... Morgen met St. Joep komt ze naar me toe.
    Dikke zoen van Klaas die je alles gunt maar je toch ook graag weer eens ziet en knuffelt, XXX