Bariloche: chocola, chocola en parrilla - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Anique Hoekstra - WaarBenJij.nu Bariloche: chocola, chocola en parrilla - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Anique Hoekstra - WaarBenJij.nu

Bariloche: chocola, chocola en parrilla

Door: Anique

Blijf op de hoogte en volg Anique

26 Februari 2010 | Argentinië, Buenos Aires

Yeeeey, 3 weken langer in Zuid-Amerika!!! de terugvlucht is nu uitgesteld tot 12 mei:) Sorry Step, en alle anderen die niet kunnen wachten tot k weer thuis ben ;)...

De week in El Bolson (of eigenlijk Lago Puelo) was de meest relaxte week tot nu toe. De dagelijkse hoofdactiviteit bestond uit eten, eten en nog meer eten, en bijna alle andere bezigheden hingen daarmee samen: lopen naar de supermarkt, maaltijden bereiden en als het weer goed was met een fles wijn naar de rivier en genieten van het zonnetje... Maar de hele sfeer op de camping/hostel (ranch eigenlijk) was er ook naar om niet veel te doen en als je iets wou doen was er genoeg ter plekke om je niet te vervelen (oa. ´s avonds life music als vrienden/familie van de eigenaresse ´s avonds langskwamen, ook zijzelf droeg haar steentje bij in de vorm van een poging tot zingen, maar... achja ze was wel echt super aardig en behulpzaam en had altijd een glimlach op haar gezicht :) en de ruiten zijn heel gebleven...).
Nu Bariloche... Wauw, elke 3de winkel verkoopt chocola in alle soorten die je maar kunt bedenken. Step, je zou echt gek worden hier, want het ziet er allemaal even heerlijk uit en de geur is onweerstaanbaar! en ´s avonds lekker uiteten, steak natuurlijk (maar niet gewoon een stuk vlees, nee een halve koe...) en ijs na. ´t is maar goed dat er ook veel andere dingen hier in de buurt te doen zijn die niet samenhangen met eten... k heb net weer een prachtige 3daagse wandeltocht achter de rug en er is nog een andere 3daagse tocht in de buurt die k ook zeker wil doen. En dan nog de autorit langs de 7 meren en vanaf vanmiddag tot komende maandag een festival... Genoeg te doen, vervelen ga k me zeker niet hier!! En bij iedere terugkomst in Bariloche zelf natuurlijk mezelf trakteren op ijs, chocola en steak :).

Papa, mama bedankt voor het bellen! Het was goed jullie weer es na 2 maanden te spreken :)

groetjes,
x

  • 26 Februari 2010 - 17:00

    Bert Hoekstra:

    Heej lieve Anique,

    Een heel korte reactie ditmaal, omdat Sjel bij de PC moet.
    Sorry sorry sorry, het is mijn schuld natuurlijk dat jij langer wegblijft. Ik heb me voor jouw karretje laten spannen :-).
    Trouwens, mama is ook dol op chocola, die zou in Bariloche moddervet worden, denk ik.
    Tot zo ver de 1e reactie, later volgt nog wel meer.

    Veel liefs en zo,
    je vader

  • 26 Februari 2010 - 18:11

    Bert Hoekstra:

    Heej meiske, daar ben ik weer. Ik heb Sjel aan het koken gezet, haha.

    Ik was ook blij je stem weer even (slechts drie kwartier :-)) te horen en te merken dat je nog steeds enorm geniet. Gezien je plannen zal dat laatste nog wel voortduren. Geweldig.
    Mooie foto's weer, wat een schitterend gebied toch, hè. Die foto van jou op dat rotsblok heb je volgens mij niet met de zelfontspanner genomen :-).
    En over moddervet gesproken, hoe is het met jouw gewicht gesteld als je zo een weekje relaxt (luieren, eten, drinken, slapen, luieren, .....)? En daarna in Bariloche ook nog eens chocola, halve koe, ijs, chocola, drank, chocola, etc.? Ik ben benieuwd :-).

    Hier is alles in orde. Stoetel heeft weer een aantal goeie dagen achter de rug. Hij is zo 'hebberig' op eten, dat ie zelfs net uit z'n bak geduveld is (zonder fysiek letsel overigens - ik weet niet hoe ie er nu geestelijk aan toe is :-)). En Cherry, tja, daar weet je na ons gesprek ook van dat het vliegen hem niet bepaald goed meer afgaat. Gelukkig is ie wel heel vrolijk :-).
    Ik hoorde van mama dat Nieuw-Zeeland weer op je programma staat. Dat betekent dat we je niet meer zo veel zullen zien dit jaar, als je ook nog naar Noorwegen gaat, tenminste.

    Nog wat nieuws:
    Lydia Carranza werd geboren met een B-cup maar dat bleek onvoldoende voor de Amerikaanse. Ze liet haar borsten vergroten tot een D-cup en zou daarmee de eerste ter wereld zijn die haar leven dankt aan de siliconen. Een man stormde de tandartsenpraktijk in Beverly Hills binnen, waar ze werkte, en opende het vuur. Met een semiautomatisch wapen schoot hij eerst zijn vrouw neer die zojuist een bezoek bracht aan de praktijk, waarna hij het vuur op Lydia opende. De siliconenvulling in haar borst ving de kogel vervolgens op. “De kogel bevond zich op enkele centimeters van haar hart en andere vitale organen. Had ze het implantaat niet gehad, dan had zij het waarschijnlijk niet overleefd”, zei een arts.
    Snelle postbezorging? Op een adres in Hilversum is deze week een ansichtkaart bezorgd die in juli 1968 op de bus is gedaan. TNT Post bevestigt het verhaal, maar een woordvoerster van het bedrijf heeft geen idee waarom de kaart er 42 jaar over heeft gedaan om op de plaats van bestemming te komen. Tja, wat wil je als postbodes en -bezorgers te pas en te onpas op wereldreis gaan :-).
    De directie van een Amerikaanse middelbare school in de staat Rhode Island heeft alle docenten naar huis gestuurd, omdat de leerlingen steevast slechte cijfers haalden. Om herhaling te voorkomen verplicht de directie toekomstige leraren zich te laten bijscholen. Ik vraag me af op welke school :-).
    Duizenden Vietnamese vissers hebben een dode walvis van vijftien ton dinsdag een koninklijke uitvaart bezorgd. In de Vietnamese visserijcultuur is de walvis heilig. De dieren worden aangesproken met de titel 'ngai', hetzelfde woord dat is weggelegd voor koningen, keizers en andere hoogwaardigheidsbekleders. "Iedere keer dat een walvis aanspoelt, dood of levend, denken plaatselijke vissers dat het dier geluk en veiligheid brengt".
    De 56 centimeter lange Nepalees Khagendra Thapa Magar wil een vermelding in het Guinness Book of World Records als kleinste man ter wereld. Het huidige wereldrecord staat op naam van de Chinees He Pingping, die 73 centimeter is.

    Heel veel liefs en een dikke knuffel,
    je vader

  • 27 Februari 2010 - 19:36

    Bianca Hoekstra:

    Lieve Anique, dat werd wel weer eens tijd dat ik reageer.
    Net op het nieuws van de aardbeving in Chili gehoord, ik dus snel opzoeken waar je zit want ik dacht nog dat je in Chili was, zit je gelukkig in Argentinie. Dat was wel even schrikken hoor voor tante. Ik hoop dat je niets van meegekregen hebt want zoals ik zag op de kaart ligt Bariloche wel dicht bij de Chileense grens.
    Ik heb natuurlijk wel steeds je avonturen gevolgd en vind het helemaal geweldig wat je doet en allemaal meemaakt en wat is het daar ontzettend mooi. En ja nu wil Gerard ook wel naar dat chocolade paradijs want ook hij is heel erg gek op chocola. Maar ja hij zal toch ff moeten wachten. Nou meisje lekker verder genieten (lekker drie weken extra) Liefs Bianca

  • 27 Februari 2010 - 20:27

    Sascha:

    heey meisy,

    choco choco, ik wil ook :P
    super mooie foto's echt een magnifiek landschap :). maar vind het eig nie kunnen da je langer blijft, schandalig :P, nee, zeker doen!! die kans krijg je maar een keer. Ik zie je over een paar maanden weer en dan lekker feesten op pinkpop :D en natuurlijk alle verhalen van jou aanhoren :P

    groetjes xxx

  • 28 Februari 2010 - 20:17

    Mark:

    Hey Anique,

    Was weer tijdje geleden dat ik wat geschreven had dus dacht schrijf weer eens iets. :-)

    Die foto's zijn echt super allemaal wil ze nog wel eens in het echt zien :-S echt te gek!!!

    haha fijne plaats voor mij om op vakantie te gaan zie ik met al die steaks :D hmmm... heerlijk!

    Geniet er nog maar lekker van die extra 3 weken.

    Liefs Mark

  • 28 Februari 2010 - 23:08

    Bert Hoekstra:

    Heej lieve schat,

    Tja, daar ben ik weer :-).
    Ik weet niet wat jij allemaal meegekregen hebt van de aardbevingsramp in Chili, maar de gevolgen zijn erger dan in eerste instantie gedacht. 8.8 op de schaal van Richter is natuurlijk ook niet niks.
    Volgens NU.nl:
    De zware aardbeving begon zaterdag om 3.34 uur lokale tijd, duurde ongeveer anderhalve minuut en werd gevolgd door tientallen naschokken. De zwaarste naschok had een kracht van ongeveer 6,9 op de schaal van Richter, bijna even zwaar als de aardbeving die vorige maand grootschalige verwoestingen aanrichtte in Haïti. Na de aardbeving in Chili werd het buurland Argentinië ook door een schok getroffen. Zeker een kind kwam daarbij in Salta om het leven. Het ging hierbij niet om een naschok. Het officiële dodental steeg zondagavond naar ruim zevenhonderd :-(. President Michelle Bachelet sprak over een van de grootste tragedies voor haar land, vijftig jaar na de aardbeving van mei 1960 met enkele duizenden doden. ''De kracht van de natuur heeft ons zwaar getroffen'', aldus Bachelet. Volgens haar worden steeds meer personen als vermist gemeld. Zo'n twee miljoen mensen raakten dakloos. Kort na de ramp toonden de Chileense autoriteiten zich nog optimistisch. Maar nadat informatie uit getroffen gebieden geleidelijk kwam binnendruppelen, werd de ware omvang van de gevolgen duidelijk. De tsunami die op de aardbeving volgde, blijkt een grotere tol te hebben geëist dan aanvankelijk was verwacht. Een deel van de kust werd verwoest door vloedgolven. Alleen al in de kustplaatsen Pelluhue en Constitucion zouden zeker 350 mensen om het leven zijn gekomen. In de stad Talcahuano werden golven van ruim 2 meter gemeten. Op de Chileense Juan Fernandezeilanden vielen naar verluidt ook meerdere doden. In steden die dicht bij het epicentrum lagen, zoals Concepción, is de schade aanzienlijk. Vooral oudere gebouwen stortten in. De meeste moderne gebouwen, die aan strenge normen voldoen, bleven staan. Een deel raakte wel beschadigd. In de hele regio begaven viaducten en bruggen het. Verder vielen telefoon- en elektriciteitsverbindingen uit. De internationale luchthaven bij de hoofdstad Santiago moest worden gesloten. De stad zelf, op ruim 300 kilometer van het epicentrum, werd ook getroffen. Volgens een eerste schatting bedraagt de totale schade 15 tot 30 miljard dollar.

    Niekske, als je dus verder trekt, houd er dan rekening mee dat de infrastructuur in midden Chili, maar wellicht ook lokaal in Argentinië, behoorlijk aangetast kan zijn en dat je bepaalde gebieden beter kunt ontwijken.
    Heb je trouwens zelf iets gevoeld van trillingen of ligt Bariloche daarvoor te ver weg van het epicentrum (circa 600 km)?
    Laat maar weer snel iets van je horen, ik denk dat velen benieuwd zijn naar je ervaringen (zelfs van de Maas en Mijn :-)).

    Heel veel liefs en dikke zoen,
    je vader

  • 01 Maart 2010 - 19:12

    Anique:

    Hehe, reageren op mezelf :)
    Todo bien!!! k heb niets meegekregen van de aardbeving, maar k was dan ook op een festival met harde muziek 24u/dag... Vlak nadat het gebeurd was, waren er wel de geruchten en zondagavond werd er 1 minuut stilte gehouden voor de slachtoffers in Chili.
    k ben benieuwd als ik binnenkort weer in Chili ben...

  • 02 Maart 2010 - 21:59

    Bert Hoekstra:

    Hehe, reageren op jezelf :-) ?
    Als jij nu dus op jezelf gaat reageren, wat moeten wij dan doen?
    Weer op jouw reactie reageren of dan maar in jouw plaats een verhaaltje schrijven?
    Je brengt mij helemaal in verwarring, het is de omgekeerde wereld!
    Dat klopt ook wel natuurlijk met dat zuidelijke halfrond, maar volgens mij heb je toch wel degelijk een tikkie van de aardbeving meegekregen :-).

  • 02 Maart 2010 - 22:01

    Bert Hoekstra:

    O ja, en ik moest je heel veel groeten van oma doen.

  • 06 Maart 2010 - 09:31

    Stéphanie:

    Boh ik ben zo jaloers!! Je leven bestaat gewoon uit eten, en vooral chocola!! :D Je bent echt in het paradijs op aarde terecht gekomen man!! Al moet ik wel zegge dat ik hier ook voornamelijk eet.. heb papa's ah-shop gedrag geloof ik geerfd haha :P.

    Oh er komen trouwens echt vette artiesten naar pinkpop!!

    vrijdag:
    RAMMSTEIN
    KASABIAN
    EPICA
    PAOLO NUTINI
    THE TEMPER TRAP
    GOSSIP
    SUNGRAZER

    zaterdag:
    GREEN DAY
    EDITORS
    MANDO DIAO
    C-MON & KYPSKI
    MOKE &
    METROPOLE ORKEST
    JOHN MAYER
    TRIGGERFINGER
    DESTINE
    2 MANY DJS
    BIFFY CLYRO
    KITTY, DAISY & LEWIS
    CARO EMERALD

    zondag:
    THE PRODIGY
    MIKA
    SKUNK ANANSIE
    DANKO JONES
    P!NK
    PIXIES
    WOLFMOTHER
    KATE NASH
    GOGOL BORDELLO
    FLORENCE + THE MACHINE
    YEASAYER
    ONEREPUBLIC
    DEWOLFF

    Vet he!! Heb er echt zin in!!

    Dikke kus xxx

  • 08 Maart 2010 - 17:37

    Bert Hoekstra:

    Lieve Anique,

    :-( :-( :-( :-( :-( :-( :-(
    Ik heb helaas een heel trieste mededeling: Stoeteltje is dood.
    Je weet dat het al wat langer een beetje op en neer ging met z'n gezondheid, maar vanochtend (08/03) was het dan zover. Ik denk wel dat het zo beter voor hem is, want hij had bij tijd en wijle behoorlijk wat pijn (of hij stelde zich aan, dat weet ik natuurlijk niet zeker :-)). De caviahemel heeft er in ieder geval een heel mooi pareltje bijgekregen, zullen we maar zeggen, want hij was toch wel enorm lief.
    :-( :-( :-( :-( :-( :-( :-(

    Dan nog even over Chili. Het is beslist niet raadzaam om naar steden als Concepcion te gaan i.v.m. de onveiligheid daar (plunderingen, schietpartijen, etc.). Ook de aardkorst was afgelopen week nog niet bepaald stabiel te noemen: meerdere naschokken met een kracht tussen 6 en 7 op de schaal van Richter. Wees dus verstandig in je keuzes.
    Desalniettemin wens ik je weer heel veel plezier en dat je weer vele mooie momenten mag beleven.

    Liefs en een dikke knuffel,
    je vader

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Niquejuh en America del Sur

Recente Reisverslagen:

14 Mei 2010

De thuiskomst

10 Mei 2010

Terugreis is begonnen...

02 Mei 2010

Terug in Bolivia :)

28 April 2010

Machu Picchu

22 April 2010

Mijn verjaardag
Anique

¡Bienvenido! heey iedereen, toch maar 'n poging om jullie 'n beetje op de hoogte te houden van mijn reis door Zuid-Amerika. Ik benadruk 'n POGING, want misschien komt er weer helemaal niets van terecht en laat k slechts 1x in de 3 maanden iets van me horen... Maar goed, 20 okt vertrek ik samen met Lettie naar Santa Cruz, Bolivia om daar in de 'buurt' (als 'n 12u rijden met de bus) aan de rand van 't oerwoud vrijwilligerswerk te gaan doen in 'n soort van dierenopvang (voor de geïnteresseerden: intiwarayassi.org). Daarna ga ik, vooralsnog in m'n uppie, Bolivia, Peru, Chili en Argentinië verkennen.

Actief sinds 22 Sept. 2009
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 109931

Voorgaande reizen:

14 Januari 2017 - 20 Februari 2017

Peru otra vez!

26 Januari 2016 - 08 Maart 2016

Back to Peru!

08 Januari 2015 - 07 Februari 2015

Anique in Afrika

31 December 2013 - 05 April 2014

Anique a Peru 3

04 Januari 2013 - 02 April 2013

Anique a Peru2

02 Maart 2012 - 18 April 2012

Anique a Peru

25 Augustus 2010 - 10 Mei 2011

Nikie goes NZ

20 Oktober 2009 - 13 Mei 2010

Niquejuh en America del Sur

Landen bezocht: