ff pauze - Reisverslag uit El Bolsón, Argentinië van Anique Hoekstra - WaarBenJij.nu ff pauze - Reisverslag uit El Bolsón, Argentinië van Anique Hoekstra - WaarBenJij.nu

ff pauze

Door: Anique

Blijf op de hoogte en volg Anique

16 Februari 2010 | Argentinië, El Bolsón

heey step, dat klinkt super allemaal! (behalve de rotzooi dan) en wat onze gezamenlijke carriere betreft, prima! begin maar vast met nieuwe nummers;). Wauw Dees, geweldig van jullie huisje! grote verandering wel. Veel succes met verhuizen enzo, k ben benieuwd als k terug ben. k zit er wel sterk aan te denken misschien ietsje later terug te komen (ondanks dat k jullie allemaal toch ook wel mis, van tijd tot tijd...). Zoals papa zegt, k ben pas zo´n beetje halverwege Argentinië/Chili en er is nog zoveel te zien.. en daarna Peru (en Bolivia deels) nog... Achja, nu eerst ff een paar daagjes rustig aan doen in El Bolson (hippiedorp:)) en vrijdag begint hier een 3daags festival dus waarschijnlijk blijf k hier tenminste tot vrijdag.

xxx

• 16 Februari 2010 - 23:12

Bert Hoekstra:

Heej lieve schat,

Wat schrijf je nou? Misschien ietsje later terugkomen? Mooie boel, zeg! Probeer ik Stoetel een beetje in leven te houden, zodat ie jou nog kan zien voor ie de pijp uitgaat, en dan wil jij later terugkomen?! 't Arme beest, moet ie nog langer met mij samenleven :-). Maar goed, als je denkt meer tijd nodig te hebben voor je reisje, so be it.
    El Bolson in Argentinië; dan ben je dus nog niet in de stad Bariloche aangekomen (maar al wel in het departement Bariloche). Volgens Wikipedia: "El Bolsón is a melting pot of both histories, myths and legends of the first indigenous inhabitants of the area together with various waves of European immigrants and the cultural movements of the 1970s, often known broadly as the hippy movement where simple and sustainable living practices are still a way of life". El Bolson is ook de dichtstbijzijnde stad voor het beroemde Los Alerces National Park, waar zich, zoals de naam al aanduidt, het grootste "alerce" bos van Argentinië bevindt. Alerce, een soort conifeer, is één van de langstlevende bomen ter wereld. Enkele hiervan in het park zijn circa 3000 jaar oud, velen meer dan 1000 jaar. Wauw. Zo, dat was even een stukje 'biogeografie'. :-)
    Heb je trouwens je hippie-outfit bij je?

Nog wat nieuws:
    Het Deense biotechnologiebedrijf Novozymes brengt nog dit jaar een nieuw enzym op de markt dat het mogelijk maakt om landbouwafval om te zetten in biobrandstof tegen een concurrerende prijs van minder dan 37 eurocent per liter (relatief goedkoop voor biobrandstof). Moeten we dan dus nóg meer vlees gaan eten, waarvoor nóg meer landbouwgrond nodig is, en....etc.?
    Een Amerikaanse wandelaar is in de krater van de actieve vulkaan Mount Saint Helens gestort in de noordwestelijke staat Washington. De 52-jarige man wilde zich maandag bij de krater laten fotograferen, toen het sneeuwdek ineens inzakte. Typisch een geval van pech :-). Blijf dus opletten, Niki.
    Nog iemand met veel pech. De legendarische Egyptische farao Toetanchamon stierf aan malaria. Dat hebben wetenschappers uit Egypte, Italië en Duitsland dinsdag bekendgemaakt. De farao had bovendien een aantal erfelijke aandoeningen. Zijn linkervoet was een klompvoet en aan zijn rechtervoet had hij te weinig tenen. Bovendien leed hij aan de ziekte van Köhler, een groeistoornis waardoor voetbotjes afsterven. Door alle ziektes had Toetanchamon nauwelijks weerstand tegen de malariabesmetting, aldus de onderzoekers. Bovendien had hij waarschijnlijk kort voor zijn dood een been gebroken door een val. Het onderzoek heeft ook de stamboom van Toetanchamon duidelijk gemaakt. Hij blijkt de zoon van zijn voorganger, farao Achnaton, en diens zus te zijn (incestueus gevalletje dus). Toetanchamon zelf verwekte twee dochters, maar die stierven nog in de baarmoeder (werpt de vraag op: wiens baarmoeder?). Farao Toetanchamon leidde het oude Egypte van 1333 tot 1324 voor Christus. Toen hij stierf, was hij pas 19 jaar oud. Even rekenen, dat betekent dat ie pas 10 was toen ie op de troon kwam. Maar hoe oud was ie nu eigenlijk bij die dochters? :-)
    Niet alleen mensen delen voedsel, ook bonobo-apen doen dat vrijwillig. Dat is gebleken uit een Amerikaans onderzoek. De onderzoekers denken dat de dieren misschien hun voedsel wilden delen in ruil voor een wederdienst. Niets menselijks is die beesten vreemd. Of ... apen wij hen na? :-).
    Nog meer pechgevallen.
    Een Duitse ambtenaar heeft acht jaar lang een juridisch gevecht geleverd om tabletten van 7,99 euro vergoed te krijgen. Dinsdag kreeg hij definitief nul op het rekest. Hebben die ambtenaren nu echt niets beters te doen?
    Een 19-jarig meisje uit het Engelse Peterborough verloor deels haar haar nadat ze besloot een nieuwe shampoo te proberen. Het shampoomerk, Pantene, heeft haar ter compensatie een tegoedbon van vijf pond (zo'n 5,75 euro) aangeboden. Het bedrijf gaat tevens het busje shampoo onderzoeken. (Of had dit meisje nu mazzel met zo'n royale schadevergoeding? :-))
    Niekske, ken je de film 'The Terminal', waarin een man op een New York's vliegveld (JFK) blijft steken, omdat ie enerzijds de VS niet in mag en anderzijds door politieke omstandigheden (staatsgreep) niet terug kan naar zijn land van herkomst? De film was gedeeltelijk op het waar gebeurde verhaal van een Iraanse vluchteling gebaseerd, die van 1988 tot 2006 vastzat op vliegveld Charles de Gaulle bij Parijs, omdat zijn papieren waren gestolen. Welnu, een Chinese mensenrechtenactivist die noodgedwongen ruim drie maanden doorbracht op de luchthaven van de Japanse stad Tokio, is vrijdag toch in China aangekomen. Feng Zhenghu (55) kampeerde op een bankje op de internationale luchthaven Narita sinds begin november. Hij overleefde op eten dat hij van reizigers kreeg, liet zijn broer vrijdag weten. China weigerde hem tot acht maal toe de toegang. De ene keer mocht hij niet op een vliegtuig naar China stappen, de andere keer werd hij in China meteen op een terugvlucht gezet.
    Lieve schat, mocht je je terugvlucht uitstellen, dan ...

Heel veel liefs en een dikke knuffel,
    je vader

• 20 Februari 2010 - 08:19

Stéphanie:

Oh dat festival klinkt leuk!! Hippies zijn cool!! (h)
    Maar je kan wel niet te lang daar blijven hoor, want ik mis je nu al.. En bovendien moet je naar pinkpop!!

Heb trouwens al heel veel nummers uitgezocht die we samen kunnen spelen ;). Niet zelf geschreven, maar coveren is ook leuk toch? :P

Geniet van je vrije dagjes en veel plezier op t festival!!

Dikke kus (K)

• 22 Februari 2010 - 07:45

Mama:

Hoi Niki,
    Fijn als het in Bariloche lukt om je weer te spreken. Dan weet je misschien ook al of je inderdaad later terugkomt.(Ook belangrijk voor Irem!)
    Je zal in ieder geval wel op tijd terug zijn om te stemmen want het kabinet is gevallen dus er komen nieuwe verkiezingen (en dat zal je boeien nu!).
    Verder is de sneeuw eindelijk vedwenen hier en hebben we nu het normale natte, koude, sombere winterweer waar je helemaal niets aan mist. Weer om binnen te blijven en olympische winterspelen te kijken waar we inmiddels drie gouden medailles hebben behaald met schaatsen (Sven Kramer 5000 m., Mark Tuitert en Ireen Wüst 1500 m.) Ik denk niet dat je daar veel van de spelen meekrijgt. Niki tot snel, heel veel liefs, mama.