Pff, kapotte camera stuurt plannen in de war.. - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Anique Hoekstra - WaarBenJij.nu Pff, kapotte camera stuurt plannen in de war.. - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Anique Hoekstra - WaarBenJij.nu

Pff, kapotte camera stuurt plannen in de war..

Door: Anique

Blijf op de hoogte en volg Anique

06 Februari 2010 | Argentinië, El Calafate

Jep, terug in El Calafate, mijn camera begaf het precies voor Fitz Roy... en k deed niet eens iets raars :( ´Lens error, restart camera´, nja dus niet, niets deed het meer... In El chalten hadden ze wel een nieuwe camera, maar geen pinautomaat die ´t deed dus toen maar terug naar El Calafate. Nu heb k gelukkig wel weer een camera:) (duurder en minder goed dan de vorige, maar ja...), want zonder is echt 3x niets. Gelukkig was het weer vandaag bagger, dus heb k wat dat betreft niets gemist :). Wat mijn plannen nu precies zijn, weet k nog niet. waarschijnlijk niet terug naar El Chalten en vandaar met de boot naar Chili. k denk dat k ´t een stukje noordelijker ga proberen. Ach ja k slaap er nog eens ´n nachtje over...
Kleine financiële tegenvaller dus, mja. Wel goed weer gehad in El Chalten, dus de bergtoppen (op Fitz Roy, die gedeeltelijk in de wolken bleef, na) heb k mooi kunnen zien :)

en papa, voor de rest heb k al m´n bagage nog. k hoefde in het vliegtuig maar voor 3 kilo bij te betalen. Netjes he:) (Stiekempjes veel zware dingen in de handbagage meegesmokkeld, terwijl k die kilo´s eigenlijk erbij had moeten tellen).

Veel precarnaval plezier! k ga carnaval waarschijnlijk missen dit jaar, (ook al is het Zuid-Amerika..) want k ben dan denk k ergens in the middle of nowhere!
Step, als k voor die tijd niet meer op internet ben... alvast van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Bedenk maar iets wat k voor je mee kan nemen vanuit Bolivia.

Mama, succes met de reïntegratiecursus!

foto´s bewaar k voor de volgende keer.

liefs

• 07 Februari 2010 - 12:49

Bert Hoekstra:

Hey lieve Anique,

Jammer van die camera. Hopelijk lukt het je nog wel om goede foto's te maken als de nieuwe camera van mindere kwaliteit is(?). Heb je Fitz Roy nog kunnen fotograferen? Want 't moet een schitterend bergmassief zijn, te oordelen naar foto's op internet.
    Van dat 'smokkelen' met je bagage had ik enigszins van je verwacht, maar dat je zo'n 5 kg extra in je handbagage mee hebt gekregen!
    Ik weet nog niet of ik dit jaar Carnaval ga vieren, dus ook niet waar (Sittard of Maastricht). Voor alle zekerheid heb ik wel ma t/m wo vrij :-).

En dan nu weer het nieuws:
    Een hond, die was verdwenen en waarnaar een zoektocht op touw was gezet, is maandag door een Pools schip teruggevonden op een ijsschots op de Baltische Zee, 25 km uit de kust.
    Een Brit kreeg een boete van 60 pond (70 euro) nadat een politieagent hem had betrapt op het snuiten van zijn neus terwijl de man zijn auto bestuurde in de file in het graafschap Ayrshire. De man werd gepakt door de agent die lokaal bekendstaat als 'Blinkende Knopen' vanwege zijn ijverige jacht op 'overtredingen'. De agent verwierf zijn bijnaam nadat hij een man op de bon had geslingerd wegens omkoping van een agent. De 'schuldige' liet op straat een tientje vallen, bukte om deze op te rapen en toen hij weer opkeek stond 'Blinkende Knopen' voor zijn neus met zijn bonnenboekje te zwaaien.
    Boodschappen naar de ruimte kunnen aliens beledigen. Aardbewoners zouden niet langer boodschappen moeten versturen naar de ruimte. Schunnige berichten zouden bij aliens in verkeerde keelgat kunnen schieten.
    Monniken van een abdij in het zuidwesten van Groot-Brittannië hebben verklaard dat er niets mis is met de door hen geproduceerde wijn Buckfast. De politie in Schotland had eerder de drank in verband gebracht met de regionale criminaliteitscijfers. Volgens de politie wordt de wijn genoemd in meer dan vijfduizend processen-verbaal uit de afgelopen drie jaar voor de regio Strathclyde in het westen van Schotland. In 114 gevallen is de fles zelf als wapen gebruikt. Buckfast is omstreden, omdat het alcohol combineert met cafeïne. Onderzoekers zeggen dat er in één fles Buckfast evenveel cafeïne zit als in acht blikjes cola.
    De Duitse douane heeft een man opgepakt die een strak korset droeg met daaronder 150.000 euro. Niekske, ....???; maar 150.000 euro heb je niet :-).
    Een vrouw op Cuba is dinsdag 125 jaar geworden. Dat meldt het Cubaanse persbureau AIN. Juana Batista, die in goede gezondheid verkeert, is volgens AIN de oudste vrouw ter wereld. Haar zeer hoge leeftijd heeft ze naar eigen zeggen te danken aan de gezonde plattelandslucht, een goede voeding en een ''hart vol liefde voor naasten''.
    Er is echter altijd baas boven baas :-), want eind vorig jaar berichtten Turkse media dat in Turkije de oudste vrouw ter wereld leeft. Halime Solmaz zou op 1 juli 1884 zijn geboren.
    Een 19-jarige studente uit Nieuw-Zeeland heeft haar maagdelijkheid geveild op internet, om zo haar studie aan de universiteit te kunnen bekostigen. Ze kreeg 1200 biedingen, waarvan een van 45.000 dollar (bijna 23.000 euro).
    Nieuw-Zeelandse onderzoekers hebben onder het ijs van Antarctica vijf kisten whisky en brandy gevonden, die daar ruim honderd jaar geleden waren begraven door de poolreiziger Ernest Shackleton (1874-1922).
    De wc van een restaurant wil nog wel eens dienstdoen als spontane seksplek, maar nog nooit was het zo makkelijk als bij Mildred’s Temple Kitchen in Canada. Daar worden gasten gewoon uitgenodigd om intieme handelingen te verrichten in het welbekende kleine kamertje. Het restaurant hoopt met de aanbieding een plek te veroveren in de lijst van plekken waar je 'het' gedaan moet hebben voor je doodgaat.
    Je was toch niet van plan binnenkort naar Canada te gaan, hè? :-)

Lieve schat, wees voorzichtig en laat zo snel mogelijk weer wat van je horen.
    Ik ben namelijk heel benieuwd naar het vervolg van je avonturen :-).

Heel veel liefs, dikke knuffel en zo,
    je vader

• 07 Februari 2010 - 20:06

Mama:

Hoi Niki,

Dat is echt vervelend van je camera. Vermoedelijk heb je nog wel garantie maar daar heb je nu niets aan. En mama wil wel al die mooie beelden blijven zien ! (en velen met mij). Als jij besluit om weer noordelijker te gaan is dat net alsof je weer een beetje meer naar huis komt. Maar wat heb je veel indrukwekkende dingen gezien. Ik ben echt wel "jaloers", vooral op alle mooie bergen , dat is mijn "wereld" ook zoals je wel weet.
    Afgelopen week hebben we trouwens ook weer veel sneeuw gezien ( in Twente waar we mooi gewandeld hebben). En wat wel heel leuk is, je petekind weet heel goed wat Anique en poema is. Abel begint aardig te praten nu en naast de gangbare woorden die een kind van die leeftijd kent is het wel heel grappig dat hij dat weet.
    Verder gaat het heel goed met hem. Ook Hugo volgt jouw reis op de voet en herkent telkens van alles wat hij ook heeft gedaan. Abels traptechniek gaat ook aardig vooruit. Hij schiet met alles wat voor zijn voeten komt maar wonder boven wonder is de gigantische kroonluchter nog heel in de kamer.
    Niki, ik ben benieuwd naar de verdere plannen (nog steeds heen en weer tusen Chili en Argentinië ? ). Ga je het misschien even wat rustiger aandoen na al die zware trektochten, heb je nog afspraken met mensen van het kamp, ontmoet je nog steeds andere leuke reisgenoten ? Heel veel liefs en groeten van mama.

• 08 Februari 2010 - 20:55

Kiko:

Hey Anique, We waren ons een beetje aan het vervelen en eens naar je foto's en berichten aan het kijken. Super leuk wat je daar aan het doen bent!!! Heel veel plezier nog!! Groetjes Abdullah, (geile)Fulvio en Mathijs. Tot snel, we missen je!!!!!

• 09 Februari 2010 - 12:35

Sascha:

heey meid,

allang geen reactie meer geplaatst. Ik ben nu pas op de helft van je berichten. heb deze alvast maar ff gelezen. de plaatsen wat je noemt zeggen me nie veel :P maar het lijkt me een super reis en de foto's die ik tot nu toe gezien heb zijn super :) nog een paar maandjes en dan zien we je weer :) ik heb je wel gemist. en jij hebt ook het een en ander gemist :P heb nu al weer bijna 4 maandjes met thijs en het gaat super goed :) voor de rest gaat alles hier zijn gangetje.

groetjes je stiefzusje :P

• 09 Februari 2010 - 18:09

Mama:

Hoi Niki, ik hoop dat je je draai weer helemaal gevonden hebt (met de nieuwe camera). Maar waar ik ook voor mail is dat ik Mark net bij de Super tegenkwam en helemaal vergeten ben om te vragen hoe het hem in Duitsland in zijn nieuwe appartement bevalt. Dat gebeurt omdat de gesprekken over jouw doen en laten gaan. Dus bij deze, Mark als je dit leest, hoe bevalt het? Nou Niek, tot snel, uiteraard weer benieuwd naar het vervolg, heel veel liefs, mama.