In ieder geval ´n stukje mee varen... - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Anique Hoekstra - WaarBenJij.nu In ieder geval ´n stukje mee varen... - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Anique Hoekstra - WaarBenJij.nu

In ieder geval ´n stukje mee varen...

Door: Anique

Blijf op de hoogte en volg Anique

12 Januari 2010 | Argentinië, Ushuaia

Wauw papa, dat was een halve krant! (of voor mij eigenlijk het 10voudige, want normaal lees k op z'n hoogst alleen de horoscoop in Metro/Spits) Dankje, nu ben k weer helemaal bij:)
Hmm, jullie maken 't er niet makkelijker op om Antarctica te laten varen... k ga ´t zeker nog wel proberen, maar heb in ieder geval morgen een lift naar Puerto Williams:) (De normale overtocht van een uur kost ongeveer 110 dollar :S, dus dat is super!). Maar het zeilbootje is helaas te klein om me mee te nemen naar Antarctica, vooral met 0,0 zeilervaring... In Puerto Williams is het plan om een gezellig blokje om van 5 dagen te maken en daarna kan k altijd nog es proberen om naar Antarctica te gaan:). 'k heb absoluut geen haast nu om Vuurland te verlaten, 'k heb 't hier wel naar m'n zin omdanks de kou en de regen! (behalve gisteren in het Parque Nacional waar k na 'n hele dag door de regen lopen drijfnat terugkwam bij m'n natte tentje wat ook van binnen deels nat was, omdat een van de haringen losgeraakt was... Nu dus maar 'n nachtje in 'n hostel om alles te laten drogen!)
xxx

• 12 Januari 2010 - 20:47

Mama:

Hoi Niekje,
    Wat mooi dat Puerto Williams in ieder geval gelukt is! Tenminste, als ik het goed begrijp mag je met mensen mee zeilen en dat is voor jou al een unieke ervaring. Gaat er ook nog iemand die je kent met je mee rondtrekken daar of doe je dat weer "gezellig"in je eentje? Het schijnt een heel verlaten deel van Chili te zijn maar ook weer bijzonder. Fijn dat je het toch zo naar je zin hebt ondanks al die nattigheid. Toch hoop ik van harte dat het weer wat meer meewerkt tijdens deze volgende trektocht. Ook hoop ik dat ook daar weer ergens een internetverbinding is, want het blijft spannend wat je allemaal beleeft. Niki, weer een hele mooie bijzondere tijd in Chili, 'n dikke knuffel en tot snel. Liefs mama.

• 12 Januari 2010 - 21:13

Bert Hoekstra:

Heej lieve Niquejuh,

Tja, die halve krant! Ik doe m'n best. Maar ik zal me deze keer inhouden :-).
    En ik zeg het nogmaals, om het je echt moeilijk te maken, Antarctica moet je doen!
    Je schreef het immers zelf toch ook: "Maar Antarctica zou geweldig zijn!!! Hoe langer k hier ben, hoe meer k wens daarheen te gaan, al die verhalen van mensen hier die net terugkomen...".
    Even oriënteren: Puerto Williams, is dat op Isla Navarino (Chili)? Hoe heb je het voor elkaar gekregen dat je voor niks mee mag varen? Hopelijk niet door uren langs de haven te lopen slijmen, hè. Want zo hebben we je niet opgevoed :-).
    Mama schreef al dat het weer op Vuurland heel wisselvallig, doch vaak koud en nat, kon zijn. Was het Parque Nacional wel de moeite van al die ontberingen waard?
    Hier bij ons gebeurt niet veel bijzonders. We krijgen met het weer de komende dagen een lichte dooiaanval, wat er daarna gebeurt is onzeker. De Elfstedentocht zal waarschijnlijk ook dit jaar weer niet doorgaan, denk ik. Oh ja, Erben Wennemars (jouw idool? :-)) heeft zijn schaatscarrière beëindigd :-(. Einde van een tijdperk.
    Wel meiske, ik wens je weer schitterende dagen, landschappen e.d. toe.

Heel veel liefs en een dikke pakkerd (ff anders deze keer :-)),
    je vader

• 14 Januari 2010 - 17:34

Bert Hoekstra:

Heej Niekske,

V.w.b. die reis naar Antarctica is er een goede ontwikkeling: de dollar wordt goedkoper. $ 3000,- kost nu nog maar € 2070,-. Da's toch € 30,- minder dan pakweg een week geleden :-).
    Waarschijnlijk heb je met de Argentijnse peso van doen, maar ook die is bezig weer iets goedkoper te worden t.o.v. de euro (vergelijkbaar met de dollar).

Nog een nieuwsbericht met duizelingwekkende cijfers:
    Het begrotingstekort van de Verenigde Staten dreigt dit jaar op te lopen naar 1,5 biljoen dollar (dat is $ 1500.000.000.000,-) , staat in een rapport van de Amerikaanse overheid. Het tekort over het fiscale jaar 2009 is uitgekomen op 1,4 biljoen dollar, hetgeen overeenkomt met het voorlopige cijfer dat al vorig jaar oktober werd gepubliceerd. Het begrotingsjaar loopt in de VS op 30 september af.
    De 1,4 biljoen dollar was al 950 miljard meer dan een jaar eerder. Over het eerste kwartaal van het fiscale jaar 2010 kwam het tekort uit op 389 miljard dollar.
    De staatsschuld van de Verenigde Starten bedraagt inmiddels 12 triljoen dollar (dat is $ 12.000.000.000.000.000.000,-) en wordt voor een belangrijk deel gefinancierd door buitenlandse beleggers.

En dan maak jij je druk om € 2000,- voor een reisje :-).

Veel liefs en een dikke kus,
    je vader