Tot ziens bolivia! - Reisverslag uit Salta, Argentinië van Anique Hoekstra - WaarBenJij.nu Tot ziens bolivia! - Reisverslag uit Salta, Argentinië van Anique Hoekstra - WaarBenJij.nu

Tot ziens bolivia!

Door: Anique

Blijf op de hoogte en volg Anique

15 December 2009 | Argentinië, Salta

Jep, sinds gisteravond een nieuw land: Argentina. Salta om precies te zijn (mama, als je me wilt bellen, morgenochtend rond half 9 Argentijnse tijd = 1 uur eerder dan Bolivia: 0387-4229724 is het telefoonnr van het hostel). Ja papa, tot nu toe hebben we iedere keer in hostels (of in de bus als het 's nachts reizen was) geslapen, maar k ben van plan om in Argentinie/Chili veel te gaan kamperen, met name in Patagonie. De reisroute gaat, denk ik, als volgt zijn: Salta - Iguazu - Buenos Aires - Mendoza, en dan zuidwaarts richting Patagonie en Vuurland. Tot hier heb ik samen kunnen reizen met Austin (VS), maar hij gaat waarschijnlijk niet naar Iguazu, wel naar BA voor kerst. Rotem (Israel) is met ons meegereisd tot Potosi (hij had de tour in Uyuni al eerder gedaan), maar misschien dat ik hem weer in Patagonie tegenkom (net als een van de twee zangers in de jungle, Gisela's vriend, en Gisela, mijn medepoemawandelaar, dus ook).
Maar goed, Salar de Uyuni: geweldig!! een heel vreemde wereld... verder zout, koud en stoffig, een leuke groep (alleen maar spaans sprekende mensen, is goed, maar wel lastig...) een aardige gids (geen dronkelap) en veel problemen met de auto, maar onze gids wist 'm gelukkig iedere keer weer op gang te brengen.

En nu dus in Argentinie, gelijk een wereld van verschil met Bolivia.

Iedereen weer bedankt voor de reacties en roddel-opdates! Goh Dees, samen een huisje kopen, das weer een hele stap verder! Zussen hoe is 't met jullie?? Laat de gehaktbal smaken! k ga denk ik voor steak dit jaar :)

liefs X

• 15 December 2009 - 23:33

Bert Hoekstra:

Hey lieve schat,

Mooie foto's Niekske, schitterende gebieden. En zo te zien gaat het wel goed met je.
    Dat gaat ineens rap, Argentinië alweer, waar je zo'n beetje 'zigzaggend' doorheen wilt trekken.
    Het is wel grappig, dat je daarbij her en der bekenden van Inti Wari Yassi kan tegenkomen.
    De omgeving van Salta moet trouwens ook bijzonder mooi zijn.
    Ik verwacht vanzelfsprekend opnieuw heel mooie foto's van je, van m.n. de Watervallen van Iguazu. Het moet heel indrukwekkend zijn.

De 'gehaktbal' was weer gezellig, toch jammer dat je er niet bij kon zijn. Tante Gerry wilde wel een vakantietrip naar Zuid-Amerika sponsoren, maar ik kon het uitermate genereuze aanbod niet aannemen :-).
    Gisteren (dinsdag) ben ik naar Michèle in Utrecht geweest om haar te helpen haar kamer verder in te richten. Het is nu ver klaar.
    Vrijdag gaan je zussen in Amsterdam shoppen.

Tot gauw, laat de steaks je smaken en wederom heel veel liefs en een dikke knuffel,
    je vader

• 16 December 2009 - 07:57

Mama:

Hoi Niki, prachtig al die foto's. Ben vooral onder de indruk van Tio! Ik hoop dat het straks lukt om contact met je te krijgen. Als ik het goed begrijp kan dat onze tijd 13.00. Tot zo. Alvast veel liefs van mama.

• 18 December 2009 - 21:36

Greta:

Hoi Anique,

Werkelijk schitterende foto's! Wat zijn er toch mooie plekken op de wereld en jij ziet er weer een hele hoop! Dat blijft genieten voorlopig...
    Ik maak even misbruik van dit medium om te vragen of Carene eens in haar email (outlook) wil kijken!!! Want ik weet dat je iedere dag wel even kijkt hoe het met Anique is!
    We hebben hier inmiddels een witte sprookjeswereld...wordt het dan echt eens een witte kerst in Nederland?
    In Haaksbergen zijn de eerste wedstrijden op natuurijs gehouden
    Lekker kneuterig Hollands. weer heel anders dan Zuid Amerika!

Laat het je goed gaan!!!
    Groetjes,Greta

• 20 December 2009 - 09:44

Ella Hoekstra:

Heel indrukwekkend wat je doet en ziet .In de mijnen dat is echt wel heftig,je durft wel alles .Ik wens je verder weer een hele goede reis en heel bijzonder dat we zo mee kunnen kijken .Liefs Ella .

• 20 December 2009 - 16:28

Stéphanie:

Heeey lieve Anique,

Sorry voor het superlange niet reageren, maar zat verschrikkelijk in de stress voor school. Maar goed nieuws: heb alle vakken voldoende. De leraren waren niet super enthousiast, maar ja, het was dus wel voldoende.

Wat een super vette foto's!! En echt stoer wat je allemaal meemaakt. Nu ben ik wel weer jaloers op je :P Maar hier hebben we sneeuw, das ook gaaf! :D Je moet echt ff op m'n hyves kijken, staat een filmpje van bart die super grappig onderuit gaat :P

De gehaktbal was trouwens nog heerlijk. En nu staat het ah boekje weer vol met alle lekkere excellent-gerechten :D Maar ja laat de steak je smaken, die is vast ook lekker ;)