Nog maar een paar dagjes Gato.. - Reisverslag uit Villa Tunari, Bolivia van Anique Hoekstra - WaarBenJij.nu Nog maar een paar dagjes Gato.. - Reisverslag uit Villa Tunari, Bolivia van Anique Hoekstra - WaarBenJij.nu

Nog maar een paar dagjes Gato..

Door: Anique

Blijf op de hoogte en volg Anique

30 November 2009 | Bolivia, Villa Tunari

Heheey! k hoop dat iedereen zich een beetje amuseert in regenachtig NL! De Sint ga k weer missen dit jaar. k heb er even aan gedacht hier Sinterklaas te introduceren, maar waarschijnlijk ben ik net weg voor pakjesavond... k hoop namelijk vrijdagavond/zaterdagochtend te vertrekken samen met iemand anders hier die zo´n beetje dezelfde route heeft: Cochabamba, Sucre, Potosí, Salar de Uyuni. En met kerst in Buenos Aires! Dat proberen veel mensen van hier dus das wel zo gezellig!!! Niet eenzaampjes een warme kerst vieren... k ga de gehaktballen wel missen, mam! k vergeet het steeds te zeggen, maar ben trots op je dat het je iedere keer lukt om een reactie te plaatsen:). k had ´t al van papa gehoord van ´t pieteke, oh cherm! hehe. ´t deed trouwens goed je te spreken, papa! Gelukkig heb k geen stoeteltjes open hoeven snijden, het nieuwe menu is nog niet van start gegaan. Gato had afgelopen week veel moeite met wandelen, hij liep erg kreupel en liep slechts korte stukjes met veel pauzes (en aan ´t eind van de dag wilde ie niet terug naar z´n kooi, heel frustrerend!!! (want als ie niet wil, krijg je ´m echt niet van z´n plek:( !) Waarschijnlijk had ´t te maken met z´n medicatie, want nu doen we weer al z´n moeilijke rondes en rennen we weer in de beek enzo. Gelukkig!! En z´n liefde, Luna, met wie hij veel van z´n routes deelt, was loops, niet echt bevordelijk om ´m van z´n plek te krijgen, want hij kan de hele dag op haar zitten wachten... (om vervolgens nauwelijks te reageren als ze daadwerkelijk in de buurt is:S, k denk dat ie ´n beetje verlegen is, hehe)

oh ja, bijna vergeten, maar Gisela, ik en nog 2 anderen hebben de enige kalkoen van het park weten te vangen toen ze ontsnapt was (k wist trouwens niet dat een kalkoen zo goed - als een tot hoog in de bomen - kon vliegen). Was echt een grappige ervaring, met z´n allen achter een kalkoen aanrennen!

en ´t klinkt absurd, maar vaak als het regent hebben we geen water in huis (geen douche, geen wc, geen water in de keuken, niets). En na een lange dag in de jungle ploeteren wil je echt wel een douche! Gelukkig is er een soort van openbare douche in Villa Tunari: de waterval, waar velen heen gaan om te douchen, de was te doen, enz. Of als het regent, ga je gewoon buiten voor de voordeur staan.. tegelijkertijd de afwas buiten zetten... Inmiddels zitten we alweer 3 dagen zonder water.. Achja, vorige keer was het een week. De waterval werkt eigenlijk toch beter: schoon in 5 sec, zo krachtig! en koud is het toch niet.

Tja, k heb ´t goed hier, maar het is tijd om verder te gaan. Te lang hier is volgens mij niet goed voor je: wat het is, weet ik niet, maar van de jungle en alles word je langzaamaan steeds gekker:)!

xxx

ps papa/mama, als jullie nog willen bellen, deze keer graag rond 8u ´s ochtends Bolivia-tijd, k start nu iets later dan eerst

• 01 December 2009 - 07:10

Mama:

Goh Niekske nu gaat het ineens zeker snel, eerste fase van de reis zowat voorbij. Als ik de (laatste) foto's zie en de verhalen lees kan ik me goed voorstellen dat het niet gemakkelijk zal zijn om te vertrekken. Ben wel blij dat je daar nog niet zo "gek" bent geworden dat je je verdere reisplannen overboord gooide en daar zou blijven. Heel verstandig zelfs! - om samen met anderen - naar Buenos Aires te gaan (een te gekke stad volgens Annelieke wiens reisverslagen je misschien ook wel leest). Voordat je vertrekt probeer ik je ook nog te bellen want ik wil je stem ook wel even horen (en je spaans of poemataal). Met de gehaktballen komt het trouwens wel goed als je er weer bent. Ze zijn op veel gelegenheden toepasbaar! Lieve schat tot snel(woensdag of donderdagochtend).

• 01 December 2009 - 12:10

Bianca Hoekstra:

Lieve Anique, wat een gezellige boel daar. En wat gezellig dat je met zijn 2-tjes verder reist. Dat zal trouwens een geweldig weerzien zijn daar met kerst in Buenos Aires, maar zo ver is het nog niet eerst nog genieten van de reis er naar toe. Ik wens je veel sterkte met het afscheid nemen van alle mensen daar en natuurlijk Gato, je neemt een hele mooie herinnering mee.
    Veel liefs, Bianca

• 01 December 2009 - 15:12

Bert Hoekstra:

Hey lieve schat,

Ik vond 't ook heel fijn jou gesproken te hebben, je stem weer even gehoord te hebben. Dan merk je nog duidelijker dat je 't daar enorm naar je zin hebt.
    Maar oei, ga je waarschijnlijk komende vrijdag of zaterdag al verder trekken? Dan zal ik je vóór die tijd wel niet meer spreken (mama is nu eerst aan de beurt).
    Met pakjesavond in Apeldoorn zal ik nog wel aan je denken hoor :-).
    Michèle is er trouwens ook niet bij, zij moet een tentamen leren voor komende maandag, en Stéphanie gaat alleen mee voor de gezelligheid.
    Maar goed, jij hebt toch al het allermooiste cadeautje met je vakantie daar in Zuid-Amerika. Ook al moet je daarbij/daarvoor allerlei ontberingen doorstaan, zoals grote aantallen ellendige bijt-/steekbeestjes, groepen gangsterapen, flying turkey's, niet vooruit te branden, verliefde poema's, 100% luchtvochtigheid en niet-functionerende waterkranen. Daar kan de Sint bij lange na niet tegenop.
    Hoewel, dat laatste? - 't is dit jaar wederom in het oude huis van Peter en Ella, bij Marc en Yvonne, en twee jaar terug was daar ook geen water. Je weet dus maar nooit :-).
    Ik wens je alvast een goeie reis verder, wees voorzichtig - eerlijk gezegd vind ik 't niet onprettig dat je een reisgenoot hebt gevonden - en ik ben met name heel benieuwd naar (de foto's van) Salar de Uyuni.
    Geniet maar lekker verder!!!

Heel veel liefs en een dikke knuffel,
    je vader

• 04 December 2009 - 07:53

Mama:

Helaas, opbellen lukte niet (werd niet opgenomen). Dan rest mij niets anders dan je op deze manier sterkte te wensen met het afscheid daar van alles en met het vervolg van je reis. Mama hoopt op veel internetplaatsen onderweg. Lieve Anique, heel veel plezier en mooie, interessante dingen op weg naar Buenos Aires. Veel liefs van mama.